💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»

УРОК 18

Тема. Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»

Мета: 1. Ознайомити учнів з культовою архітектурою; дати загальне уявлення про силует, його декоративне заповнення. 2. Удосконалювати навички й уміння в техніці витинанки й аплікації, розвивати почуття гармонійного поєднання кольорів, обґрунтованого розміщення на формах орнаментальних мотивів. 3. Виховувати художній смак, любов і дбайливе ставлення до архітектурної спадщини, акуратність у процесі виконання робіт.

Обладнання: матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей, аркуш білого паперу, альбом із шаблонами (с. 33 34, 64); зоровий ряд: фотографії давньоруських храмів з різними типами куполів, шаблони куполів у вигляді маківки, шолома, шатра.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда.

— Що ми називаємо архітектурою?

— Як називається професія людей, які створюють архітектурні споруди?

— Які об’ємні форми ви знаєте?

— Які матеріали використовують у будівництві?

— Чим можна прикрасити споруди?

III. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ви довідаєтеся про ще один вид громадської архітектури. Це культові споруди: до них належать церкви, собори.

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Храми Стародавньої Русі, крім свого релігійного призначення, були великими громадськими спорудженнями. У них влаштовувалися пишні прийоми іноземних послів, відбувалися врочисті обряди вступу на престол князів, свята з нагоди військових перемог.

На суворій Півночі, з її розлогими лісами і спокійними задумливими озерами, будували міцні зруби — це були багатоголові храми, схожі за силуетом на вікові могутні ялини. На рівнинах переважали білокамінні, увінчані золотими куполами, стрункі спорудження, поставлені серед перелісків білих стовбурів беріз, на височинах, де вони чітко виділялися на тлі неба. Ці храми було видно з великих відстаней, вони символізували собою нерозривний зв’язок із природою.

Перше враження про будівлю глядач одержує від її загальних форм. Уявіть собі, що ви перебуваєте на великій відстані від будівлі і всіх дрібних її деталей не бачите. Ви бачите загальні форми, тобто силует.

Подивіться на ці шедеври стародавньої архітектури. (Демонстрація альбому із зображеннями Покровської церкви, монастиря в Калузькій області; Святих воріт Суздаля.) Кожна церква не схожа на інші. Зверніть увагу: які різні куполи вінчають їх. Ми бачимо куполи, які за формою нагадують маківку, інші схожі на шолом, а високі гострі піраміди називаються шатрами. (Див. альбом із шаблонами, с. 33.)

У храмі Василя Блаженного в Москві втілилася краса, сила та слава народу. Він був споруджений на честь великої перемоги. Його куполи прекрасні, як переможна рать, і сяють, як слава. Храм побудований більше для прикраси, ніж для молитви.

Гостроверхе шатро, храми, храмики, які зрослися в «кущ», багатоголів’я порівнюють із колосальною рослиною, групою скель, із «будинком із хмар, вигадливо пофарбованих сонцем».

VI. Практична робота

Виконання композиції «Чарівні куполи соборів».

Сьогодні ви маєте можливість завершити будівництво храму.

1) Кожну башточку увінчайте куполом, форми куполів ви можете обирати самостійно (див. альбом із шаблонами, с. 33, 64).

Обведіть два рази шаблон на заздалегідь обраному за кольором папері.

2) Перший елемент буде основою, тобто силуетом купола, а з другого зробимо витинанку, склавши її вздовж осі й вирізавши ножицями візерунок.

3) Потім наклейте те, що у вас утворилося, на аркуш паперу — і наші чарівні куполи стануть прикрасою будівлі.

(Учитель в індивідуальному порядку коректує роботу дітей.)

VII. Завершення уроку

Демонстрація завершених робіт, виставка.

Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, клей, ножиці, фломастери, аркуш формату А1.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 3788 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми чуємо
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос...
Дорога від дому до школи
Місця підвищеної небезпеки у школі
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]