УРОК 7
Тема. Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та волоссямМета: ознайомити учнів із правилами догляду за шкірою, во- лоссям, нігтями і зубами; вчити учнів наводити приклади шкідли- вих звичок, які створюють небезпеку для зубів; виховувати звич- ку виконувати правила догляду за шкірою, волоссям, нігтями і зубами. На уроці можна використати наочні посібники та демонстрацій- ні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Правила гігієни для малюків». Як ви вважаєте, чи необхідно щодня мити тіло і змивати бруд, дбати про чистоту рук, тіла і волосся? Чим більше миється, тим меншим стає. (Мило) Любить митися і купатися, але від того тільки худне. (Мило) • Колюча, наче їжачок, Штанці почистить, піджачок. (Щітка) Дві матері по п'ять синів мають. (Руки) Здогадайтеся, про що ми говоритимемо сьогодні на уроці. Розгляньте малюнки. Як слід правильно мити руки? Складіть речення. Орієнтовні відповіді Насамперед треба закотити рукава. Намиленою щіточкою для нігтів почистити кінчики пальців. Змити мильну піну. Витертися особистим рушником для рук. Чи так ви миєте руки? Розкажіть. Як часто ви миєте руки? Виберіть відповідь. 1 раз на день. 2 рази на день. Коли сідаю їсти. Коли вони брудні. Висновок: Правило 1. Мий руки з милом після відвідування туалету, ігор з тваринами. Правило 2. Дбай про чистоту нігтів. (Аналогічно проводиться робота за с. 23 щодо догляду за ногами.) Ноги слід мити щодня. Стежте за чистотою своїх шкарпеток і панчішок. Стежте за чистотою нігтів на ногах. Нігті на руках під- стригайте раз на тиждень, а на руках — раз на два тижні. Розгляньте малюнки. Як треба підстригати нігті на руках? Як треба підстригати нігті на ногах? Укладіть речення. (Нігті на руках треба підстригати округло. Нігті на ногах треба підстригати рівно.) Як часто ви підстригаєте нігті на руках? А на ногах? А як необхідно доглядати за волоссям? Волосся потребує догляду. Волосся необхідно мити шампунем, щоб воно було чисте, блискуче, м'яке, мало гарний запах. Загадка Зубів багато, а нічого не їсть. (Гребінець) 4. Читання вірша В. Ткаченко «Я сама» Що робить дівчинка зранку? Як вона застеляє ліжко? Чим дівчинка вмивається? Чим дівчинка розчісує кіски? Чим дівчинка прикрашає кіску? Яка зачіска у вас? А про яку ви мрієте? Порада: зачіска у школярки повинна бути охайною. Довге волосся має бути заплетене. Розгляньте малюнок. Що робить дівчинка зараз? Що робила дівчинка перед цим? Дайте їй ім'я. Складіть речення. (Катруся помила голову. Те- пер вонарозчісує волосся.) Порада: розчісуй волосся від кореня в різні боки. Висновок: щоб бути здоровим, дбай про чистоту рук, тіла, во- лосся. Де, Вороно-Каркароно, ти була? Що, Вороно-Каркароно, принесла? Покружляла, покружляла угорі, Горобців порозганяла у дворі, Стріла півня — розбишаку-пісняра І чкурнула, дременула із двора. (Руки на поясі, а ноги переступа- ють, ніби в польці.) (Ноги зупиняються, а руки роблять рухи від грудей уперед і назад 3 рази.) (Діти імітують рухи по колу.) (Широкі рухи руками вправо, вліво.) (Імітують зустріч із півнем.) (Займають місця за партою.) 5. Ознайомлення із правилами догляду за зубами Відгадування загадок. Ой за білим частоколом талалайко скаче. (Язик за зубами) Білі голубочки сіли край дороги в два рядочки. (Зуби) Учитель. Щоб бути здоровим, необхідно доглядати за порож- ниною рота. Робота за підручником (С. 24). Розгляньте малюнки. Що роблять дівчинка і хлопчик? Дайте їм імена. Складіть речення. (Даринка та Івасик чистять зуби.) Для чого потрібно чистити зуби? Розкажіть за малюнками, як правильно чистити зуби. Орієнтовні відповіді Чисть зуби змоченою у воді зубною щіткою і нанесеною на неї зубною пастою. Нижні зуби чисть рухами знизу-вгору, а верхні — зверху-вниз. Коловими рухами чисть зовнішню і внутрішню поверхню кут- ніх зубів. Правило 1. Чисть зуби вранці та ввечері. Правило 2. Після чищення зубів зубну щітку мий з милом. Правило 3. Після кожного прийому їжі полощи рот. Правило 4. Зубну щітку міняй 4 рази на рік. Висновок: якщо ти правильно чистиш зуби, видаляючи залиш- ки їжі, то зуби зміцнюються. Читання вірша Т. Лисенко «Хвора киця» (С. 25). Що робив лікар киці? Що лікар порадив киці? Чому болять зубки? Чому киця видужала? Як ви доглядаєте за своїми зубами? Яким словам вірша відповідають малюнки? Висновок: щоб не мати муки із зубами, треба відвідувати стоматолога двічі на рік. 1) Прочитайте вірш. Чиста спинка, чисті вушка, Чистотою сяє хрюшка! Чисті зубки, чистий хвостик, Така чиста — можна в гості! Про кого цей віршик? Якою була хрюшка? Як ви гадаєте, чи лише в гості треба ходити чистим? 2) Поясніть прислів'я і вислови. Сонце, повітря, вода — наші найкращі друзі. Мило сіре, та миє біло. Вода все очищає. Хвороба з брудом у дружбі. Води не бійся, щоденно мийся! Розкажіть ляльці Катрусі, як слід доглядати за волоссям і ніг- тями. Продовження роботи у зошиті (С. 16 № 2) Які продукти намальовані? (Сирок, морква, сир, кефір, банан, солодощі, йогурт, горіхи, яблука, лимони, молоко) Розфарбуйте корисні продукти, які допоможуть вам зміцни- ти зуби й зберегти їх здоровими. Порада: не зловживайте солодощами, не коліть горіхи зубами! Чому необхідно дбати про чистоту рук, волосся, тіла? Коли треба мити руки? Чи обов'язково митися з милом? Як правильно підстригати нігті на руках і ногах? Як правильно розчісувати волосся? Якою повинна бути зачіска в учениці? А в учня? Як правильно чистити зуби? Які поради дав лікар киці? Як ви доглядаєте за своїми зубами? Які правила гігієни ви запам'ятали на уроці? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2885 | |
Свято Букваря! |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Всього коментарів: 0 | |