УРОК 52 Тема: Переставна властивість додавання. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10Мета: ознайомити учнів з переставною властивістю додавання; повторити додавання і віднімання групами, порівняння чисел і виразів, назви геометричних фігур; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Математичний диктант • До 4 додати 3. • 2 плюс 7. • 9 мінус 3. • Від 8 відняти 4. 2 Гра «Заповни пропуски» 5 + 3 = 5+ 1+ □ 6 + 4 = 6+ 2+ □ 3 + 5 = 3+ 1 + О + О = О 4 + 3 < □3 +5 > □ 3 Робота з геометричним матеріалом — Назвіть фігури, що зображені на дошці. 10 - 6 = 10 - 3 - □ = □ 10 - 2 = 10 - 1 - □ = □ 9 - 5 = 9 - 1 - □ - □ = □ 6 + 1 > 8 - □10- 6 < 3 + □ — Деякі фігури можуть мати кілька назв. Наприклад, трикутник можна назвати многокутником. — Як інакше можна назвати квадрат? (Чотирикутник, многокутник, а в другому класі ви дізнаєтеся, що квадрат — прямокутник.) 4 Робота за індивідуальними картками Картка № 1Картка № 2 а) 4 + 6 - 3 = 1 + 1 + 8 =а) 3 + 5 - 2 = 7 + 1 + 1 = 7 - 3 + 5 = 2 + 8 - 9 = 6 - 3 + 4 = 3 + 7 - 5 = б) У двох банках 4 л соку.б) У двох кошиках 5 кг грибів. У першій --- 3 л. Скільки У другому кошику --- 2 кг. літрів соку в другійСкільки кілограмів грибів банці?у першому кошику? III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Підготовча робота — Заповніть таблицю. 1 2 3 4 5 6 7 00 — Назвіть випадки складу числа 9, які записані однаковими числами, але в різному порядку. — Які приклади на додавання можна скласти за цими випадками? 1 + 8 = 9 2 + 7 = 9 8 + 1 = 9 7 + 2 = 9 2 Пояснення нового матеріалу — Ви, напевно, помітили, що сума не залежить від того, у якому порядку розміщені доданки. Доданків може бути не тільки два, але й більше. ● Робота з набірним полотном — Скільки білочок прийшло в гості? (5) — Скільки ведмежат прийшло в гості? (3) — А скільки їжачків? (2) — Скільки всього тварин? (10) Учитель показує різні випадки приходу звірів у гості. Висновок. Як би ми не переставляли тварин, сума все одно буде однаковою. (10) Тому що сума — це результат об’єднання. Тут важливо — скільки всього, а не в якому порядку додавати. Числа можна додавати в будь-якому порядку. Від зміни місць доданків сума не зміниться. 3 Первинне закріплення ● Гра «У лісовій школі» Учитель на набірному полотні виставляє грибочки й звірів. — Звірі одержали завдання порахувати, скільки всього грибочків? Білочка, їжачок і зайчик виконали завдання по-різному. Хто з них виконав завдання правильно? 1 + 2 + 4 = 7 — білочка 2 + 1 + 4 = Ц — зайчик 4 + 2 + 1 = О —їжачок — Усі вони виконали завдання правильно, тому що згадали переставний закон додавання. Від зміни місць доданків сума не зміниться. ● Фізкульхвилинка Раз, два — руки в боки, Три, чотири — два підскоки, П’ять, шість — нахились, Сім, вісім — розпрямись, Дев’ять, десять — всі присіли І за парти тихо сіли. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Гра «Дзеркало» 9 = 1 + 3 + 5 5 + 3 + 1 = 9 6 + 3 + 1 7 + 1 + 2 5 + 2 + 3 3 + 4 + 3 2 Самостійна робота 2 + 3 + 4 10 - 9 4 + 3 + 2 7 - 6 3 + 4 + 2 5 + 0 ● Пальчикова гімнастика «Рибки» Імітація руками рухів рибок. 3 Робота над текстовою задачею Андрієві — 7 років, а Оленка на 3 роки молодша. Скільки років Оленці? — Скільки років Андрієві? — Що сказано про Оленку? Що означає «на ... молодше»? — Як дізнатися, скільки років Оленці? ● Творча робота над задачею (робота в групах) — Змініть умову задачі так, щоб необхідно було дізнатися, скільки років Андрієві. 4 Логічна задача Троє друзів Вітя, Сергій, Микола — розфарбовували малюнки олівцями трьох кольорів: червоним, синім, зеленим. Вітя розфарбовував не червоним і не синім олівцем, Микола — не синім. Яким олівцем користувався кожний із хлопчиків? (Вітя — зеленим, Сергій — синім, Микола — червоним.) V. Підсумок уроку. Рефлексія — Вставте пропущене число. 3 + 6 = 6 + □ 5 + 2 = 2 + □7 + 1 = 1 + □ — Як дізналися, яке число необхідно вставити? • При додаванні числа можна переставляти. • Складати числа можна в будь-якому порядку. • Від переставляння доданків сума не зміниться. — Якщо вам було все зрозуміло — намалюйте сонечко. Якщо вам було складно — намалюйте хмаринку. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6243 | |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Приголосні мають різний характер |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |