УРОК 1 Наче вулик наша школа. Тема. Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться»Мета: ознайомити дітей із новим підручником, його структурою, навчити виразно читати вірші, правильно інтонувати речення; формувати уміння працювати над текстом, вникати у його зміст; розвивати навички аналізувати вчинки дійових осіб, увагу, логічне мислення; виховувати у школярів інтерес до школи, до навчання. Обладнання: обкладинка «Читанки» збільшених розмірів для гри «Впіймай м'яч», малюнки білочки і зайчика. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Бесіда. — Розкажіть, де ви відпочивали. — Що вам найбільше запам'яталось? — Хто з вас і як саме допомагав дорослим? — Які книжки ви прочитали? (Учні обмінюються своїми враженнями). — Всі ви підросли на сонечку та дощах, а тепер будемо рости за роботою — вчитися, набиратися знань. І у цьому нам допоможе новий підручник із читання. 2. Гра «Добери назву». На дошці записано слова: читач, читати, читанкаі, читання. У ч и т е л ь . Прочитайте слова-родичі. Яке з них може називати підручник, із якого ми будемо читати? Зустріч із «Читанкою» Стук у двері. До класу заходить дівчинка-старшокласниця із збільшеним зображенням обкладинки підручника у руках. Ч и т а н к а . Мені здається, що ви про мене говорите? Д і т и. А ти хто? Ч и т а н к а . Я — читанка нечитана, Новенька в мене свитонька, З вами познайомлюся охоче. Кожен з вас читати мене схоче. В мене казки на різні теми, Є байки, вірші, статті, легенди. Стану другом кожному із вас. Читанку полюбить другий клас! Ч и т а н к а . Перед тим, як ви одержите нові підручники, я хочу переконатися, чи ви не забули моїх друзів — літер і чи вмієте читати все, що вони складають. З. Гра «Впіймай м'яч». На таблиці праворуч і ліворуч стовпчики букв, що позначають голосні. Посередині кишенька, в яку вкладаються букви, що позначають приголосні (2—3). По боках малюнки зайчика і білочки. Зайчик «кидає» м'яч. Якщо вчитель веде указку від голосних ліворуч до приголосних читаємо закритий склад. Від приголосних до голосних праворуч — склад відкритий. Ч и т а н к а . Пограйте разом із білочкою і зайчиком! 4. Гра «Віднови прислів'я». М...др...м н...хт... н... вр...д...вс..., а н...вч...вс... (Мудрим ніхто не вродився, а навчився). Ч и т а н к а . Ви впорались із усіма моїми завданнями — молодці! Отже, кожна з цих «Читанок» потрапляє у надійні руки. (Роздає підручники дітям). Мені час із вами прощатись. На мене чекають ще тисячі другокласників. Бажаю вам сміливо ступати на нову сходинку, бути здоровими, сильними, відважними. Адже ще стільки нового, незвіданого, несподіваного зустрінеться на вашому шляху! Хай вам щастить! До зустрічі. II. Мотивація навчальної діяльності 1. Бесіда. — Давайте розглянемо підручник. Почнемо з обкладинки. Розгляньте малюнок. Кого зобразив художник? — Яку книжку тримає дівчинка? Кому вона читає? — До яких казок належать тварини, зображені на малюнку? — Хто є автором підручника? Де і яким видавництвом видана книжка? 2. Робота з підручником. Ознайомлення із змістом підручника. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Бесіда. — Прочитайте назву І розділу («В рідній школі — рідне слово»). — Як ви гадаєте, про що йдеться у творах цього розділу? — Так, це будуть твори про школу, бо для вас вона стала рідною домівкою, про нашу українську мову. Тому цей розділ поділено на дві теми. Прочитайте їх назву. 2. Завдання учням. Опрацювання вірша Д. Павличка «Школа». 1) Виразне читання вірша вчителем. Учні уважно слухають і визначають, із якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи. 2) Словникова робота. Бесіда. — Прочитайте «сходинки» слів, зверху і навпаки. — Яке слово ви не зрозуміли? — Прочитайте слова з наголосом на першому складі, на останньому складі. — Чи є тут спільнокореневі слова? рш мрій школа бджоли бігають здається довкола задзвенить. 3) Повторне читання вірша учнями (мовчки). 4) Вибіркове читання. 5) Бесіда за текстом вірша. — Що діти роблять на перерві? А після дзвінка? — Із чим автор порівнює школу, дітей? — Чому автор порівнює школу з вуликом, дітей — із бджолами? Чому вибрав саме цю комаху? — Які риси ми повинні перейняти у бджіл? 6) Виразне читання вірша учнями вголос. 3. Робота з підручником. Читання і відгадування загадок із підручника. 4. Самостійна робота. Опрацювання вірша В. Фетисова «Хто чого вчиться». 1) Самостійне читання вірша учнями. Учні відповідають на заздалегідь поставлені вчителем питання. — Чому вірш має таку назву? — Хто уміє все робити? Чому? 5. Завдання учням. 1) У ч и т е л ь. Подумайте: чи буде наведений нижче текст доповненням до першої строфи вірша В. Фетисова «Хто чого вчиться»? Чому? Як птахи співають У кожного птаха своя пісенька. Кожна пісенька на щось схожа. Ось синиця у чорній шапочці співає так, ніби краплинки у воду падають: «Дінь, дінь!» Ось зяблик із картатими крильцями, ніби у дудочку: «Тюрлі-тюрлі-фіу!» Ось сорока з довгим ступінчастим хвостом заторохкотіла, ніби дерев'яна тріскачка: «Тр-р-р-р-!» Є. Шим 2) Робота над виразністю читання вірша. 3) Бесіда за змістом твору. — Перечитайте виділені речення. Як ви їх розумієте? — Поясніть заголовок вірша. — Чому людина все уміє? IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Що нового ви дізналися на уроці? — Які вірші ми сьогодні розглядали? — Що вам найбільше сподобалося на уроці? V. Домашнє завдання 1. Читати виразно вірші і загадки. 2. Дібрати вірші про школу і підготуватися до читання. 3. Самостійно прочитати оповідання С. Жупанина «У лісовій музичній школі» та В. Лучук «Крокодилів урок». | |
| |
Переглядів: 5035 | |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Із папером, і з картоном працювати ми майстри! |
Всього коментарів: 0 | |