УРОК 84 Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читанняМета: формувати читацькі інтереси учнів, розвивати любов до казок та повагу до їх авторів; виховувати шанобливе ставлення до книги. Обладнання: тематична виставка книг, збірники творів «Позакласне читання», ілюстрації з серії «Казки народів світу», дитячі малюнки. Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь . Знаменита шведська казкарка Астред Ліндгрен (автор казок про Карлсона, Пеппі Довгу Панчоху) сказала: «Спочатку додумались, що із слів можна складати казки, а потім — що казки можна друкувати в книжках». Робота з виставкою книг. Бесіда. — Які книжки на виставці вам знайомі? — Які казки ви читали? — Хто автори цих казок? — Які народи вони представляють? II. Узагальнення і систематизація знань 1. Вікторина. 1) Хто одягнув дівчинку в червону шапочку і в якій казці? (Шарль Перро, «Червона Шапочка»). 2) 3 якої казки. Хто автор? «Сини швидко поділили спадщину: старший забрав млин, середній — осла, а меншому дістався кіт» («Кіт у чоботях», Шарль Перро). 3) У кого три ночі дзвонить телефон? (К. Чуковський). 2. Гра «Хто надіслав телеграми?» 1. «Дуже хотілося б потрапити на свято, але соромно своєї гидкої зовнішності». («Гидке каченя» з однойменної казки Г. X. Андерсена). 2. «Ніяк не знайду свого золотого ключика» (Буратіно, з фантастичної казки О. Толстого). 3. «Допоможіть відшукати черевичок» (Шарль Перро «Попелюшка»). III. Сприйняття і засвоєння матеріалу Обговорення прочитаних учнями творів. 1. Слово вчителя. Після маминої колискової пісні казка була першим художнім твором, з яким ви, діти, познайомились. Людські мрії, перш ніж стали дійсністю, з'являлись у казках. Згадайте чоботи-скороходи, золоте яєчко, чарівне люстерко. Це з їх допомогою людина в мріях рухалась у небі, далеко бачила. Казка допомагала зберегти віру людини в перемогу добра над злом. Вона спільно з людиною боролась із людськими вадами, такими, як лінощі, байдужість, страх, зарозумілість, хитрість, нещирість, брехня. 2. Бесіда. Роздуми над прочитаними творами (с. 77—79). У ч и т е л ь . Казки яких народів ви прочитали? 1) «Як гусак лиса перехитрив» (чеська народна казка). — Що трапилось із гусаком? — Як він перехитрив лиса? — Яка риса характеру допомогла гусакові? — Прочитайте останній абзац казки. — Чи правильний висновок зробив лис? 2) «І Я як батько» (болгарська народна казка). — Завдяки чому врятувався кінь від вовка? — Чим подібні ці дві казки? 3) «Лисиця і куріпка» (французька народна казка). — Що означають слова базікати, нахаба? — Перекажіть казку. — За кого із героїв казки ви переживали? Коли найдужче? — Яка головна думка цих казок? 3. Фізкультхвилинка. 4. Читання нових творів. «Кіт і Пес» (афганська народна казка). У ч и т е л ь . Що можна дізнатись із заголовка цієї казки? 1) Читання казки заздалегідь підготовленим учнем. 2) Словникова робота. Пояснити значення слів череда, клопітне, в охоту. 3) Читання казки учнями вголос, «ланцюжком ». 4) Вибіркове читання. — Прочитати слова кота. — Прочитати слова пса. — Прочитати слова автора. — Прочитати слова, які висловлюють головну думку казки. 5) Читання казки в особах. 5. Робота у групах. Клас поділено на дві групи. I група. Казка «Сніг і Заєць». 1) Прочитати казку. 2) Дати відповіді на питання: — Чому плакав Заєць? — Що зробив господар лісу? II група. Казка «Мишеня і Горобеня». 1) Прочитати казку. 2) Дати відповіді на запитання: — Як працювали Мишеня і Горобеня спочатку? — Чому вони посварились? — Чим закінчилась суперечка? — Чи чесно вчинило Горобеня? — Що б ви порадили таким, як воно? 6. Розвиток зв'язного мовлення. 1) Обговорення прочитаних самостійно казок (за завданнями). 2) Створення живої картинки за змістом казки. 7. Інсценізація смішинок. 1) Прибіг Вовк із школи додому, у дворі розповідає друзям: — Мене вчителька сьогодні похвалила перед усім класом! — А що вона сказала? Вона сказала: «Діти, ви всі ще тупенькі, а ти, Вовчику, найперший». 2) Братик Кролик чекав гостей, аж раптом йому зателефонував Вінні-Пух: — Послухай, друже, я не зможу сьогодні прийти. — Чому? Щось трапилось, Вінні? Може, ти захворів? — Та ні. — То чому ж? — Бо я не голодний! 3) Буратіно намалював портрет. — Хто це? — питає Мальвіна. — Мій тато Карло. — Але ж твій тато лисий. — А у мене лисої фарби не було. 4) Вінні Пух питає у старого ослика: — Іа, у тебе є зуби? — Немає. — Жодного? — Жодного. — Тоді потримай пряник. IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Які людські якості схвалюються в казках? — Які людські недоліки засуджуються? V. Домашнє завдання 1. Читання твору «Материнська моя доброта». 2. Вивчити вірші із темі напам'ять. 3. Підготуватись до виставки малюнків «Моя мама найкраща». | |
| |
Переглядів: 10227 | |
Київ — столиця України |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина... |
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Всього коментарів: 0 | |