УРОК 14 Тема: Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. П'ятикутникМета: закріпити вміння порівнювати числа в межах 5; вправляти дітей у використанні слів «попереднє» і «наступне» число; ознайомити зі складом числа 5, п'ятикутником, монетою вартістю 5 к.; розвивати мислення; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Сьогодні у нас, діти, незвичайний УРОК. До нас прийшов гном з казкової країни і попросив допомогти Чарівниці. Змій Горинич і Баба Яга зачарували її за те, що вона допомагає школярам отримувати нові знання. Тепер їй знадобилася ваша допомога. Чи згодні ви їй допомогти? — Багато перешкод буде на нашому шляху, але ви не бійтеся. Найголовніше, щоб ви впевнено відповідали і виконували всі завдання, які запропонують Баба Яга і Змій Горинич. Пам’ятайте, що у нас є дуже гарна зброя проти них — це наші знання. Отже, вперед! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «Живі цифри» Учитель роздає учням корони з цифрами. — Станьте, цифри, по порядку! (1; 2; 3; 4; 5) — Вийдіть, числа 3; 1; 4; 2. — Вийдіть, числа, попередні до чисел 5; 3; 2. — Вийдіть, числа, наступні до чисел 4; 2; 1. — Вийдіть, сусіди числа 2; 4; 3. — Молодці! З цим завданням ви добре впоралися. 2 Завдання-жарти — Перед нами — темний ліс. Щоб не заблукати, ми повинні розв’язати завдання-жарти. • Двоє грали в шахи 4 години. Скільки годин грав у шахи кожен з них? • У місто їхала вантажівка. Назустріч їй їхало 3 автомобілі. Скільки всього автомобілів їхало у місто? • У сім’ї 4 сини. У кожного є сестра. Скільки всього дітей у сім’ї? • Курка, стоячи на двох ногах, важить 2 кг. Скільки кілограмів важитиме курка, яка стоїть на одній нозі? 3 Гра «Яке число загубилося?» — Діти, онде видніється будиночок Баби Яги. Щоб пройти повз нього, потрібно виконати завдання. 1 □ 3 □ 5 □2 3 □ 51 □ 34 □ — Молодці! Це завдання ви виконали добре. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Ознайомлення зі складом числа 5. Робота з набірним полотном — Ось і закінчився ліс. Але подивіться, яка цікава дорога почалася. Вона складається з двох стежин. — Скільки грибків на першій стежині? (4) — Скільки грибків на другій стежині? (1) — Скільки всього грибків? (5) — Як отримали це число? — Отже, з яких двох чисел складається число 5? (4 і 1) — Виставляємо картки: 4 і 1. — А далі на стежині ростуть квіти. — Скільки ромашок? (1 ) — Скільки фіалок? (4) — Скільки всього квітів? (5) — Отже, 5 складається з 1 і 4. — Йдемо далі. Скільки пеньочків стоїть на першій стежині? А на другій? Скільки їх усього? — Отже, число 5 складається з 2 і 3. — Час відпочити! ● Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, п’ять, Будем пальці рахувать. Ось цей пальчик — дід, А цей пальчик — баба. Ось цей пальчик — тато, А цей пальчик — мама. А ось цей пальчик — я. Ось і вся моя сім’я. 2 Порівняння чисел — Ми все ближче до замку. Щоб подолати цю частину шляху, порівняємо числа. Порівняння чисел кожної пари, запис у зошиті. Робота з набірним полотном. 5 > 3 5= 5 4 <5 4> 1 3 Ознайомлення з монетою вартістю 5 копійок 4 Ознайомлення з п'ятикутником — Йшли ми, йшли, та й вишли на галявину. Тільки форма у неї дивна! — Скільки сторін у галявини? (5) — А кутів? (5) — Як можна назвати цей багатокутник? (П’ятикутник) IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Геометричний матеріал — Рухаємося далі. Перед нами — річка. Щоб переправитися через неї, необхідно виконати завдання. — З п’яти геометричних фігур побудуйте ялиночку. 2 Самостійна робота — Нарешті, починається країна Чарівниці. Але пам’ятайте, ми повинні її звільнити від чар. Подивимося, хто це швидше зробить — хлопчики чи дівчатка. Хлопчики Дівчатка 2 < 4 2 = 2 3 □ 3 1 □ 3 4 □ 1 1 □ 5 5 □ 2 4 □ 3 Самоперевірка. (Відповіді записані на дошці.) ● Зорова гімнастика • Баба Яга мружиться на сонці. В. п. Сидячи на стільці. Міцно замружити очі на 3-5 с, а потім розплющити їх на 3-5 с, (6-8 разів). • Змій Горинич. В. п. Сидячи на стільці. Швидке кліпання очима протягом 1-2 хв. • гном. Обертати очима, прагнучи якомога більше побачити по сторонах, 6 разів ліворуч, 6 разів праворуч. • Баба Яга. Дивитися вгору, вниз, праворуч, ліворуч не повертаючи голови. • Чарівниця. В. п. Сидячи за партою. а) заплющити очі; б) масажувати їх круговими рухами пальців (1 хв). 3 Загадки Чарівниці • На п’яти дротах відпочиває зграя пташок. (Ноти) • П’ять братів — всі на одне ім’я, роками рівні, зростом різні. (Пальці) 4 «Для допитливого розуму» • Ялиночка продовжує рости навіть в 50-градусний мороз, у той час, коли всі інші дерева сплять. • У світі є жаби-гіганти, маса яких досягає 5 кг, — це жаби-голіафи. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Чого вчилися на уроці? — Що дізналися нового? — Що повторили? — Яке завдання сподобалося найбільше? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4191 | |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Робота з папером. Декоративна аплікація |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Всього коментарів: 0 | |