💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. П'ятикутник

УРОК 14

Тема: Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. П'ятикутник

Мета: закріпити вміння порівнювати числа в межах 5; вправляти дітей у використанні слів «попереднє» і «наступне» число; ознайомити зі складом числа 5, п'ятикутником, монетою вартістю 5 к.; розвивати мислення; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

— Сьогодні у нас, діти, незвичайний УРОК. До нас прийшов гном з казкової країни і попросив допомогти Чарівниці. Змій Горинич і Баба Яга зачарували її за те, що вона допомагає школярам отримувати нові знання. Тепер їй знадобилася ваша допомога. Чи згодні ви їй допомогти?

— Багато перешкод буде на нашому шляху, але ви не бійтеся. Найголовніше, щоб ви впевнено відповідали і виконували всі завдання, які запропонують Баба Яга і Змій Горинич. Пам’ятайте, що у нас є дуже гарна зброя проти них — це наші знання. Отже, вперед!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Гра «Живі цифри»

Учитель роздає учням корони з цифрами.

— Станьте, цифри, по порядку! (1; 2; 3; 4; 5)

— Вийдіть, числа 3; 1; 4; 2.

— Вийдіть, числа, попередні до чисел 5; 3; 2.

— Вийдіть, числа, наступні до чисел 4; 2; 1.

— Вийдіть, сусіди числа 2; 4; 3.

— Молодці! З цим завданням ви добре впоралися.

 2 Завдання-жарти

— Перед нами — темний ліс. Щоб не заблукати, ми повинні розв’язати завдання-жарти.

 • Двоє грали в шахи 4 години. Скільки годин грав у шахи кожен з них?

 • У місто їхала вантажівка. Назустріч їй їхало 3 автомобілі. Скільки всього автомобілів їхало у місто?

 • У сім’ї 4 сини. У кожного є сестра. Скільки всього дітей у сім’ї?

 • Курка, стоячи на двох ногах, важить 2 кг. Скільки кілограмів важитиме курка, яка стоїть на одній нозі?

 3 Гра «Яке число загубилося?»

— Діти, онде видніється будиночок Баби Яги. Щоб пройти повз нього, потрібно виконати завдання.

1 □ 3 □ 5 □2 3 □ 51 □ 34 □

— Молодці! Це завдання ви виконали добре.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Ознайомлення зі складом числа 5. Робота з набірним полотном

— Ось і закінчився ліс. Але подивіться, яка цікава дорога почалася. Вона складається з двох стежин.

— Скільки грибків на першій стежині? (4)

— Скільки грибків на другій стежині? (1)

— Скільки всього грибків? (5)

— Як отримали це число?

— Отже, з яких двох чисел складається число 5? (4 і 1)

— Виставляємо картки: 4 і 1.

— А далі на стежині ростуть квіти.

— Скільки ромашок? (1 )

— Скільки фіалок? (4)

— Скільки всього квітів? (5)

— Отже, 5 складається з 1 і 4.

— Йдемо далі. Скільки пеньочків стоїть на першій стежині? А на другій? Скільки їх усього?

— Отже, число 5 складається з 2 і 3.

— Час відпочити!

● Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будем пальці рахувать.

Ось цей пальчик — дід,

А цей пальчик — баба.

Ось цей пальчик — тато,

А цей пальчик — мама.

А ось цей пальчик — я.

Ось і вся моя сім’я.

 2 Порівняння чисел

— Ми все ближче до замку. Щоб подолати цю частину шляху, порівняємо числа.

Порівняння чисел кожної пари, запис у зошиті. Робота з набірним полотном.

5 > 3 5= 5 4 <5 4> 1

 3 Ознайомлення з монетою вартістю 5 копійок

 4 Ознайомлення з п'ятикутником

— Йшли ми, йшли, та й вишли на галявину. Тільки форма у неї дивна!

— Скільки сторін у галявини? (5)

— А кутів? (5)

— Як можна назвати цей багатокутник? (П’ятикутник)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Геометричний матеріал

— Рухаємося далі. Перед нами — річка. Щоб переправитися через неї, необхідно виконати завдання.

— З п’яти геометричних фігур побудуйте ялиночку.

 2 Самостійна робота

— Нарешті, починається країна Чарівниці. Але пам’ятайте, ми повинні її звільнити від чар. Подивимося, хто це швидше зробить — хлопчики чи дівчатка.

Хлопчики Дівчатка

2 < 4 2 = 2

3 □ 3 1 □ 3

4 □ 1 1 □ 5

5 □ 2 4 □ 3 Самоперевірка. (Відповіді записані на дошці.)

 ● Зорова гімнастика

 • Баба Яга мружиться на сонці.

В. п. Сидячи на стільці. Міцно замружити очі на 3-5 с, а потім розплющити їх на 3-5 с, (6-8 разів).

 • Змій Горинич.

В. п. Сидячи на стільці. Швидке кліпання очима протягом 1-2 хв.

 • гном.

Обертати очима, прагнучи якомога більше побачити по сторонах, 6 разів ліворуч, 6 разів праворуч.

 • Баба Яга.

Дивитися вгору, вниз, праворуч, ліворуч не повертаючи голови.

 • Чарівниця.

В. п. Сидячи за партою.

а) заплющити очі;

б) масажувати їх круговими рухами пальців (1 хв).

 3 Загадки Чарівниці

 • На п’яти дротах відпочиває зграя пташок. (Ноти)

 • П’ять братів — всі на одне ім’я, роками рівні, зростом різні. (Пальці)

 4 «Для допитливого розуму»

 • Ялиночка продовжує рости навіть в 50-градусний мороз, у той час, коли всі інші дерева сплять.

 • У світі є жаби-гіганти, маса яких досягає 5 кг, — це жаби-голіафи.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Чого вчилися на уроці?

— Що дізналися нового?

— Що повторили?

— Яке завдання сподобалося найбільше?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4191 | Рейтинг: 0.0/0
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Робота з папером. Декоративна аплікація
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]