Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. П'ятикутник

УРОК 14

Тема: Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число. Склад числа 5. П'ятикутник

Мета: закріпити вміння порівнювати числа в межах 5; вправляти дітей у використанні слів «попереднє» і «наступне» число; ознайомити зі складом числа 5, п'ятикутником, монетою вартістю 5 к.; розвивати мислення; виховувати старанність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

— Сьогодні у нас, діти, незвичайний УРОК. До нас прийшов гном з казкової країни і попросив допомогти Чарівниці. Змій Горинич і Баба Яга зачарували її за те, що вона допомагає школярам отримувати нові знання. Тепер їй знадобилася ваша допомога. Чи згодні ви їй допомогти?

— Багато перешкод буде на нашому шляху, але ви не бійтеся. Найголовніше, щоб ви впевнено відповідали і виконували всі завдання, які запропонують Баба Яга і Змій Горинич. Пам’ятайте, що у нас є дуже гарна зброя проти них — це наші знання. Отже, вперед!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Гра «Живі цифри»

Учитель роздає учням корони з цифрами.

— Станьте, цифри, по порядку! (1; 2; 3; 4; 5)

— Вийдіть, числа 3; 1; 4; 2.

— Вийдіть, числа, попередні до чисел 5; 3; 2.

— Вийдіть, числа, наступні до чисел 4; 2; 1.

— Вийдіть, сусіди числа 2; 4; 3.

— Молодці! З цим завданням ви добре впоралися.

 2 Завдання-жарти

— Перед нами — темний ліс. Щоб не заблукати, ми повинні розв’язати завдання-жарти.

 • Двоє грали в шахи 4 години. Скільки годин грав у шахи кожен з них?

 • У місто їхала вантажівка. Назустріч їй їхало 3 автомобілі. Скільки всього автомобілів їхало у місто?

 • У сім’ї 4 сини. У кожного є сестра. Скільки всього дітей у сім’ї?

 • Курка, стоячи на двох ногах, важить 2 кг. Скільки кілограмів важитиме курка, яка стоїть на одній нозі?

 3 Гра «Яке число загубилося?»

— Діти, онде видніється будиночок Баби Яги. Щоб пройти повз нього, потрібно виконати завдання.

1 □ 3 □ 5 □2 3 □ 51 □ 34 □

— Молодці! Це завдання ви виконали добре.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Ознайомлення зі складом числа 5. Робота з набірним полотном

— Ось і закінчився ліс. Але подивіться, яка цікава дорога почалася. Вона складається з двох стежин.

— Скільки грибків на першій стежині? (4)

— Скільки грибків на другій стежині? (1)

— Скільки всього грибків? (5)

— Як отримали це число?

— Отже, з яких двох чисел складається число 5? (4 і 1)

— Виставляємо картки: 4 і 1.

— А далі на стежині ростуть квіти.

— Скільки ромашок? (1 )

— Скільки фіалок? (4)

— Скільки всього квітів? (5)

— Отже, 5 складається з 1 і 4.

— Йдемо далі. Скільки пеньочків стоїть на першій стежині? А на другій? Скільки їх усього?

— Отже, число 5 складається з 2 і 3.

— Час відпочити!

● Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будем пальці рахувать.

Ось цей пальчик — дід,

А цей пальчик — баба.

Ось цей пальчик — тато,

А цей пальчик — мама.

А ось цей пальчик — я.

Ось і вся моя сім’я.

 2 Порівняння чисел

— Ми все ближче до замку. Щоб подолати цю частину шляху, порівняємо числа.

Порівняння чисел кожної пари, запис у зошиті. Робота з набірним полотном.

5 > 3 5= 5 4 <5 4> 1

 3 Ознайомлення з монетою вартістю 5 копійок

 4 Ознайомлення з п'ятикутником

— Йшли ми, йшли, та й вишли на галявину. Тільки форма у неї дивна!

— Скільки сторін у галявини? (5)

— А кутів? (5)

— Як можна назвати цей багатокутник? (П’ятикутник)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Геометричний матеріал

— Рухаємося далі. Перед нами — річка. Щоб переправитися через неї, необхідно виконати завдання.

— З п’яти геометричних фігур побудуйте ялиночку.

 2 Самостійна робота

— Нарешті, починається країна Чарівниці. Але пам’ятайте, ми повинні її звільнити від чар. Подивимося, хто це швидше зробить — хлопчики чи дівчатка.

Хлопчики Дівчатка

2 < 4 2 = 2

3 □ 3 1 □ 3

4 □ 1 1 □ 5

5 □ 2 4 □ 3 Самоперевірка. (Відповіді записані на дошці.)

 ● Зорова гімнастика

 • Баба Яга мружиться на сонці.

В. п. Сидячи на стільці. Міцно замружити очі на 3-5 с, а потім розплющити їх на 3-5 с, (6-8 разів).

 • Змій Горинич.

В. п. Сидячи на стільці. Швидке кліпання очима протягом 1-2 хв.

 • гном.

Обертати очима, прагнучи якомога більше побачити по сторонах, 6 разів ліворуч, 6 разів праворуч.

 • Баба Яга.

Дивитися вгору, вниз, праворуч, ліворуч не повертаючи голови.

 • Чарівниця.

В. п. Сидячи за партою.

а) заплющити очі;

б) масажувати їх круговими рухами пальців (1 хв).

 3 Загадки Чарівниці

 • На п’яти дротах відпочиває зграя пташок. (Ноти)

 • П’ять братів — всі на одне ім’я, роками рівні, зростом різні. (Пальці)

 4 «Для допитливого розуму»

 • Ялиночка продовжує рости навіть в 50-градусний мороз, у той час, коли всі інші дерева сплять.

 • У світі є жаби-гіганти, маса яких досягає 5 кг, — це жаби-голіафи.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Чого вчилися на уроці?

— Що дізналися нового?

— Що повторили?

— Яке завдання сподобалося найбільше?



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4253 | Рейтинг: 0.0/0
Тварини в житті людей
Що виготовляють або вирощують там, де ти живеш. Як хліб на стіл прийшов. Вшан...
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Вправи та задачі на засвоєння ...
Створення макета предмета для казкового персонажа
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]