Урок 23 Тема. Тварини в житті людейМета: Розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, засвоєння емпіричних та узагальнених уявлень і понять, які відображають основні властивості й закономірності реального світу, розширюють пізнавальний досвід; прищеплювати повагу до тварин. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: плакат «Хто поруч живе», демонстраційні матеріали «Свійські тварини і птахи», «Продукти харчування», «Одяг. Взуття». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий? — Яке небо? — Які опади? — Який вітер? — Яка температура повітря? — Що змінилось порівняно з минулим тижнем? 2. Робота із загадками. • У воді купалась, а сухою зосталась. (Качка) • Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова) • Двічі родився, у школі не вчився, А години знає. (Півень) • Кругом бочки бігають клубочки. (Курчата і квочка) — Як назвати загальною назвою відгадки? 3. Робота за підручником (С. 66). Діти розглядають малюнки, називають свійських тварин. Розповідають, що з намальованого людина одержує від тварин. — Що дає корова? — Що дає вівця? — Що дає свиня? — Що дає гуска? — Що дає курка? — Що дають курчата і півень? — Із чого виготовлені кросівки? — Із чого виготовлений светр? — Із чого виготовлена тканина? — Із чого виготовлені рукавички і шкарпетки? — Із чого виготовлені портфель, гаманець і сумка? — Із чого виготовлений сир? — Із чого виготовлена ковбаса? — Із чого виготовлені консерви? Фізкультхвилинка Сірий котик міцно спав, Навіть пісню не співав. Та нарешті стрепенувся І довкола озирнувся. Став смачненько потягатись І чистенько умиватись. Порозчісував він вуса Довгі-довгі, русі-русі. Зуби й кігті нагострив Й до комірчини побрів, Буде мишку полювати І добро оберігати. Й ми, як котик, відпочили, Щоб зміцніли наші сили. (Л. Кондрацька) 4. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 52, завдання 1). Учні розповідають за малюнками про роль тварин в житті людини. — Які тварини дають нам їжу? — Які тварини дають нам одяг? — Які тварини дають нам взуття? — Які тварини дають нам предмети побуту? — Які тварини працюють разом із людиною? Висновок. Тварини необхідні людині для існування. Вони дають цінні і необхідні продукти харчування (м’ясо, молоко, яйця, мед); вовну та шовк для виробництва тканин, хутро для пошиття одягу, шкіру для взуття; ліки, якими лікують різні хвороби людини (зміїна і бджолина отрута, мед, борсучий жир). Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, осли, верблюди); це чудовий настрій, коли ви чуєте спів солов’я, чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас. 5. Читання вірша Олени Пчілки «Метелик». — Кого побачили діти? — Яким він був? — Чому метелик метушиться? — Що нам дають метелики? (Задоволення) 6. Підсумок уроку. — Що люди одержують від тварин? — Як називають таких тварин? — Де вони живуть? — Назвіть продукти харчування тваринного походження. — Назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировину, які дають тварини. — Які загадки про свійських тварин ви запам’ятали? На уроці можна використати такі завдання. • Робота в групах. Опишіть будь-яку свійську тварину. Яку користь вона дає людині? • Загадки. 1) Хто із води виходить сухим? (Гуска, качка) 2) Йде в поле — як дощечка, а з поля — як бочечка. (Корова) 3) Хто боком спить, а лежачи їсть? (Свиня) 4) Хто родиться з бородою? (Коза, цап) • Гра «Тварини — наші друзі». Попросіть дітей перерахувати, які тварини можуть бути вірними друзями людини. Запишіть все перераховане дітьми на дошці. Розподіліть дітей на пари. Один учень у парі — людина, інший — його вірний друг (наприклад: кінь, собака, кішка, птах). Діти повинні придумати сценки про те, як та або інша тварина була корисною для людини у скрутну хвилину. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2630 | |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Всього коментарів: 0 | |