УРОК 19 Тема. Місця підвищеної небезпеки у школіМета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки в школі; формувати навички безпечної поведінки на перервах, під час навчальної праці; спонукати учнів до виконання правил поведінки в школі; виховувати відповідальність, дисциплінованість. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Як уникнути неприємностей». ХІД УРОКУ 1. Відгадування загадки Бринькнула кобза на все село лунко, Збіглися діти до однієї матері. (Учні до школи) Вчитель. Між уроками у школі є перерви. Що ви робите під час перерви? — На перерві слід поводитися так, щоб уникнути травм, обійти небезпечні місця. 2. Робота за підручником (С. 61) Учитель. У школі є місця, де слід поводитися особливо обережно. Це — сходи, перила, вікна, батареї, слизька підлога, раптово відчинені двері, горища, підвали, люки. Розгляньте малюнки на с. 61. Що роблять діти на перерві? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Сашко лізе на горище. • Даринка визирає з відчиненого вікна. • Дмитрик бігає по сходах. Висновок: неправильна поведінка у школі під час перерви призводить до того, що дитина може впасти, забитися, отримати струс мозку або завдати шкоди оточуючим. Запам’ятайте правила поведінки в школі на перерві! Правило 1. На перервах не бешкетуй. Правило 2. У коридорах школи рухайся спокійним кроком, без шуму. Правило 3. Акуратно й уважно користуйся дверима, не встромляй руки у дверні отвори, не бешкетуй, не ляскай дверима, не відчиняй їх раптово. Правило 4. На сходах не перегинайся через поруччя, не з’їжджай по перилах, дивися собі під ноги, тримайся правої сторони. Правило 5. Не бігай по сходах, не штовхай тих, що йдуть попереду, не смикай дітей за рюкзаки, не став підніжки, не зупиняйся у дверях і проходах. Правило 6. Не кидайся сторонніми предметами. Правило 7. Не грайся біля вікна чи на підвіконні. 3. Фізкультхвилинка Ходила синиця у синій спідниці, Збирала у кошик достиглі суниці, А синичатко, жовтенький животик, Збирало суниці не в кошик, а в ротик. 4. Відгадування загадки Два кільця, два кінця, а посередині — цвях. (Ножиці) — Коли ви користуєтесь ножицями? 5. Робота в зошиті (С. 39) № 2. Розгляньте малюнки. Розкажіть правила безпеки праці під час роботи з ножицями і шилом. Висновок: запам’ятай правила техніки безпеки на уроці трудового навчання! • Роботу починай тільки з дозволу вчителя. • Використовуй інструменти тільки за призначенням. • Підтримуй порядок і чистоту на робочому місці. • Не розмовляй під час роботи, будь уважним. • Бережи парту. № 3. Тест — Познач червоним кольором правила, які, на твою думку, особливо важливі. Щоб уникнути травм у школі... О Не бери у школу гострих, скляних предметів. О Не принось у школу сірники. О Не принось у школу хлопавки, петарди. О Не грай біля дверей, вікон. О Не бігай, особливо біля дверей і по сходах. О Не штовхайся і не підставляй підніжки. Висновок: від дотримання правил поведінки в школі та правил техніки безпеки на уроці праці залежить здоров’я школяра. 6. Робота з прислів’ям Хто здоровий, той ліків не потребує. 7. Підсумок уроку — Які місця у школі, на вашу думку, можуть бути небезпечними? — Яких правил безпечної поведінки на перерві слід дотримуватись? — Які правила безпеки ви виконуєте на уроках трудового навчання? — Як правильно користуватися ножицями? — Як правильно користуватися шилом? — Які правила безпеки на уроках фізкультури вам відомі? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2069 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Продовження екскурсії |
Поведінка в незнайомих місцях |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Всього коментарів: 0 | |