УРОК 27 Тема. Створення макета предмета для казкового персонажаМета: 1. Розширити знання учнів про роботу художника в театрі, ознайомити їх із поняттям макета. 2. Розвивати вміння створювати предмети відповідно до характеру сценічного персонажа, удосконалювати навички й уміння працювати з розгортками, папером. 3. Виховувати акуратність у процесі роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до своєї роботи. Обладнання: матеріали: аркуш білого паперу, кольоровий папір, клей, ножиці, альбом із шаблонами (с. 48—50); зоровий ряд: макет трону, розгортка викрійки. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Які види театру ви знаєте? — Які особливості мають балет, опера, драматичний театр, оперета? — У чому полягає робота театрального художника? III. Оголошення теми уроку На минулому уроці кожен із вас занурився у світ театру. Під час спектаклю персонажі роблять якісь дії, їх оточує світ речей. Тому сьогодні на уроці ми виконаємо один із предметів сценічних меблів. IV. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Результат своєї праці театральний художник може правильно оцінити, лише виконавши макет декорацій. На цьому важливому етапі на допомогу приходить макетник. У кожному театрі є зменшене у 20 разів зображення сцени. У цій «коробочці» й «чаклує» макетник, виготовляє декорації з паперу, ніби виконує роботу на чернетці. Персонажі спектаклю постійно перебувають на сцені в оточенні декорацій, і, дивлячись на те, якого розміру ці предмети, можна робити висновки про характер, значимість героя, визначити його соціальний статус. Усі ви пам’ятаєте казку «Три ведмеді». Стілець, ліжко, миска з ложкою у всіх трьох ведмедів були різних розмірів. Найменші предмети були у Ведмежати. Маленький стільчик підійде Дюймовочці — дівчинці, яка народилася у квітці. Сніжна королева — могутня, владна, та й владика морів Нептун не любить жартів. Тому їм підійде трон. У вашому альбомі подано два стільці різного розміру. Під ними запишіть героїв казок, яким можуть належати такі стільці. Як бачимо, художник передає характер персонажа не тільки за допомогою костюмів, гриму, але й приділяє велику увагу відповідності предмета, який належить героєві. Художникові доводиться враховувати пропорції, тобто пропорційність між предметом і персонажем. Коли розміри знайдено, уточнені загальні форми, предмет можна доповнити й декоративними елементами, які допоможуть повніше розкрити характер героя. V. Практична робота Створення предметів для сценічного персонажа. Перш ніж учні почнуть виконувати макет меблів для казкового персонажа, вони мають охарактеризувати його словами. (Про характер можна розповісти від імені свого казкового персонажа.) В альбомі (с. 48) розміщені дві викрійки стільців: одна — великого розміру, інша — меншого. Залежно від персонажа, діти обирають із двох викрійок найбільш відповідну. Етапи виконання роботи. 1) Виріжте розгортку. 2) Зігніть по лінії згину. 3) Змажте клеєм позначені сірим кольором місця. 4) Склейте розгортку. 5) Декоративно оформіть предмет. (Трон Нептуна прикрашається морськими зірками, черепашками, водоростями; на троні Сніжної королеви — крижинки, сніжинки; стілець Дюймовочки може нагадувати квітку тощо.) Самостійно доберіть необхідні матеріали й виявіть свої творчі здібності. VI. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація макетів меблів. Учитель демонструє макет, а учні визначають, кому з героїв належить предмет. Завдання на наступний урок: принести фарби, фломастери. | |
| |
Переглядів: 1856 | |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13 |
Всього коментарів: 0 | |