💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Таблиця віднімання числа 7. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Розпізнавання многокутників

УРОК 92

Тема: Таблиця віднімання числа 7. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Розпізнавання многокутників

Мета: ознайомити учнів із прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 7 з переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць; учити розпізнавати многокутники; виховувати інтерес до математики.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Дзвінко пролунав дзвінок —

Починаємо УРОК.

Слухаємо,вивчаємо Ні хвилини не гаємо!

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Розв'язування нерівностей

Тануть сніги,

Дзвенять струмки,

День прибуває.

Коли це буває?

— Сьогодні УРОК математики буде незвичайним, ми рушаємо в гості до весни.

— Які ознаки приходу весни ви знаєте?

— Крапельки принесли завдання.

— Вставте пропущену крапельку.

 13 - □ > 812 - □ < 9 6 +□> 11

2 Складання і розв'язування прикладів

 — Від чого починає танути сніг?

— Сонечко пропонує наступне завдання.

 Від чисел на «промінчиках» відніміть таке число, щоб одразу дістати 10.

14 - Н = 10

15 - [б] = 10

12 - 2 = 10

17 - [7] = 10

— Розташуйте числа в порядку зростання. Назвіть найбільше число.

2; 4; 5; 7; 8.

 3 Усна лічба «Ланцюжок»

— Сонечко розтопило сніг, і побігли струмочки.

1 команда. 3 + 2 = Д - 1 = Д + 6 = Ц - 9 = Д + 7 = Д - 2 = = □ + 10 = □ - 1 = 15

2 команда. 6 - 3 = Ц - 1 = Ц - 2 = Ц + 8 = Ц + 4 = Ц - 2 =

= □ + 7 = □ - 1 = 16

 4 «Відкриття» нових знань і формулювання теми УРОКу

— Струмочок розбудив квітку. Хто з вас знає, як називаються перші весняні квіти? Чому?

— Хочеться відразу зірвати квітку? Чому не можна цього робити?

— Пролісок приготував цікаве завдання.

— Знайдіть значення виразів:

8 - 4 = 9 - 5 = 10- 6 =

— Що спільного в цих виразах?

— Як ви вважаєте, який вираз повинен бути наступним?

11 - 7 =

— Зможемо знайти значення цього виразу? Чому? Як бути?

— Над якою темою будемо працювати на уроці? («Віднімання числа 7»)

На дошці — таблиця віднімання числа 7.

 III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 7. Зменшуване — це числа від 8 до 16. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 7.

— Прочитайте приклади, до яких записані відповіді.

— Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 7; 12 - 7; 13 - 7; 14 - 7; 15 - 7; 16 - 7)

 2 Первинне закріплення

— За даним записом поясніть, як знайти різницю

11 - 7; 16 - 7.

 16 6 1

 3 Робота над складеною таблицею

— Прочитайте таблицю віднімання числа 7.

— Прочитайте таблицю віднімання числа 7, починаючи від найбільшого результату.

— Прочитайте тільки результати таблиці.

— Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять.

● Фізкультхвилинка

 Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!

 Час прийшов нам спочивать.

 Тож піднімем руки вгору, ніби глянемо на зорі.

 А тепер всі руки в боки,

Як зайчата, — скоки-скоки!

Десять, дев’ять, вісім, сім!

Час за парти нам усім.

 IV. Розвиток математичних знань

 1 Коментоване розв'язування прикладів

12 - 7 + 6 = 8 + 5 - 7 = 5 + 6 - 7 =

9 + 5 - 7 =15 - 7 + 3 =10 + 6 - 7 =

 (Встати і вийти з-за парт.) (Потягування.)

 (Стрибки.)

8 -= 1

9 -= 2

10 - = 3

11 -=

12 - 7 =

13 -=

14 -=

15 -=

16 -=

 2 Самостійне розв'язування задачі на зменшення числа на кілька одиниць

Ніна зібрала 11 ромашок, а Оленка — на 7 ромашок менше. Скільки ромашок зібрала Оленка?

Самоперевірка робіт.

 ● Зорова гімнастика

 3 Конкурс «Кращий математик»

— Складіть усі можливі приклади, використовуючи числа 2; 5; 8.

8 + 5 + 2 = 158 +2 = 108+ 5 - 2 = 11

8 + 5 = 135 +2 = 7

 4 Робота з геометричним матеріалом. Гра «Розпізнай многокутники»

V. Підсумок уроку. Рефлексія

 — Зараз ви спробуєте виконати віднімання числа 7 самостійно в групах.

 — Одне з улюблених занять дітей — це пускати кораблики у струмочках. Я пропоную вам погратися. Яка група зуміє відправити свій кораблик у плавання?

 Для цього треба на вітрилі вписати потрібне число у «віконце», вітрило прикріпити до свого кораблика (кораблик — на дошці, для кожного ряду).

 — А тепер перевіримо, чи зможуть кораблики вирушити в плавання.

 — З якою новою темою ми сьогодні ознайомилися?

 — Кому сподобався УРОК?

 — Кожний з вас одержить кораблик за гарну роботу на уроці.

 — А зараз розфарбуйте кораблик:

 • синім кольором, якщо на уроці вам було все зрозуміло, працювали із задоволенням;

 • жовтим — якщо було трохи важко;

 • зеленим — якщо було незрозуміло, важко.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 1532 | Рейтинг: 0.0/0
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію
МУЗИЧНИЙ ДОЩИК
Як людина пізнає світ
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Вправи та задачі на засвоєння ...
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров’я (тестування за...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]