УРОК 92 Тема: Таблиця віднімання числа 7. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць. Розпізнавання многокутниківМета: ознайомити учнів із прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 7 з переходом через десяток; вдосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв'язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць; учити розпізнавати многокутники; виховувати інтерес до математики. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Дзвінко пролунав дзвінок — Починаємо УРОК. Слухаємо,вивчаємо Ні хвилини не гаємо! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Розв'язування нерівностей Тануть сніги, Дзвенять струмки, День прибуває. Коли це буває? — Сьогодні УРОК математики буде незвичайним, ми рушаємо в гості до весни. — Які ознаки приходу весни ви знаєте? — Крапельки принесли завдання. — Вставте пропущену крапельку. 13 - □ > 812 - □ < 9 6 +□> 11 2 Складання і розв'язування прикладів — Від чого починає танути сніг? — Сонечко пропонує наступне завдання. Від чисел на «промінчиках» відніміть таке число, щоб одразу дістати 10. 14 - Н = 10 15 - [б] = 10 12 - 2 = 10 17 - [7] = 10 — Розташуйте числа в порядку зростання. Назвіть найбільше число. 2; 4; 5; 7; 8. 3 Усна лічба «Ланцюжок» — Сонечко розтопило сніг, і побігли струмочки. 1 команда. 3 + 2 = Д - 1 = Д + 6 = Ц - 9 = Д + 7 = Д - 2 = = □ + 10 = □ - 1 = 15 2 команда. 6 - 3 = Ц - 1 = Ц - 2 = Ц + 8 = Ц + 4 = Ц - 2 = = □ + 7 = □ - 1 = 16 4 «Відкриття» нових знань і формулювання теми УРОКу — Струмочок розбудив квітку. Хто з вас знає, як називаються перші весняні квіти? Чому? — Хочеться відразу зірвати квітку? Чому не можна цього робити? — Пролісок приготував цікаве завдання. — Знайдіть значення виразів: 8 - 4 = 9 - 5 = 10- 6 = — Що спільного в цих виразах? — Як ви вважаєте, який вираз повинен бути наступним? 11 - 7 = — Зможемо знайти значення цього виразу? Чому? Як бути? — Над якою темою будемо працювати на уроці? («Віднімання числа 7») На дошці — таблиця віднімання числа 7. III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 7. Зменшуване — це числа від 8 до 16. Вони записані у стовпчик. Від’ємником у виразі є число 7. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (11 - 7; 12 - 7; 13 - 7; 14 - 7; 15 - 7; 16 - 7) 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти різницю 11 - 7; 16 - 7. 16 6 1 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 7. — Прочитайте таблицю віднімання числа 7, починаючи від найбільшого результату. — Прочитайте тільки результати таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка Раз! Два! Три! Чотири! П’ять! Час прийшов нам спочивать. Тож піднімем руки вгору, ніби глянемо на зорі. А тепер всі руки в боки, Як зайчата, — скоки-скоки! Десять, дев’ять, вісім, сім! Час за парти нам усім. IV. Розвиток математичних знань 1 Коментоване розв'язування прикладів 12 - 7 + 6 = 8 + 5 - 7 = 5 + 6 - 7 = 9 + 5 - 7 =15 - 7 + 3 =10 + 6 - 7 = (Встати і вийти з-за парт.) (Потягування.) (Стрибки.) 8 -= 1 9 -= 2 10 - = 3 11 -= 12 - 7 = 13 -= 14 -= 15 -= 16 -= 2 Самостійне розв'язування задачі на зменшення числа на кілька одиниць Ніна зібрала 11 ромашок, а Оленка — на 7 ромашок менше. Скільки ромашок зібрала Оленка? Самоперевірка робіт. ● Зорова гімнастика 3 Конкурс «Кращий математик» — Складіть усі можливі приклади, використовуючи числа 2; 5; 8. 8 + 5 + 2 = 158 +2 = 108+ 5 - 2 = 11 8 + 5 = 135 +2 = 7 4 Робота з геометричним матеріалом. Гра «Розпізнай многокутники» V. Підсумок уроку. Рефлексія — Зараз ви спробуєте виконати віднімання числа 7 самостійно в групах. — Одне з улюблених занять дітей — це пускати кораблики у струмочках. Я пропоную вам погратися. Яка група зуміє відправити свій кораблик у плавання? Для цього треба на вітрилі вписати потрібне число у «віконце», вітрило прикріпити до свого кораблика (кораблик — на дошці, для кожного ряду). — А тепер перевіримо, чи зможуть кораблики вирушити в плавання. — З якою новою темою ми сьогодні ознайомилися? — Кому сподобався УРОК? — Кожний з вас одержить кораблик за гарну роботу на уроці. — А зараз розфарбуйте кораблик: • синім кольором, якщо на уроці вам було все зрозуміло, працювали із задоволенням; • жовтим — якщо було трохи важко; • зеленим — якщо було незрозуміло, важко. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1493 | |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо... |
Конструювання. Курочка Ряба |
Всього коментарів: 0 | |