УРОК 30 Тема. Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі»Мета: 1. Закріпити знання про правила передачі простору на площині, його глибини. 2. Розвивати образне мислення, спостережливість, уважність, самоконтроль і творчу ініціативу. 3. Виховувати любов до природи, акуратність у процесі роботи. Обладнання: матеріали: аркуш фіолетового або синього паперу формату А4, квадрати коричневого паперу для сови та совенят розміром 8 × 8 см (1 шт.) і 5 × 5 см (3 шт.), ножиці, клей; альбом із шаблонами (с. 54—55); зоровий ряд: репродукція картини І. Шишкіна «Ведмеді в лісі»; демонстраційна таблиця «Базові форми»; технологічна карта для складання сови; літературний ряд: загадка про сову. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Які тварини живуть у наших лісах? — Які особливості цих тварин? — Назвіть «нічних» мешканців лісу. III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. На уроках образотворчого мистецтва ми часто малюємо ліс і його мешканців. Багато художників створили чудові картини, на яких зображені не тільки дерева, чагарники, але й тварини, що живуть у цих лісах. (Демонстрація репродукції картини І. Шишкіна «Ведмеді в лісі».) — Яких лісових птахів ви знаєте? — Як ви гадаєте, чи всі лісові тварини і птахи сплять уночі? Сьогодні на уроці мова йтиме про одного такого нічного мешканця лісу. Хто він? (Учитель читає загадку.) Не стулить ні на мить очей — вночі полює на мишей, зате удень відпочива, ні, це не кішка, це... (сова). М. Пономаренко IV. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми навчимося правильно передавати глибину простору. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Думаю, що мало хто з вас коли-небудь був уночі в лісі. Важко собі уявити повну темряву, яскраве мерехтіння далеких зірок, дивний світ звуків нічних лісових мешканців. Нічний ліс перетворюється на чарівний, дивний світ, що має своєрідну красу. Але навіть у повній темряві силуети дерев передають нам глибину лісу: дерева, які ближче,— більші, ті, які далі,— менші, а вдалечині ми бачимо зовсім маленькі дерева. Сову ми робитимемо зі звичайного аркуша паперу, використовуючи техніку оригамі. Про цю техніку ми вже дещо знаємо. VI. Практична робота Виконання композиції «Чарівний ліс уночі». Наша робота складатиметься з двох етапів: нам необхідно намалювати нічний ліс і створити його нічного мешканця — сову. На аркуші фіолетового кольору намалюємо місяць і зірки, саме при їхньому світлі ми побачимо силуети дерев. А тепер намалюємо їх, використовуючи лише темні фарби (коричневу й темно-зелену). Тепер, коли ліс готовий, готовимо сов. Кожна форма має свою назву. (Робота з таблицею «Базові форми».) Для виконання сови ми використаємо форму «Повітряний змій». Послідовність виконання роботи в техніці оригамі. 1) Із квадрата білого паперу розміром 20 × 20 см відповідно до схеми складіть сову. (Учителеві необхідно проводити фронтальний контроль кожного етапу.) 2) Після успішного завершення роботи можете самостійно почати складати фігурки з квадрату паперу коричневого кольору розміром 8 × 8 см і коричневих квадратів розміром 5 × 5 см. (Учителеві необхідно проводити індивідуальний інструктаж.) 3) Отримані фігурки можете доповнити деталями: очима, дзьобом, пір’ям, пазурами й наклеїти на малюнок із зображенням нічного лісу. При цьому необхідно пам’ятати, що для правильної передачі глибини простору необхідно велику сову наклеїти на ближні дерева, а менших сов — на дальні. VII. Завершення уроку Загальна оцінка уроку, демонстрація робіт. Завдання на наступний урок: принести фломастери або кольорові олівці (можна кольорові ручки), папір. | |
| |
Переглядів: 2523 | |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Листяні та хвойні рослини |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Догляд за кімнатними рослинами |
Всього коментарів: 0 | |