УРОК 6 Тема. Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться вам, птахи?»Мета: 1. Ознайомити учнів з елементарною будовою дерев і птахів, дати загальне поняття про силует предметів. 2. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати форму предметів, знаходити характерне і створювати силуети. 3. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів, акуратність у процесі роботи. Обладнання: матеріали: аркуш білого й синього паперу, ножиці, клей, альбом із шаблонами (с. 10—11); зоровий ряд: фотографії птахів, силуетні зображення дерев і птахів, зразки дитячих робіт; літературний ряд: загадки; музичний ряд: запис із голосами птахів. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Діти, пригадайте, який шкірний покрив мають різні тварини? — Чи може художник-графік передати його фактуру? — Якими виразними засобами користується графік? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. — Діти, ви любите природу? — А що ми розуміємо під словом «природа»? IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми виконаємо силуетне зображення дерев і птахів. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Наша планета Земля має багатий рослинний і тваринний світ. У різних її куточках ростуть липові, березові та евкаліптові гаї, соснові ліси та ялинники, бамбукові зарості, непрохідні джунглі й сувора тайга, а на узбережжі морів можна зустріти пальми. При всьому різноманітті порід дерев вони мають однакову будову: коріння, стовбур, гілки, листя. Розташування гілок відносно стовбура створює характерну крону дерева. Не менш цікавим є світ пернатих. Хто з вас не милувався павичем? У чудовому павичевому хвості може бути до 200 пір’їн, а кількість окоподібних плям свідчить про силу самців. Лелеки рік у рік повертаються в те саме гніздо; нерідко після загибелі батьків у рідні місця повертаються їхні нащадки. Кажуть, що лелеки приносять щастя, на дахах багатьох будинків можна побачити гнізда, які господарі охороняють. Граки живуть на деревах великими колоніями, вони будують гнізда на вершинах високих листяних дерев. Для морських птахів скелі на узбережжі — ідеальне місце для життя, а воно на цих скелях, які називають пташиними базарами, вирує: птахи летять у море й повертаються з рибою. Дрібним пернатим — синицям, шпакам, горобцям — сади й парки замінюють джунглі, де кожний має відвоювати місце під сонцем або загинути. Щороку ми вішаємо шпаківні. Незважаючи на те що всі птахи різні, у кожного з них є голова, тулуб, шия, крила, хвіст, які можуть бути різних розмірів і форм. (Учитель разом із дітьми розглядає фотографії й аналізує будову птахів.) Художник-графік дуже часто звертається у своїй творчості до силуетно-площинного зображення. Силуетом називають однотонне зображення предмета, а лінію, що окреслює силует і виражає характерні деталі, називають контуром. VI. Практична робота 1. Виконання тренувальних вправ. Завдання 1. — Визначте, які породи дерев зображені силуетами на малюнку. Вам підкажуть загадки. (Загадки зможуть допомогти учням довідатися про породу дерева.) Завдання 2. — Силуети яких птахів зображені? Запишіть. 2. Створення композиції «Як живеться вам, птахи?» Форма роботи може бути парною й виконуватися на форматі А3. Під час роботи рекомендується використовувати альбом із шаблонами. — Сьогодні на уроці ми виконаємо силуетну графіку в техніці аплікації з елементами оригамі. Складання з паперу — справжнє мистецтво. Виникло воно в Японії багато століть тому. Слово «оригамі» перекладається з японської як «складений папір». Захоплюються цим мистецтвом не лише в Японії, але й у Європі, Америці. Наша композиція буде присвячена птахам. Ми зобра- зимо силуети дерев, будинків і птаха, який живе поруч із людиною,— голуба. У процесі складання оригамі я не тільки показуватиму, як складати папір, але й супроводжуватиму свої дії словами. Оригамі складається за схемами, для цього необхідно вивчити умовні знаки, прийняті в оригамі, та основні прийоми складання паперу. Ми познайомимося з частиною цих прийомів і позначень, які нам знадобляться для складання голуба. Етапи виконання аплікації. 1) Візьміть заздалегідь приготований квадрат білого паперу розміром 10 × 10 см і відповідно до схеми, зазначеної в альбомі, у техніці оригамі складіть голуба. 2) Виконайте силует дерева (різана або рвана аплікація). (Учні самостійно вирішують, які елементи кожний із них виконуватиме.) 3) Усі елементи приклейте на аркуш-основу синього кольору. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація виконаних робіт. Завдання на наступний урок: принести фарби, пензлі, білий і тонований у світлий колір аркуш паперу, чорну гелеву ручку, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 3461 | |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Всього коментарів: 0 | |