Урок 67 Тема. Природа Українських КарпатМета: розповісти учням про природу Українських Карпат; розвивати просторові уявлення, пізнавальний інтерес; розкривати екологічну, практичну, естетичну та гігієнічну цінність природи; виховувати бережливе ставлення до природи. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку Знову покликали гори Карпати — Все про чарівність їх будем знати! Сині вершини, бистрії ріки, Квітів пахучих цілющії ліки. — На сьогоднішньому уроці ми подорожуватимемо до Українських Карпат. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя з елементами бесіди Де синії гори, де гори Карпати, Туман в полонинах пливе... Карпати, Карпати, зелені Карпати Навік полонили мене. — Гори Карпати розташовані на заході України. — Погляньте уважно на карту. Тут розташовані Карпати. — Назвіть найвищу точку гір. Так, це гора Говерла. — Назва Карпатських гір походить від слов'янського «харбат», тобто «хребет». Українські Карпати — гори, що є середніми заввишки. Карпатські гори — це місце в Україні, де випадає найбільше опадів: дощів — навесні та влітку, снігу — взимку. Навесні сніг тривалий час лежить на вершинах гір, але з часом тане під променями сонця. Після дощів і танення снігу вода потоками збігає з гір у долини й часто спричиняє повені. З гір тече безліч струмків і річок. Карпати — місцевість, у якій найбільше річок. Поміж них — Дністер, Тиса, Прут, Черемош. У Карпатах найбільше лісів. Тому їх називають «лісистими» і «зеленими». Рідкісними рослинами вкрита площа гір: едельвейс альпійський, аконіт Далена, дріада восьмипелюсткова, айстра альпійська та ін. З-поміж рослин велике значення мають ліси, у яких переважають ялина, сосна, модрина, смерека, ялиця. Хвойні ліси змінюються на чагарники, а за ними простягаються гірські луки — полонини. Вони вкриті різними трав'янистими рослинами. Під час розповіді учитель демонструє зразки гербарію. — З-поміж тварин в Українських Карпатах найпоширеніші олень благородний, білка, бабак, їжак, дикий кабан, лисиця, кріт, куниця, ведмідь; плазуни — тритон, саламандра, ящірка прудка, вуж звичайний і водяний, гадюка звичайна та ін.; риби — окунь, лящ, щука, короп та ін. З-поміж птахів — беркут, орел, лелека чорний, шишкар ялиновий, дрізд, дятел, тетерук та ін. Карпати багаті на корисні копалини. Ми мандруєм, ми мандруєм, Заглядаємо в озерця — Україною крокуєм. Не торкнутися нам дна! Ось побачили Карпати: Так ми довго, довго йшли, Як вершину нам дістати? Поки на Говерлу не прийшли. — У будь-яку пору року Карпатські гори приваблюють туристів. У місцях виходу цілющих мінеральних вод створені санаторії, де щорічно оздоровлюється багато людей. Чим так приваблюють туристів Карпати? (Гірське чисте повітря, цілющі води, краса навколишнього світу) 2 Фізкультхвилинка Раз-два — піднімається гора. Три-чотири — це крутії гірські схили. П'ять-шість — це орли дивний танець завели. Сім-вісім — це смерічки похилилися до річки. Дев'ять-десять — це вода з водоспаду витіка. IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Робота над загадками — Відгадайте загадки, і ви дізнаєтеся, які тварини є найпоширенішими в Карпатах. • Де живе він? • Тоненьке, вузеньке, по землі В густих хащах. в'ється, Там гуляє, там і спить, Як батіг, довге, але зовсім не Своїх діток там ростить. б'ється. Любить груші, мед, малину, Людини боїться, молоко Ловить часом і рибину. вживає: Та найбільше любить спати, В лісі їх багато, — мабуть, Ляже в осінь, а встає кожен знає. (Вуж) Лиш тоді, як весна настає. (Ведмідь) Хто цей звір рогатий, Що рогами багатий? (Лось) • Хтось із саду до городу Проклада з горбів дорогу. У землі метро будує, Там і днює, і ночує. (Кріт) 2 Робота в парах. Складання діалогу «Канікули у Карпатах» Зразок діалогу — Оленко, де ти була на канікулах? — Ми всією сім'єю відпочивали в Карпатах. — Що тобі найбільше сподобалося? — Там дуже гарна природа, чисте повітря, цілюща вода. — Ти сфотографувалася біля гір? — Ні. У мене не було фотоапарата, але я знімала нашу мандрівку на відеокамеру. — Даси мені касету переглянути? — Так. Тобі сподобається, бо Карпати — найгарніше місце України. Особливо мені сподобалося озеро Синевір і красива легенда про його виникнення. — Ти розповіси нам її в класі? — Так, обов'язково. — Я теж хотіла б відвідати Карпати. — Ми можемо поїхати туди всім класом. — Попросимо про це нашу вчительку. 3 Практична робота — Розгляньте карту України. Знайдіть Карпатські гори. Визначте, у якій частині України вони розташовані. Покажіть їх на карті. V. Підсумок уроку — Про що дізналися на уроці? — Які річки течуть у Карпатах? (Дністер, Тиса, Прут) — Як називають рівнину в Карпатах? (Полонини) — Чому Карпати називають «лісистими» і «зеленими»? (Тому що в цих горах багато лісів.) — Які рослини ростуть у Карпатах? (Бук, ялиця, едельвейс, смерека) — Які тварини зустрічаються в Карпатах? (Білка, олень благородний, дятли, вовк, лисиця) — Чому тут побудовано багато санаторіїв, будинків відпочинку? (Гірське повітря, лікувальний клімат, корисний для здоров'я) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5376 | |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
«Наче вулик, наша школа...». Побудова тексту за питаннями і зразком |
Лікарські рослини |
Всього коментарів: 0 | |