УРОК 40 Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 4. Побудова відрізків. Кругові прикладиМета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 4; вчити креслити відрізки заданої довжини; ознайомити учнів із круговими прикладами; вправляти в розв'язуванні задач на знаходження остачі; виховувати старанність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Доповніть до 10 числа: 6; 4; 1; 2.5; 3.8; 9; 7. • В клас зайшов Мишко, А за ним Петько, А за ним — Марина, А за нею — Ярина, А за нею — Гнат. Скільки всіх малят? • Я знайшов у дуплі у білки 5 горішків лісових. Ось іще лежить один. От так білка! Молодець! — Скільки господиня горішків лісових запасла на зиму? II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба (роботаз числовим віялом) 2 Гра «Ланцюжок» 3 «Веселі задачі» 4 Робота за індивідуальними картками Картка № 1 Картка № 2 а) Заповни пропуски. а) Заповни пропуски. 5 - □ = 3 6 + □ = 85 - □ = 2 6 + □ = 9 9 = 7 + □10 = 7 + □ б) Постав знаки >, <, = :б) Постав знаки >, <, = : 6 + 1 □ 3 2 □ 57 + 2 □ 8 4 □ 5 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Повторення складу числа 4 — З яких чисел складається число 4? 2 Каліграфічна хвилинка Письмо цифри 4. 3 Складання таблиць додавання і віднімання числа 4 При складанні таблиці «Додати 4» звернути увагу дітей на те, що кожна наступна відповідь на 1 більше попередньої. При складанні таблиці «Відняти 4» звернути увагу дітей на те, що перший приклад таблиці віднімання можна скласти з першого прикладу таблиці додавання. — Прочитайте відповіді кожної таблиці. — Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь. — Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь. ● Фізкультхвилинка 4 Первинне закріплення Розв’язування прикладів з коментуванням. 9 - 4 + 1 = 6 + 3 - 4 = 8 - 4+ 2= 7 + 1 - 4 = 10 - 4 + 1 =5 + 4 - 2 = 5 Робота з геометричним матеріалом — Сьогодні ми будемо вчитися креслити відрізки під лінійку. Спочатку намалюйте 2 точки на деякій відстані одна від одної. (Учитель усі операції показує на дошці.) — Візьміть лівою рукою лінійку і прикладіть її до точок так, щоб крапки були над лінійкою. Лінійка не повинна затуляти точки, а тільки торкатися їх. Притисніть лінійку пальцями лівої руки. Пальці не повинні виходити за верхній край, щоб не заважати проводити лінію олівцем. До правої руку візьміть олівець. Не рухаючи лінійку, поставте вістря олівця в точку 1. Не дуже міцно притисніть олівець до лінійки і переміщайте його праворуч доти, поки не дійдете до точки 2. Відрізок побудований. Кінці відрізка — точки. — Тепер будемо креслити відрізок даної довжини. Вона становить 4 см. Поставте точку в зошиті на перетині двох ліній. Знизу прикладаємо лінійку так, щоб нульова відмітка була під нею. Знаходимо цифру 4 на лінійці. Над нею ставимо другу точку — кінець відрізка. З’єднуємо обидві точки під лінійку. Ми накреслили відрізок завдовжки 4 см. ● Пальчикова гімнастика «Рибки» Імітація руками рухів рибок. 6 Кругові приклади 4 - 1 =6 + 2 = 3 + 2 =5 +1 = 8 - 4 = — Це приклади, які розв’язуються не по порядку. Розв’яжіть перший приклад. Яку відповідь одержали? (3) Другий приклад, який ми будемо розв’язувати, повинен починатися на 3 і т. д. Відповідь останнього прикладу повинна дорівнювати числу 4, яке є початком першого прикладу. Коли всі приклади будуть розв’язані, учитель говорить, що коло замкнулося. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання, розв'язування задачі за малюнком Було—О З’їли —Ц Залишилось — ? ~І~І(ц.) — Розгляньте малюнок. Про що будемо складати задачу? — Скільки цукерок було спочатку? — Скільки цукерок з’їли? — Назвіть запитання задачі. — Якою дією розв’яжемо задачу? Чому? — Запишіть розв’язання у зошиті. (9 - 4 = 5 (ц.)) — Назвіть відповідь задачі. 2 Самостійна робота 10 - 4 = □7 + □ = 96 + 4 = □□ + 4 = 6 9 - 3 = □ 2 + 4 = □8 - □ = 410 - 4 = □ 7 - 4 = □ 5 + 4 = □□ - 4 = 30 + □ = □ Перевірка. 3 Задача на кмітливість Одного разу взимку гноми Заворожка, Путалка і Забудько вирішили в сніжки пограти. Виявилося, що на руках у гномів тільки 5 рукавиць. Як ви гадаєте, у кого з них скільки рукавиць? Чому? V. Підсумок уроку. Рефлексія — Повторимо хором таблиці додавання і віднімання числа 4. — Що сподобалося на уроці? У чому ви зазнавали труднощів? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2931 | |
Ми — українці |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
З чого все почалося |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Всього коментарів: 0 | |