Урок 31 Тема. Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою Мета: навчити учнів розкроювати тканину; виготовляти бахрому; розвивати мислення, пам’ять; виховувати любов і пошану до матерії. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки серветок із бахромою; для індивідуального користування — тканина, шпильки, аркуш у клітинку, голка, ножиці, олівець; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Актуалізація опорних знань учнів — Які види волокон ви знаєте? — Якого походження ці волокна? — Відгадайте кросворд. По горизонталі: 1. Ці волокна дає маленька гусінь. Як її називають? (Шовкопряд) 2. Ці волокна дає рослина, в якої є коробочка з ватою. Ці волокна — рослинного походження. (Бавовник) По вертикалі: 3. Ці волокна рослинного походження, їх дає рослина із синьою квіточкою, а виготовляють їх зі стебельця. (Льон) 4. Ці волокна тваринного походження, їх дає тварина. Вона мала та кучерява, Має братця-баранця. (Вівця) 5. Ці волокна тваринного походження, їх теж дає тварина. Вона з рогами, а не бик. Доять, а не корова. (Коза) 6. Це рідина, яку добувають з-під землі. З неї виготовляють волокна штучного походження. (Нафта) — Тканини виготовляють з пряжі, яку зсукують із волокон. У давнину тканину зсукували за допомогою веретена та прядки. Учитель читає уривок із казки «Майстрик і Майстринка» (Посібник, С. 83). — Сучасні тканини виготовляють на прядильно-ткацьких фабриках. Види та властивості тканини визначають залежно від волокон (пряжі), з яких вони виготовлені. Тканини рослинного походження: полотняні, лляні, ситець, байка. Тканини тваринного походження: вовна, сукно, натуральний шовк. Тканини штучного походження: капрон, лавсан, нейлон. ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми навчимося розкроювати тканину за викройкою. Виготовимо серветку з бахромою. ІV. Робота над темою уроку — Серветку ми виготовимо із полотняної тканини. А приготуємо ми її до свята, яке відзначають у всіх країнах світу у травні. Що це за свято? (Діти відповідають: День Матері.) — Чи знаєте ви, звідки походить свято Дня Матері? Ще в 1903 році, понад 100 років тому, молода американка із Філадельфії Анна Джервіс звернулася до сенаторів із пропозицією — присвятити один день у році особистому вшануванню матері. Вона поєднала це свято із квіткою. Хто мав живу маму, повинен був у цей день приколоти до одягу рожеву квітку, а в кого мама померла,— білу. У 1914 році Конгрес США ухвалив постанову про свято — День Матері. Приклад Америки почали наслідувати інші країни, у тому числі й Україна, які почали святкувати День Матері. В Україні День Матері — свято триєдине, бо ми вшановуємо трьох матерів. Кого саме, ви дізнаєтесь із вірша «Три матері». 1 - й у ч е н ь Є у кожної дитини Матінка єдина. Та, що любить нас і дбає, Розуму навчає. 2 - й у ч е н ь Є у кожної дитини, Навіть сиротини, Наша мати солов’їна — Рідна Україна. 3 - й у ч е н ь І в кожному серденьку Є і буде жити Божа Мати — наша Ненька, Мати всього світу. — Назвіть трьох матерів, яких, згідно із традиціями на нашій українській землі, вшановують люди. (Рідна мама кожного із нас; Мати Божа — Марія; рідна Україна) — Погляньте на ці серветки. (Учитель демонструє серветки учням.) — Чи подобаються вони вам? Слухайте і спостерігайте, як це потрібно робити. V. Аналіз зразка виробу — З якої тканини виготовлена серветка? (З легкої полотняної тканини) — Визначимо напрям ниток у серветці. Подивіться, серветка має лицьовий і виворотній боки. Розмічають вироби на виворотному боці тканини викрійкою за допомогою кравецької крейди, або кольоровим олівцем. Викрійку накладають на тканину та закріплюють шпильками. По контуру викрійки обводять тканину олівцем, відрізують зайву тканину ножицями. Так починають роботу з майбутньою серветкою. VІ. Інструктаж — Серветку із бахромою будемо виготовляти у такій послідовності (Посібник, С. 79, № 77). 1. На аркуші паперу в клітинку накресліть квадрат зі стороною 15 см. Виріжте його. Це — викрійка (а). 2. Накладіть квадрат (викрійку) на тканину, прикріпіть його на тканині шпильками (б). 3. Краї викрійки обведіть кольоровим олівцем, виріжте по намічених лініях серветку (б). 4. Витягніть з усіх боків (приблизно 1 см) поперечні та повздовжні лінії, щоб утворилася бахрома (в). (Учні повторюють правила безпечної праці з голкою та шпильками.) VІІ . Практична робота Учні креслять викрійку, розмічають, вирізують. Учитель стежить за правильним розміщенням викрійки на тканині. Фізкультхвилинка Ми трудились, ми трудились, Наші пальчики стомились. Втому з пальчиків струсили, Стисли в кулачки щосили, У замочок їх замкнули І до сонця потягнули. Пальці всі потанцювали, Ми розвагу їм давали. Тепер за парти всі сідайте, Знов роботу починайте. Учні продовжують виготовляти серветку. Вчитель стежить за роботою учнів. VІІ . Підсумок уроку Учитель перевіряє роботи учнів, оцінює їх та забирає. — На наступному уроці ми будемо прикрашати серветку до Дня Матері. ІХ. Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести муліне, голку, ножиці. (На серветках учитель робить малюнок та готує їх на наступний урок.) | |
| |
Переглядів: 3788 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Ми вивчаємо клавіатуру |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |