Урок 45 Тема. Аналіз контрольної роботи. Додавання двоцифрових чисел без переходу через десятокМета: проаналізувати помилки, допущені у контрольній роботі; ознайомити учнів із загальним випадком додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток; вправляти в розв’язанні простих і складених задач. Обладнання: опорні схеми, м’яч для проведення гри, картки із завданнями. Хід уроку I. Аналіз помилок, допущених у контрольній роботі Після аналізу типових помилок учнів проводиться колективна робота над їх усуненням. Учні, які не припустилися помилок, працюють з картками для індивідуальної роботи. 1. Задача. Матуся купила для консервації 40 кг овочів. Баклажанів — 10 кг, помідорів — 20 кг. Скільки огірків купила мама? 2. Записати вирази й розв’язати їх. • 50 збільшити на суму чисел 30 і 10. • 80 зменшити на суму чисел 40 і 20. • Перший доданок 30, другий доданок — сума чисел 3 і 6. Знайти суму. 3. Знайти суму 50 + а, якщо а = 6. Знайти різницю 66 – а, якщо а = 6. II. Робота над новим матеріалом 1. Підготовча робота Виконання завдання № 342. Учні розв’язують приклади, використовуючи переставну властивість додавання. 2. Записати числа у вигляді суми двох чисел за зразком. 54 = 50 + 4 Числа: 47, 89, 12, 34. 3. Пояснення нового матеріалу — Сьогодні ми будемо вчитися додавати двоцифрові числа. Треба додати 34 і 42. Запишемо суму цих чисел; розкладемо кожний доданок на десятки та одиниці. 34 + 42 = 30 + 4 + 40 + 2 — Як зручніше обчислити суму? (Спочатку знайти суму чисел 30 і 40, а потім — суму чисел 4 і 2; результати додати.) 30 + 40 = 70, 4 + 2 = 6, 70 + 6 = 76 — Отже, сума чисел 34 і 42 дорівнює 76. 4. Виконання завдання № 343 Діти пояснюють, як знайшли суму чисел 34 і 52. 5. Усне виконання завдання № 344 6. Читання правила № 345 Додаючи двоцифрові числа, десятки додають до десятків, а одиниці — до одиниць. 7. Первинне закріплення Виконання завдання № 346 з коментуванням. 8. Самостійне розв’язання прикладів 41 + 32 53 + 34 16 + 72 25 + 34 9. Взаємоперевірка роботи 10. Фізкультхвилинка III. Розвиток математичних умінь 1. Робота над задачами 1) В одному будинку 36 квартир, а в другому — 22. Скільки квартир в двох будинках? 2) У бочці було 32 л води. Долили 21 л. Скільки літрів води стало у бочці? 3) Розв’язання задачі № 347. 4) Розв’язання задачі № 348. Учитель на дошці записує скорочений запис задачі. Було — 36 д. і 42 д. Прийняли — 42 д. Стало — ? д. Діти розв’язують задачу самостійно. 5) Перевірка роботи. 2. Гра «Впіймай м’яч» Учитель називає приклад і кидає учневі м’яч. Учень ловить м’яч і називає відповідь. Потім повертає м’яч вчителю. Приклади: 30 + 40, 20 + 5, 65 – 5, 40 – 10 та інші. IV. Підсумок уроку V. Домашнє завдання С. 66 № 349, № 350. | |
| |
Переглядів: 1345 | |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч? |
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Всього коментарів: 0 | |