Урок 11 Тема. Дослідницький практикум. З чого це виготовлено?Мета: ознайомити учнів із природними матеріалами, з яких зроблені предмети, необхідні людині; учити наводити приклади природних матеріалів, з яких людина виробляє предмети вжитку; дати уявлення про виробництво кераміки, чавуну, сталі, тканин; розвивати вміння досліджувати природні об'єкти та об'єкти, створені людиною; виховувати дбайливе ставлення до природних багатств, повагу до людей праці. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент •• Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку — Праця людини перетворює природу. Людина створює предмети, продукти, необхідні для свого існування. Усі речі, що оточують нас, зроблені з матеріалів. Сьогодні на уроці ми дослідимо, з чого що виготовлено. III. Вивчення нового матеріалу 1 Розповідь учителя — Наш дім у Всесвіті — планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля виявилася придатною для життя. Люди пристосовувалися, щоб вижити у скрутних умовах. Вони освоювали земні, водні та повітряні простори, брали у природи все, що вона пропонувала, — їжу, матеріали для одягу і будівництва житла. — Озирніться довкола себе. Що у нас у класі зроблено людиною? — Що створене природою? 2 З чого виготовлено житло? — Як ви вважаєте, для чого і з чого людина будує своє житло? Від чого це залежить? — Навчившись споруджувати будинки, наші пращури вибралися з темних печер, де вони рятувалися від негоди і диких звірів. Люди почали освоювати райони, де не було природних укриттів. Тип будинку залежав від місцевих будівельних матеріалів і від погоди в різни пори року. Розгляньте малюнки (на дошці) з різноманітними типами будівель (житло з гілок — курінь, глиняне житло з солом'яним дахом — хата, житло з льоду — іглу, з цегли — будинок, з колод — хата). 3 З чого виготовлено меблі? — Удома нас оточує безліч речей. Кожна з них має своє призначення. У будинку нам потрібні меблі. Коли ми сідаємо обідати, виконувати домашнє завдання, лягаємо спати, то завжди користуємося меблями. — Назвіть предмети меблів та їх призначення. — З яких матеріалів виготовляють предмети меблів? — Назвіть інші предмети в кімнаті. Для чого вони потрібні? — Розкажіть, як ви доглядаєте за меблями у своїй кімнаті. 4 З чого виготовлено посуд? — Наше тіло нагадує велику машину, яка постійно працює. Навіть уві сні серце б'ється, легені дихають, кров циркулює. їжа — це паливо, завдяки якому відбуваються ці процеси. Ми зберігаємо їжу в посуді та їмо з неї. — Як і з яких матеріалів людина виготовляла посуд у давні часи? — З яких матеріалів людина виготовляє посуд зараз? 5 З чого виготовлено одяг? — З чого виготовляють одяг? (З тканини) — З чого виготовляють тканину? (З ниток) — З чого виготовляють нитки? (З волокон) — Для чого використовують тканину? — Які предмети, зроблені з тканини, ви знаєте? — Які інструменти і матеріали потрібні для того, щоб пошити брюки? (Олівець, лінійка, сантиметрова стрічка, ножиці, голка і нитки, швацька машина) — Для чого потрібна швацька машина? (Вона зшиває тканину швидше, і шов, виконаний на швацькій машинці, є рівнішим.) 6 З чого виготовлено іграшки? — Основне призначення іграшки — бути забавою і розвагою для дітей, але у неї є й інші функції. У давнину іграшки готували дітей до дорослого життя. З-поміж перших іграшок, поза сумнівом, були ляльки. їх виготовляли з ганчірок, воску і паперу. — Назвіть свої улюблені іграшки. З чого їх виготовлено? • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Перевіряємо себе» — З якого матеріалу виготовлено стіл, парту? (З деревини) — З якого матеріалу виготовлено одяг? (З тканини, шкіри, хутра) — З якого матеріалу виготовлено лінійку? (З пластмаси) — З якого матеріалу виготовлено склянку? (Зі скла) — З чого виготовлено папір? — З чого виготовлені предмети, що зображені на малюнках? (Книга, хліб, манна каша, автомобіль, олівець, тарілка, сорочка, ліжко) — Які інструменти використовують у роботі з тканиною? (Ножиці, голку) — Чим обробляють деревину? (Сокирою, пилою, рубанком) 2 Розподіл предметів на п'ять груп (з дерева, паперу, скла, металу, пластика) V. Підсумок уроку — Праця людини перетворює природу. Людина створює предмети вжитку, продукти, необхідні для її життєдіяльності. Слід поважати працю всіх людей, які працюють задля того, щоб наше життя було більш зручним, а побут — удосконаленим. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4293 | |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Доброта - це частина нас |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
З Елзіком по планеті |
Всього коментарів: 0 | |