УРОК 3 Мета: дати уявлення учням про те, що таке хвороба, які бува- ють хвороби; пояснити, що таке щеплення і для чого його роблять; вчити запобігати хворобам; формувати навички здорового способу життя; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати бережли- ве ставлення до власного здоров'я. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Обережно — хвороботворні мікроби». ХіД УРОКУ Навчальна мотивація. Робота за малюнком до казки «Лікар Айболить» (Зошит, С. 8 № 1) Хто із звірів на цьому малюнку виглядає щасливим? Чому? Хто почувається погано? Чому? (Здорові звірі — щасливі, хворі — нещасні.) Що таке хвороба? Які ознаки хвороби ви можете назвати? (Підвищена температура тіла, головний біль, біль у горлі, животі, вухах, м'язах тощо, червоні або бліді щоки, відсутність апетиту, загальна слабкість, нежить, кашель, поганий настрій.) Висновок: хвороба викликає різні неприємні відчуття. Необхід- но знати, як уберегтися від хвороб. Розгляньте малюнки. Хто допомагає хворим дітям? Складіть речення. Орієнтовні відповіді Мама дає Петрикові лікувальний чай з малиною. Бабуся дає Марійці ліки. Лікар слухає хворого Андрійка. До хворого викликали швидку допомогу. Які бувають хвороби? (Інфекційні, які спричинюються бак- теріями і вірусами, і застудні, які передаються повітряно-крапель- ним шляхом у транспорті та інших громадських місцях.) Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас, Два — присіли, руки вниз, На сусіда подивись, Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. Учитель. Що ж потрібно робити, щоб бути здоровим і жити у країні Нехворійці? Вправа «Мікрофон» Щоб бути здоровим, треба... (займатися спортом, загартовува- тись, дотримуватись режиму дня, дружити, дотримуватися осо- бистої гігієни, гуляти, правильно харчуватися). Любить митися і купатися, Але від того тільки худне. (Мило) Чи дружите ви з милом? Задля чого? Що робить Сергійко вранці? Висновок: щоб не хворіти, слід щодня дбати про чистоту тіла. Що полюбляє Катруся? Скільки разів на день треба харчува- тися? Висновок: щоб не хворіти, необхідно вчасно вживати корисну їжу. Що робить Марійка? Як вона вдягнена? Висновок: щоб не хворіти, потрібно загартовуватися. Що робить лікар Михайликові у медичному кабінеті? Висновок: щоб не хворіти, слід робити щеплення. Учитель. Щеплення роблять для того, щоб виробити імуні- тет до певної хвороби. Діти, яким зробили щеплення, або взагалі не хворіють, або ж переносять хворобу значно легше. С. 8 № 2 Про кого так кажуть у народі? У його вухах кури ночували. (Пролюдину із брудними вухами.) Під нігтями хоч капусту сади. (Про людину із брудними ніг- тями.) С. 9 № 3 Зараз я вам читатиму речення-правила. Слухайте уважно, по- значаючи зеленим квадратиком правила, які ви виконуєте. Не вживай ліки без призначення лікаря. Не ухиляйся від щеплень. Якщо захворів, лікуйся вдома, не заражай інших. Під час епідемій рідше бувай у громадських місцях. Глянь на вигляд — і про здоров'я не питай. Як ви розумієте зміст цього речення? Які ще прислів'я про здоров'я знаєте? Як почувається хвора людина? Які ознаки хворої людини? Хто допомагає хворим дітям? Які види хвороб вам відомі? Що саме слід робити, щоб не хворіти? Яке правило про вживання ліків ви знаєте? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2529 | |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Марійка Підгірянка «Розмова про сонце». Загадки. Т. Коломієць «Вітрисько» |
Всього коментарів: 0 | |