УРОК 71 Тема: Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання і віднімання в межах 10Мета: вчити користуватися узагальненою таблицею додавання і віднімання в межах 10; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав і стих дзвінок, Починається урок. Міркуємо — швидко, відповідаємо — точно! Рахуємо — правильно, пишемо — гарно! II. Повторення вивченого матеріалу 1 Математичний диктант • До 10 додати 5. • Знайти суму 7 і 2. • Яке число більше, 17 чи 18? • Знайти різницю 9 і 4. • 17 зменшити на 7. • 4 плюс 10. • Яке число іде за числом 15? • Яке число стоїть між числами 17 і 19? • 10 мінус 8. • Я задумала число, додала до нього 6 і одержала 18. Яке число я задумала? 2 Перетворення іменованих чисел 1 дм 7 см = О см 1 дм 4 см Ц 12 см 20 дм Ц 20 см 14 см = О дм О см 1 дм 9 см Ц 2 дм 5 дм Ц 9 см III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення вчителя — Діти, ми вивчили багато таблиць на додавання і віднімання чисел у межах 10. Якщо з’єднати всі таблиці разом, то одержимо величезну таблицю, яка займатиме багато місця. Це незручно. Не тільки тому, що таблиця займає багато місця, але ще й тому, що такою таблицею незручно користуватися. Про це здогадався й давньогрецький філософ і математик Піфагор. Він з’єднав усі таблиці в одну. (Учитель демонструє учням зведену таблицю додавання і віднімання в межах 10.) — Розгляньте таблицю. Хто знає, як нею користуватися? — Я вам допоможу. Наприклад, необхідно до 2 додати 4. Знайдемо число 2 у вертикальному стовпчику і поставимо на цифру вказівний пальчик лівої руки. Знайдемо число 4 у горизонтальному ряді й поставимо на цифру вказівний пальчик правої руки. Указів-ний пальчик правої руки рухається вниз від числа 4, а вказівний пальчик лівої руки рухається праворуч від числа 2. Пальчики зустрінуться в клітинці із числом 6. Це й буде відповіддю. Числа вертикального стовпчика — це перший доданок, а числа горизонтального рядка — це другий доданок. — Цей приклад можна обчислити по-іншому. Спочатку можна взяти число 4 у горизонтальному рядку, а число 2 — у вертикальному стовпчику. — У клітинці з яким числом зустрінуться ваші пальчики? (У клітинці з числом 6) — Тепер числа горизонтального рядка стали першим доданком, а числа вертикального стовпчика — другим доданком. — А значення суми від цього змінилося? (Ні) — Чому? (Тому що від зміни місць доданків сума не змінюється.) ● Фізкультхвилинка «Раз» — підняти руки вгору, «Два» — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. «Три, чотири» — прямо стати, Будем знову починати. — А тепер спробуємо від 8 відняти 3. — Із усіх цифр 8 таблиці необхідно вибрати ту, яка стоїть навпроти числа 3, що стоїть ліворуч. Угорі над числом 8 зможемо прочитати відповідь прикладу. Це число 5. 2 Первинне закріплення На дошці — таблиця додавання і віднімання в межах 10. Розв’яжіть приклади, використовуючи таблицю: 2 + 2; 3 + 1; 1 + 4; 7 - 2; 9 - 3; 8 - 5. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Складання прикладів за малюнками — Розгляньте першу квітку. Яке число записане в середині? (10) Це сума прикладу. — На жовтогарячих пелюстках записані перші доданки кожного прикладу. Рожева пелюстка ховає другий доданок. Він нам невідомий. Другий доданок позначимо порожньою клітинкою. — Запишемо приклади з порожніми віконцями, а потім відшукаємо невідомий доданок. 5 + □ = 102 +□= 101+ □ = 10 6 + □ = 108 + □ = 10 — Як знайти невідомий доданок? — Розгляньте другу квітку. Яке число записане в середині? (4) Це різниця прикладу. — На червоних пелюстках написане зменшуване кожного прикладу. Рожева пелюстка ховає від’ємник. Він нам невідомий. Позначимо його порожньою клітинкою. — Запишемо приклади з порожніми віконцями, а потім відшукаємо невідомий від’ємник. 5 - □ = 4 4 - □ = 4 7 - □ = 4 10 - □ = 48 - □ = 4 ● Фізкультхвилинка Станьмо, діти, рівненько. Отак! Отак! (Вийти з-за парт.) Вклонімося низенько. Отак! Отак! (Нахиляння тулуба вперед.) Далі руки отак у боки, Веселенько підем у скоки! Отак усі стриб! стриб!(Стрибки.) А ніжками диб! диб! Вгору ручки піднімай І всі разом присідай! Станьмо знов рівненько! (Вправа для нормалізації дихання.) К. Перелісна 2 Робота над текстовою задачею Маша засушила 19 листків — дубових і кленових. Кленових листків було 9. Скільки дубових листків засушила Маша? — Скільки дубових і кленових листків засушила Маша? — Скільки було кленових листків? — Як дізнатися, скільки дубових листків засушила Маша? 19 - 9 = 10 (л.) — Яку дію використали в задачі? Чому? 3 Гра «Збери намисто» — Скільки слив було в першому кошику? (15) — Скільки слив було в другому кошику? (10) — на скільки більше слив у першому кошику, ніж у другому? 15 - 10 = 5 (с.) — Як порівняти два числа? (Треба від більшого відняти на березі три товсті гілки, на кожній товстій гілці — по три тоненькі гілочки. на кожній тоненькій гілочці — по одному яблучку. Скільки всього яблук? (Жодного, на березі яблука не ростуть.) V. Підсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися? — Що сподобалося найбільше? — Чи все у вас вийшло? — Чи всім задоволені? — Оцініть свою роботу сонечком, якщо вам було все зрозуміло, або хмаринкою, якщо у вас були труднощі. 4 Складання та розв'язування задачі за малюнком менше.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4862 | |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє... |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Всього коментарів: 0 | |