Урок 1–2
Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місцяМета: формувати знання учнів про значення праці в житті людини; ознайомити учнів із організацією робочого місця та обов’язками черго-вих. Обладнання: таблиці «Ким бути?» та малюнки із зображенням людей різних професій, робочий одяг учня, матеріали та інструменти, необхід-ні на уроках трудового навчання, таблиця «Пам’ятка учня про організа-цію робочого місця», зразки укомплектованих для уроків трудового на-вчання папок. ХІД УРОКУ I. організація класу Учитель Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти. Тож гаразд, часу не гаєм І урок розпочинаєм! II. Повідомлення теми і мети уроку III. Формування нових знань і умінь 1. Читання вірша «Предківське коріння» (Веремійчик І. М. Трудове навчання. 1 клас). 2. Перевірка сприймання прочитаного. — Які назви професій ви почули у цьому вірші? 3. Розповідь учителя про роль праці в житті людини. — У нашій країні працюють мільйони людей різних професій. Все, що нас оточує,— будинки, заводи, мости, кораблі, автомобілі, трактори, ком-байни, літаки — зроблено руками людини. Праця — це основа людського життя, джерело багатства держави. 4. Колективне виконання вправи «Учитель — учні». — Уявімо собі життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічо-го не робить. Що б сталося? Не працює електрик... У ч н і. Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холо-дильники, праски, пилососи... — Не вийшов нароботу пекар... У ч н і. Усі залишилися без хліба. — Вирішив відпочити кочегар... У ч н і. Буде холодно в школі, в дитячому садку, в лікарні. — А якщо всі доярки не вийдуть на роботу? У ч н і. Не буде молока, сметани, сиру. — Правильно, діти, життя — це праця і бережливість. Отже, щоб жити, потрібно трудитись. І тому кожна людина, ще бу-дучи в школі, обмірковує, яку професію обрати у майбутньому. У школі ви вчитеся працювати. Основна праця для вас — це навчання. Але поряд з цим ви вчитесь і фізично працювати, виконувати певні дії з інструмента-ми, допомагати старшим учням на пришкільній ділянці, у саду, а також ви виконуєте певні види роботи у нашій класній кімнаті. 5. Фізкультхвилинка. 6. Відгадування загадок. Здається, проста річ така, Як гайка чи гвинти,— Без них не зробиш літака І поїзду не йти... Деталі точать... (токарі). У пору літню, в час осінній, Навесні — в гарячий час — Косять, жнуть вони і сіють, Орють лан у котрий раз. (Хлібороби) Твій одяг вийде, мов картинка. Все по тобі — рукав і спинка, Тож на примірці — так годиться — Стій рівно і не смій крутиться. (Кравець) Хто розносить нам листи, Телеграми і газети? Ой, важка у нього ноша! Діти, хто він?.. (Листоноша) IV. Ознайомлення учнів із загальними правилами безпечної праці та обов’язками чергових 1. Робота за таблицею № 1. 2. Робота за підручником (С. 4). 3. Робота за таблицею № 2. 4. Фізкультхвилинка. 5. Практична діяльність учнів. Гра «Хто з чим працює?» 6. Конкурс знавців інструменту. V. Підсумок уроку • Які професії вам сподобалися? • Яким повинно бути робоче місце? • Які обов’язки чергових? • Чи сподобався вам урок? • Пригадайте прислів’я, приказки про труд людини, її ставлення допраці. • Який майстер, така й робота. • Сумний день до вечора, коли робити нічого. • Без труда нема плода. • Майстер на всі руки. • Під лежачий камінь і вода не тече. • Щоб рибу їсти, треба у воду лізти. Учитель Спитай у тата чи у мами, Які професії у них... Професій в світі є чимало — Сповна їх вистачить на всіх. Та є одна поміж професій, Якої вчаться всі в житті, Яка для кожного найперша, Якої вчитиметесь ви. Письменник, лікар чи геолог, Учитель, слюсар чи кресляр — Всі називають головною Одну професію — школяр. Бо всім відомо, що без школи, Без знань, що мусиш там набуть, Не станеш у житті ніколи Тим, ким в дитинстві мрієш буть. (А. Костецький) | |
| |
Переглядів: 4161 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка... |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7 |
Всього коментарів: 0 | |