💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
Урок 1–2

Тема. Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця

Мета: формувати знання учнів про значення праці в житті людини; ознайомити учнів із організацією робочого місця та обов’язками черго-вих.

Обладнання: таблиці «Ким бути?» та малюнки із зображенням людей різних професій, робочий одяг учня, матеріали та інструменти, необхід-ні на уроках трудового навчання, таблиця «Пам’ятка учня про організа-цію робочого місця», зразки укомплектованих для уроків трудового на-вчання папок.

ХІД УРОКУ

I. організація класу

Учитель

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм!

II. Повідомлення теми і мети уроку

III. Формування нових знань і умінь

1. Читання вірша «Предківське коріння» (Веремійчик І. М. Трудове навчання. 1 клас).

2. Перевірка сприймання прочитаного.

— Які назви професій ви почули у цьому вірші?

3. Розповідь учителя про роль праці в житті людини.

— У нашій країні працюють мільйони людей різних професій. Все, що нас оточує,— будинки, заводи, мости, кораблі, автомобілі, трактори, ком-байни, літаки — зроблено руками людини.

Праця — це основа людського життя, джерело багатства держави.

4. Колективне виконання вправи «Учитель — учні».

— Уявімо собі життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічо-го не робить. Що б сталося?

Не працює електрик...

У ч н і. Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холо-дильники, праски, пилососи...

— Не вийшов нароботу пекар...

У ч н і. Усі залишилися без хліба.

— Вирішив відпочити кочегар...

У ч н і. Буде холодно в школі, в дитячому садку, в лікарні.

— А якщо всі доярки не вийдуть на роботу?

У ч н і. Не буде молока, сметани, сиру.

— Правильно, діти, життя — це праця і бережливість.

Отже, щоб жити, потрібно трудитись. І тому кожна людина, ще бу-дучи в школі, обмірковує, яку професію обрати у майбутньому. У школі ви вчитеся працювати. Основна праця для вас — це навчання. Але поряд з цим ви вчитесь і фізично працювати, виконувати певні дії з інструмента-ми, допомагати старшим учням на пришкільній ділянці, у саду, а також ви виконуєте певні види роботи у нашій класній кімнаті.

5. Фізкультхвилинка.

6. Відгадування загадок.

Здається, проста річ така,

Як гайка чи гвинти,—

Без них не зробиш літака

І поїзду не йти...

Деталі точать... (токарі).

У пору літню, в час осінній,

Навесні — в гарячий час —

Косять, жнуть вони і сіють,

Орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

Твій одяг вийде, мов картинка.

Все по тобі — рукав і спинка,

Тож на примірці — так годиться —

Стій рівно і не смій крутиться. (Кравець)

Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Діти, хто він?.. (Листоноша)

IV. Ознайомлення учнів із загальними правилами безпечної праці та обов’язками чергових

1. Робота за таблицею № 1.

2. Робота за підручником (С. 4).

3. Робота за таблицею № 2.

4. Фізкультхвилинка.

5. Практична діяльність учнів. Гра «Хто з чим працює?»

6. Конкурс знавців інструменту.

V. Підсумок уроку

• Які професії вам сподобалися?

• Яким повинно бути робоче місце?

• Які обов’язки чергових?

• Чи сподобався вам урок?

• Пригадайте прислів’я, приказки про труд людини, її ставлення допраці.

• Який майстер, така й робота.

• Сумний день до вечора, коли робити нічого.

• Без труда нема плода.

• Майстер на всі руки.

• Під лежачий камінь і вода не тече.

• Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.

Учитель

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них...

Професій в світі є чимало —

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Письменник, лікар чи геолог,

Учитель, слюсар чи кресляр —

Всі називають головною

Одну професію — школяр.

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

(А. Костецький)
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 4161 | Рейтинг: 2.0/1
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]