УРОК 21 / І Тема. Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцяхМета: з'ясувати сутність поняття культурна спадщина; ознайомити з правилами поводження у бібліотеці, храмі, на вулиці; формувати уміння дотримуватись правил поводження у громадських місцях; удосконалювати уміння творчо мислити, спостерігати, бачити прекрасне; розвивати уміння зв'язно і логічно висловлювати свої думки; виховувати бережливе ставлення до всього прекрасного, що створили пращури. Обладнання: дорожні знаки; костюм «Світлофора»; зелені фішки; в центрі класу — імпровізоване перехрестя; три малюнки (їжачок, білочка і зайчик) з індивідуальним завданням. Хід уроку I. Організаційний момент Добрий день вам, добрі люди, Хай вам щастя буде Не на день і не на рік,— А на довгий-довгий вік. — Діти, усміхніться один одному і нашому гостю, працівнику ДАІ. Щоб добре зрозуміти і засвоїти сьогоднішню тему, ознайомитись із правилами поводження у громадських місцях, навчитись їх виконувати, замало ЗО хвилин. І тому у нас буде два уроки на цю тему. II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання. Інсценівка. Три учні працюють біля дошки: вибирають собі завдання (записані на іграшках: їжачок, білочка та зайчик). Якщо відповідають правильно на питання, беруть їх собі. їжачок. Чи замислювався ти, що про тебе думають люди: ввічливий ти чи грубий? Уважний чи байдужий? Чемний чи нечемний? Чому? Доведи. Білочка. Казка «Лисичка і журавель», розкажи чого навчає казка тих, хто запрошує гостей. А тих, хто йде в гості? Зайчик. Розкажи про правила гостя, чому їх треба дотримуватись. — Поміркуйте, де заперечення не не буде зайвим: коли розмовляєш, то: жестикулюй; розмахуй руками; уважно слухай, перебивай співрозмовника; намагайся перекричати всіх; роби зауваження; показуй свою зверхність. Всі інші. Культуру мовлення ви знаєте, загадки одразу відгадаєте: Коли говориш — не... (кричи) Слів поганих — не... (вживай) На всі боки — не... (крутись) У вічі співрозмовнику... (дивись) Говори спокійно, чемно. Спілкуватись тобі буде... (приємно). III. Основний зміст уроку — У нас незвичайний урок. Це — змагання за правилами дорожнього руху. У нас змагаються дві команди: «Пішоходи» і «Водії» за право називатися «Кращим знавцем правил дорожнього руху». 1. Інсценівка «Зустріч зі «Світлофором». Заходить «Світлофор» (хлопчик в костюмі). Світлофор. Здрастуйте, діти! Це тут урок з правил дорожнього руху? Діти, хто я? Що ви про мене знаєте? Послухайте. Як переходиш вулицю, На розі зупинись І перш за все уважно На мене подивись. (Використовує кола жовтого, зеленого і червонного кольорів). Дивлюсь червоним оком — велю спинитись я, Одне мені потрібно — це витримка твоя. А блисне жовте око, іти не поспішай, Бо жовтий — не зелений: потрапиш під трамвай. Увага — і зелений привітно замигтів. Він колір найдобріший, щасливої путі. 2. Фізкультхвилинка. 3. Гра «Не плутай сторони». Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти ліву (праву) руку. Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає. Перемагають ті, хто не зробив помилок і залишився стояти. 4. Гра «Хто більше?» Кожній команді ставиться по п'ять запитань. 1) Що треба зробити, якщо загорілось жовте світло, а ви дійшли тільки до середини вулиці? 2) Кому дає сигнали світлофор? 3) Що треба зробити, якщо загорілось червоне світло, а ви ще не встигли дійти до середини вулиці? 4) Скільки сигналів у світлофора? 5) Для чого потрібен «острівець безпеки»? Запитання для команди «Водіїв»: 1) Коли треба починати перехід вулиці? 2) Що означає жовте світло світлофора? 3) Чи можна починати перехід вулиці на жовте світло? 4) Який сигнал світлофора дозволяє переходити вулицю? 5) Де повинні ходити пішоходи? 5. Розгадування кросворду. 1. Людина, яка їде в транспорті. 2. Людина, яка йде тротуаром. 3. Людина, яка керує автомобілем. 4. Підрозділ міліції, який відповідає за безпеку руху на дорогах. 7. Учитель та працівник ДАІ демонструють малюнки дорожніх знаків і розповідають про них. 8. Гра «Перехрестя». В центрі класу — «перехрестя». За командою «рух» гра починається. «Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п'ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло — «водії» стоять, «пішоходи» переходять. Потім жовте — всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне — «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки. Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників. Рахунок цього конкурсу теж записується на дошці. 9. Завдання на логічне мислення. Яка з команд дасть кращу і повнішу відповідь, та отримає фішку. 1) Чим небезпечний автомобіль, що стоїть. 2) Чому небезпечно, навіть коли на вулиці дуже мало автомобілів? 3) Чому небезпечно перебігати вулицю? 10. Виступ працівника ДАІ. — Весь час за нашими змаганнями спостерігав працівник ДАІ (прізвище, ім'я, по батькові, звання). У нього до вас є кілька слів. IV. Підсумок змагань. — Зрахунком... перемогла команда.... Вонаіє «Кращим знавцем правил дорожнього руху». Але незалежно від того, яка команда здобула перемогу, ви всі дуже гарно працювали. І я думаю, що зі мною погодиться і «Світлофор». — «Світлофор». Так, я дуже задоволений і тому нагороджую обидві команди. Це — знак «Світлофор», щоб ви ніколи не забували про мене і мої кольори. V. Домашнє завдання. | |
| |
Переглядів: 2264 | |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту |
Всього коментарів: 0 | |