Урок № 31 Тема: Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору. «Прикрашаємо торт».Мета: ознайомлювати учнів з основними поняттями «декоративний малюнок», «елемент», «орнамент»; навчати розташовувати якнайкраще елементи для створення лінійного візерунка; засвоювати основи створення декоративної композиції; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; почати ознайомлювати з силуетними формами, декором, рослинними і геометричними орнаментами, процесом узагальнення форми; навчати міркувати; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів спостережливість, акурат¬ність, увагу. Обладнання: фотографії творів різних видів декоративно-прикладного мистецтва; ТЗН; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; лінійка. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань – Назвіть матеріали й інструменти, що знадобляться для створення лінійного малюнка. III. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя – Люди завжди намагалися прикрасити все навкруги. Вони оздоблюють візерунками предмети побуту, житло, середовище, у якому мешкають. – Оздоблюванням предметів займається окремий вид мистецтва — так зване декоративне мистецтво. – Отже, декоративне мистецтво — це вид образотворчого мистецтва, твори якого є узорами або предметами художнього оформлення, основне призначення цих узорів і предметів — прикрашання. – Слово «декоративний» походить від латинського слова сіекого — прикрашаю. – Декоративне мистецтво виникло в період первіснообщинного ладу, в кам’яну добу, коли люди лише починали створювати форми предметів побуту і узори. Першим прикрасам вони надавали магічного значення. – Декоративне мистецтво розвинулося там, де були для нього відповідні умови, а саме де був потрібний матеріал: глина, дерево, камінь. Для розвитку декоративного мистецтва необхідний також певний рівень розвитку суспільства: адже щоб виплести з лози виріб, потрібно її заготовити, тобто потрібні відповідні матеріали й інструменти. – Відповідно до матеріалів та їх обробки розвинулися різні види ДПМ: вишивка, кераміка, різьба по дереву, карбування, лозоплетіння та ін. – Озирніться навколо. Наш одяг, предмети навколо нас дуже красиві. Вони різняться не лише формою, розміром і кольором. Вони оздоблені різними малюнками. Якщо малюнки або їх частини-елементи повторюються, художники називають їх орнаментами. (Учитель пропонує знайти малюнки на одязі й предметах у класі та виокремити з них орнаменти.) – Розгляньте уважно малюнки. – Де ви бачите орнаменти? (Учні розглядають фотографії: оздоблені меблі, одяг, предмети побуту, посуд.) – Погляньте на орнамент і назвіть, з яких частин він складається. (Квадрат, коло, ромб.) – Усі елементи повторюються у певному порядку, чергуючись між собою. – Погляньте на малюнок і знайдіть поміж смужок ті, що складають орнамент, і ті, у яких є помилка. (Учні повинні знайти малюнки, у яких порядок чергування елементів порушений.) – Орнамент може складатися з елементів рослин (квіти, ягоди, листя, стебла), і тоді його називають рослинним, а може складатися з ліній, квадратів, кружечків, трикутників. Такий орнамент називають геометричним. (Учитель малює на дошці початок орнаменту з трьох елементів і пропонує учням продовжити його. Учні знаходять і виправляють допущені помилки. Вправу слід повторити 3—5 разів.) (Учитель пропонує учням розглянути зображення фрагменту вовняного килима.) – Цей килим зіткали у Криму татарські майстрині. Він оздоблений геометричним орнаментом. – 3 яких елементів складається цей орнамент? (Лінії, трикутники, квадрати.) – Які кольори використовували ткалі для свого килима? IV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Пояснення до творчого завдання – Створіть візерунок для торта. Ми можемо прикрасити як бічні його поверхні, так і верхній шар. 2. Правила роботи і техніка безпеки – Кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці. – Відстань між елементами має бути однаковою. – Під час роботи не розмахуємо олівцями. – Необхідно стежити, щоб олівці не падали на підлогу (вони б’ються, як посуд, тільки всередині, а не зовні). – Робоче місце тримаємо в чистоті. 3. Індивідуальна робота за творчим завданням Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу. V. Підбиття підсумків 1. Обговорення учнівських робіт 2. Бесіда: – Що найбільше сподобалося на уроці? – Які емоції викликав урок? – Кому подаруєте роботу? 3. Прибирання робочих місць. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3143 | |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
В. Сухомлинський «Про що думала Марійка». О. Буцень «Новий м'яч» |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Всього коментарів: 0 | |