Урок № 14 Тема: Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. «Святкова ялинка».Мета: ознайомлювати учнів із поняттям «розмір зображення»; навчати визначати центр композиції; засвоювати основи симетричної композиції, основи створення декоративної композиції; формувати навички роботи з силуетними формами; ознайомлювати учнів з основним поняттям «декоративний малюнок»; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; навчати дітей виконувати роботу колективно; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати акуратність, увагу; любов до природи. Обладнання: аудіозапис фрагментів (П. Чайковський «Лускунчик»), альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Хід уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів: – Які інструменти знадобляться для роботи гуашшю? III. Мотивація навчальної діяльності: – Чи любите ви свята? Мешканці нашої дивовижної країни Фантазії просто обожнюють свята! Дні народження, Різдво, Новий рік... До них починають готуватися заздалегідь. Господині прибирають оселі й вигадують страви, якими вони пригощатимуть гостей-сусідів. І, звісно, усі готують одне одному подарунки, дивовижні й незвичайні. Майстри країни Фантазії завжди роблять подарунки власноруч. – Щоб придбати що-небудь, не потрібно багато розуму! — говорять вони. — Але коли майстер робить щось своїми руками, то вкладає у витвір частинку своєї душі. – Усі фарби, олівці й пензлі працювали без відпочинку. Аж ось усе готове до святкування: будинки прикрашені кольоровими вогнями, на Столах досхочу тортів і тістечок, чарівні подарунки загорнуті в кольоровий папір. – Лише Біла фарба зажурено блукає містом. Поміж святкової метушні їй забракло місця. – Біла фарба йшла світ за очі. Нарешті вона опинилася на міському майдані та присіла відпочити на лаві у маленькому скверику. – 0-хо-хо-хо-хо! — почула вона. Біла фарба озирнулася, але поруч нікого не було. – О-хо-хо-хо-хо! — знову зітхнули поруч. Біла фарба при-дивилася уважно й побачила Ялинку, яка самотньо стояла по-середині скверика. – Чого ти зітхаєш, Ялинко? Чому не розважаєшся разом з усіма? – Подивись но на мене! Хіба можна прийти на свято в старому темно-зеленому вбранні? — вигукнула Ялинка і знову зітхнула. Біла фарба замислилася: «А й справді, голки в Ялинки торішні, темні. Як же їй допомогти? А чи не піти мені до королеви Райдуги? Вона знайде можливість допомогти Ялинці». Королева Райдуга посміхнулася: «Ти сама зможеш допомогти Ялинці. Прикрась її гілочки білим снігом — і побачиш, якою вона відразу стане ошатною». Біла фарба та Ялинка дуже зраділи, а решта фарб також за-хотіли допомогти. Вони вирішили розфарбувати стіни будинків навколо майдану, щоб дім Ялинки також став ошатним. У маленької Ялинки В небі над Ялинкою Голочки зелені, ясна зірка сяє — іграшки та вогники, крізь віхоли та марево цукерочок дві жмені. Свято закликає. IV. Вивчення нового матеріалу: 1. Творче завдання: Учитель малює на дошці композиційні схеми і пропонує учням вибрати правильну, обґрунтувавши свій вибір. Потім учитель малює крок за кроком спочатку схему побудови загальної форми, потім — деталі. – Розміщення зображення на аркуші паперу: а — малюнок занадто великий та зсунутий до краю аркуша; б — малюнок занадто маленький та зсунутий до краю аркуша; в — малюнок виконаний правильно – Головне зображення на малюнку не приховується по кутках аркуша, а розташовується посередині. – Головне зображення на малюнку не повинне бути завеликим або замалим. – Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого. – Не використовуємо під час малювання кольори безпосеред-ньо з банки, а змішуємо їх на палітрі. – Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями. – Обережно поводимося з водою і фарбами. V. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Індивідуальна робота за творчим завданням Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу. VI. Підбиття підсумків: 1. Обговорення учнівських робіт Учні самі визначають, хто впорався із завданням, а хто припустився помилки і чому. Усі роботи кріплять на довгий аркуш паперу або шматок шпалери відповідного кольору. Аркуш із малюнками має стати складовою новорічного і різдвяного оформлення класної кімнати. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3311 | |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Способи згинання паперу |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Всього коментарів: 0 | |