УРОК 91 Тема. В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»Мета: удосконалювати вміння читання в особах, додержуватись інтонування згідно з авторськими вказівками, розвивати уяву, фантазію, читацькі навички, мову, виховувати бережне ставлення до тварин. Обладнання: малюнок їжачка, картки для тестового опитування. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Мовна розминка. 1) Читання акровірша, їх, голок, багато в мене, Жалять, знаю достеменно. А дітей я не колю, Часом молочко в них п'ю. Осінь тільки-но до лісу — Кину бігать, в схов залізу. М. Романенко У ч и т е л ь . — Складіть слово з початкових букв кожного рядка. — Яке слово вийшло? 2) Гра «Утвори за зразком». Учитель називає слово в однині, а учні ставлять його в множині. їжак — їжаки, змія (змії), коровай (короваї), зви- чай (звичаї), рій (рої), край (краї), зграя (зграї). II. Мотивація навчальної діяльності 1. Вправи з читання. 1) Читання слів з таблиць 2) Читання вірша (за Едігеєм). чуБа — м'якич титькося, баПотивись четьхося, кЯ побависвь мит м'ямеч оТ лазивсь кимгір пламеч. Л. Куліш-Зіньков 2. Слово вчителя з елементами бесіди. — Чому від м'яча хлопчик плакав? Що це був за незвичайний м'ячик? (їжак). — Так, це — їжак. А звуть його так дуже і дуже давно. Це давньоруське слово означає «колючий». В старослов'янському значенні воно пов'язане з грецьким «екліс» — гадюка, тому й означає — той, що поїдає гадюк. Крім гадюк, його здобиччю стають черви, слимаки, жаби, миші, яйця птахів. А міцні колючі голки, якими вкрита спина їжака, надійно захищають його від ворогів. У разі небезпеки він швидко згортається у колючий клубочок — м'ячик із 6 - 8 тис. голок. — Де можна зустріти цю колючу тварину? А в яку пору року? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання оповідання В. Артамонова «їжачокреп'яшок». 1) Робота над заголовком. Бесіда. — Прочитайте назву твору. Про кого це оповідання? — Чому їжака називають «реп'яшок»? 2) Читання самостійно учнями тексту. 3) Словникова робота. Читання пірамідок слів. вище ніхто повірили справжній м яч ясена гукнув малинник повертаючись став одбйв зарості проґавив перетворйвся 4) Тестування. 1. Як звали головних героїв? а) Сергійко та Володя; б) Сашко та Віктор. 2. Що робили хлопці? а) грали у м'яча; б) грали у піжмурки. 3. Куди закотився м'яч? а) у воду; б) у малинник. 4. На кого перетворився м'ячик? а) на колобка; б) на їжачка. 5. Чи повірив Сергійко у те, що йому сказав Володя? а) так; б) ні. 6. Чим хлопці пригостили їжака? а) яблуками; б) молоком. 2. Вправи з читання. 1) Читання оповідання за логічно закінченими частинами. Складання плану оповідання. 2) Мовчазне читання від початку до слів «...І Володя пішов». Бесіда. — Про що ви дізнались із цієї частини? — Хто з хлопців був, по-вашому, старший? Доведіть свою думку. — Чому Володі довелось іти в малинник? — Який заголовок доберете до цієї частини? («Захоплива гра»). 3) Читання вголос від слів «Малинник густий...» і до кінця абзацу. Бесіда. — Що Володя побачив у кущах? Що йому здалося? — Чи знайшов Володя м'ячик? Де він був? Що зробив із ним хлопчик? — Як ви гадаєте, чи міг Сергійко побачити, як братик ховав м'ячик? — Чому так гадаєте? — Як назвемо цей уривок? («Несподівана знахідка»). 4) Читання «луною» за вчителем від слів «Йди сюди, Сергійку!» до «...м'яча у густу траву». — Чому Володя сказав, що м'яч перетворився на їжака? (Щоб Сергійко повірив у чудеса). — Як ви гадаєте, Володя вірив у дива? — Яку назву доберемо до цієї частини оповідання? («Чудесне перетворення»). 5) Читання «буксиром» в парі від слів «Сергійко глянув...» і до кінця. Бесіда. — Що запропонував Сергійко братові? Чому Володя зрадив? — Який віршик проказував Володя? — Як назвемо кінцівку твору? («Турботливі брати»). 3. Фізкультхвилинка. 4. Вправи з читання. 1) Читання в особах. У ч и т е л ь . Передайте голосом здивування, радість, захоплення, недовіру. 2) Вправи на розвиток швидкості читання. Абзац «Малинник густий...» діти читають тричі по 30 с., а учитель дає команди: «Кидок — зупинка». IV. Підбиття підсумків уроку 1. Робота в зошитах (с. 62, завдання 3, 4). 2. Бесіда. Узагальнюючий аналіз тексту. — Цей твір — казка чи оповідання? Чому ви так вважаєте? — Хто хотів перетворити пригоду на казку? Чому? V. Домашнє завдання 1. Читати і переказувати оповідання. 2. Скласти оповідання про цікавий випадок, що трапився з вашим песиком чи кошеням, папугою чи хом'ячком. | |
| |
Переглядів: 3620 | |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту... |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Всього коментарів: 0 | |