В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»

УРОК 91

Тема. В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»

Мета: удосконалювати вміння читання в особах, додержуватись інтонування згідно з авторськими вказівками, розвивати уяву, фантазію, читацькі навички, мову, виховувати бережне ставлення до тварин.

Обладнання: малюнок їжачка, картки для тестового опитування.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Мовна розминка.

1) Читання акровірша,

їх, голок, багато в мене,

Жалять, знаю достеменно.

А дітей я не колю,

Часом молочко в них п'ю.

Осінь тільки-но до лісу —

Кину бігать, в схов залізу.

М. Романенко

У ч и т е л ь .

— Складіть слово з початкових букв кожного рядка.

— Яке слово вийшло?

2) Гра «Утвори за зразком».

Учитель називає слово в однині, а учні ставлять його в множині.

їжак — їжаки, змія (змії), коровай (короваї), зви-

чай (звичаї), рій (рої), край (краї), зграя (зграї).

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправи з читання.

1) Читання слів з таблиць

2) Читання вірша (за Едігеєм).

чуБа — м'якич титькося,

баПотивись четьхося,

кЯ побависвь мит м'ямеч

оТ лазивсь кимгір пламеч.

Л. Куліш-Зіньков

2. Слово вчителя з елементами бесіди.

— Чому від м'яча хлопчик плакав? Що це був за незвичайний м'ячик? (їжак).

— Так, це — їжак. А звуть його так дуже і дуже давно. Це давньоруське слово означає «колючий».

В старослов'янському значенні воно пов'язане з грецьким «екліс» — гадюка, тому й означає — той, що поїдає гадюк. Крім гадюк, його здобиччю стають черви, слимаки, жаби, миші, яйця птахів. А міцні колючі голки, якими вкрита спина їжака, надійно захищають його від ворогів. У разі небезпеки він швидко згортається у колючий клубочок — м'ячик із 6 - 8 тис. голок.

— Де можна зустріти цю колючу тварину? А в яку пору року?

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

Опрацювання оповідання В. Артамонова «їжачокреп'яшок».

1) Робота над заголовком. Бесіда.

— Прочитайте назву твору. Про кого це оповідання?

— Чому їжака називають «реп'яшок»?

2) Читання самостійно учнями тексту.

3) Словникова робота. Читання пірамідок слів.

вище

ніхто

повірили

справжній

м яч

ясена

гукнув

малинник

повертаючись

став

одбйв

зарості

проґавив

перетворйвся

4) Тестування.

1. Як звали головних героїв?

а) Сергійко та Володя;

б) Сашко та Віктор.

2. Що робили хлопці?

а) грали у м'яча;

б) грали у піжмурки.

3. Куди закотився м'яч?

а) у воду;

б) у малинник.

4. На кого перетворився м'ячик?

а) на колобка;

б) на їжачка.

5. Чи повірив Сергійко у те, що йому сказав Володя?

а) так;

б) ні.

6. Чим хлопці пригостили їжака?

а) яблуками;

б) молоком.

2. Вправи з читання.

1) Читання оповідання за логічно закінченими частинами. Складання плану оповідання.

2) Мовчазне читання від початку до слів «...І Володя пішов». Бесіда.

— Про що ви дізнались із цієї частини?

— Хто з хлопців був, по-вашому, старший? Доведіть свою думку.

— Чому Володі довелось іти в малинник?

— Який заголовок доберете до цієї частини? («Захоплива гра»).

3) Читання вголос від слів «Малинник густий...» і до кінця абзацу. Бесіда.

— Що Володя побачив у кущах? Що йому здалося?

— Чи знайшов Володя м'ячик? Де він був? Що зробив із ним хлопчик?

— Як ви гадаєте, чи міг Сергійко побачити, як братик ховав м'ячик?

— Чому так гадаєте?

— Як назвемо цей уривок? («Несподівана знахідка»).

4) Читання «луною» за вчителем від слів «Йди сюди, Сергійку!» до «...м'яча у густу траву».

— Чому Володя сказав, що м'яч перетворився на їжака? (Щоб Сергійко повірив у чудеса).

— Як ви гадаєте, Володя вірив у дива?

— Яку назву доберемо до цієї частини оповідання? («Чудесне перетворення»).

5) Читання «буксиром» в парі від слів «Сергійко глянув...» і до кінця. Бесіда.

— Що запропонував Сергійко братові? Чому Володя зрадив?

— Який віршик проказував Володя?

— Як назвемо кінцівку твору? («Турботливі брати»).

3. Фізкультхвилинка.

4. Вправи з читання.

1) Читання в особах.

У ч и т е л ь . Передайте голосом здивування, радість, захоплення, недовіру.

2) Вправи на розвиток швидкості читання.

Абзац «Малинник густий...» діти читають тричі по 30 с., а учитель дає команди: «Кидок — зупинка».

IV. Підбиття підсумків уроку

1. Робота в зошитах (с. 62, завдання 3, 4).

2. Бесіда. Узагальнюючий аналіз тексту.

— Цей твір — казка чи оповідання? Чому ви так вважаєте?

— Хто хотів перетворити пригоду на казку? Чому?

V. Домашнє завдання

1. Читати і переказувати оповідання.

2. Скласти оповідання про цікавий випадок, що трапився з вашим песиком чи кошеням, папугою чи хом'ячком.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3558 | Рейтинг: 0.0/0
Прикраси для ялинки
Про працелюбних і лінивих
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Ми вивчаємо клавіатуру
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]