УРОК 31 Тема. «Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читанняМета: збагачувати знання учнів про історико-культурну спадщину своєї Вітчизни; розвивати навички виразного читання; виховувати почуття патріотизму. Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрацій, малюнків, збірники творів «Позакласне читання-2». Хід уроку Є багато країн на землі, В них — озера, річки і долини. Є країни великі й малі, Та найкраща завжди — Батьківщина. I. Мотивація навчальної діяльності 1. Слово вчителя. Чудовий і мальовничий край — Україна. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Земля роду українського, чия історія сягає сивої давнини. 2. Виставка книг. У ч и т е л ь . Назвіть твори про Україну. Які збірки творів є на виставці? Які твори в цих збірках присвячені Україні? 3. Перегляд ілюстрацій до теми. У ч и т е л ь . Розгляньте малюнки. Якими б словами ви підписали їх? II. Опрацювання нового матеріалу 1. Обговорення прочитаних творів. 1) Володимир Самойленко «Ім'я нашої Батьківщини» (с. 6). — В якому творі говориться про назву нашої країни? — З якого твору слова: «На Україні й для Вкраїни будемо жити й помремо...» — Хто автор цих слів? 2) «Що таке Батьківщина?» (с. 6-7). — Що для нас означає слово Батьківщина? — Продовжте речення: 1. З таких невеличких куточків і складається ... 2. Батьківщина — це рідне твоє ... 3. Батьківщина — це твоя рідна ... 4. Батьківщина — це й пісні .... — Які слова близькі за значенням до слова Батьківщина? 3) «Деркач і Кріт» В. Сухомлинського (с. 8). — Про що співав Деркач? — Що кличе Деркача з теплих країв на північ? 4) «Київ» Н. Забіли (с. 10, 11). — Що ви знаєте про столицю України? — Як називається головна вулиця Києва? — Кого вважають засновниками древнього міста? — Про яку річку цей акровірш? Давно ця річка славна Народи три єднає І в море Чорне плине, Простори України Розкішно прикрашає, Очі милує дитини. 2. Хвилини поезії (учні декламують вірші про Україну). III. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Слово вчителя. Для кожного народу дорога його мова. Для нас, українців, найдорожчою є наша українська мова. Починається вона з колискової, в якій і мамина любов, і ласка, і добро, і надія. Хто з вас знає колискову, яку співала вам ваша мама? 2. Робота з текстом. 1) Самостійне читання вірша «Найрідніші слова» (с. 9). 2) Виразне читання вірша парами. У ч и т е л ь . Про які найрідніші слова говориться у вірші? 3. Вправи з читання. 1) Читання вірша «Рідна мова» (с. 9-10) вчителем. 2) Читання вірша учнями мовчки (підготовка до виразного читання). 3) Конкурс на краще читання вірша. 4) Вибіркове читання з елементами бесіди. — Які «чарівні» слова згадує автор вірша? Прочитайте. — Яка наша мова? Прочитайте. 5) Читання вірша «Нема роду переводу» (с. 11). 6) Читання вірша підготовленими учнями. 7) Читання за «диктором». — Частиною якого прислів'я є заголовок вірша? (.Козацькому роду — нема переводу). — Які ще прислів'я про Батьківщину ви знаєте? (Без верби і калини — нема України). — Які рослини-символи нашої землі ви знаєте? — Які державні символи України? IV. Підбиття підсумків уроку Виразне читання уривка з вірша В. Сосюри «Любіть Україну». Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну, Красу її вічно живу і нову, І мову її солов'їну. V. Домашнє завдання 1) Скласти коротку розповідь «Моя Батьківщина». | |
| |
Переглядів: 4827 | |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
Різноманітність рослин |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Всього коментарів: 0 | |