Урок № 22 Тема: Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. «Снігопад».Мета: закріплювати розуміння дітьми поняття «композиція», «лінія горизонту»; надавати учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині, поняття плановості; ознайомлювати з технікою набризку; навчати учнів міркувати; розвивати навички та вміння передавати плановість простору; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати; розвивати зорове сприйняття простору, творчу уяву, дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів уважність, естетичне сприйняття навколишнього світу. Обладнання: ілюстрації, що зображують глибину простору; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи; навчальні роботи з методичного фонду; трафарети елементів пейзажу; музичний ряд: аудіозаписи (Л. Моцарт «Катання на санях», А. Вівальді «Цикл «Пори року. Зима»); обладнання: ТЗН; альбом для малювання; цупкий картон; простий олівець; зубна щітка; гуаш; пензель; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань і вмінь 1. Бесіда – Ми вже ознайомилися з поняттям «лінія горизонту». – Давайте згадаємо, що називають «лінією горизонту»? III. Вивчення нового матеріалу 1. Слово вчителя – Малюючи пейзаж, художники вміють майстерно створю вати ілюзію глибини простору у різні способи. Наприклад, на передньому плані небо зображено темнішим, ніж на задньому, цим | створено ефект віддалення. Спробуємо проаналізувати зображення, яке ми бачимо. – Як ви вважаєте, яке зображення є головним у цій картині? (Крижані гори.) – Навіщо художник зобразив корабель, що відпочиває к бухті? (Щоб підкреслити велич та спокій вікової криги). – Що художник зобразив найближчим до нас? (Брили криги.) – Роздивіться уважно, ми бачимо найменьші тріщинки та сколи криги. Художник приділяє значну увагу дрібним деталям. – Посилено контраст переднього плану: темні місця майже чорні, світлі — майже білі. Це перший (передній) план. – Далі — корабель та величезна крижана гора. Гора криги написана з використанням багатьох кольорів, проте ми сприймаємо її сяячо-білою. Корабель, що намальований темними кольорами, здається поряд із нею зовсім маленьким. Це — другий план. – А ще далі — велична стіна криги,— третій (середній) план. – І нарешті, на лінії обрію ми бачимо айсберг — четвертий (дальній) план. – З-за майже чорної смуги моря суне величезна хмара, сповнена снігу. Темна біля самого обрію, вона виростає та стає світлішою на передньому плані. – Яка за гамою ця картина — «холодна» чи «тепла»? – Чому маємо відчуття крижаного холоду? (Художник викори став холодні кольори у поєднанні із білим кольором на значно теплішому темному фоні. Теплі кольори, якими написаний корабель, теж підкреснюють крижаний холод.) (Учитель пропонує скласти розповідь за картиною, продвигаючись від переднього плану до фону. (Обсяг 2—3 хвилини). Якщо учням складно описати картину, учитель пропонує навідні запитання.) – Картину «Крижані гори» Іван Костянтинович Айвазовський написав 1870 року. – «Крижані гори» — перша в світі картина із зображенням полярних льодів. Незважаючи на те, що ця робота — яскравий приклад картини «за уявою», усі подробиці в ній написано абсолютно точно. – Сюжет для картини — відкриття Антарктиди експедицією Ф. Беллінсгаузена 1820 року. У роботі живописець використав спогади адмірала М. Лазарєва (учасника експедиції), з яким Айвазовський дружив у молодості. – На полотні — картина антарктичного літа. Полярна ніч. Ми бачимо корабель, що спокійно стоїть у прибережній бухті щойно відкритого материка. Такий сюжет дає картині відчуття спокою. – Проте в самому пейзажі немає нічого нерухомого: біжать по небу легкі кольорові хмари, є прозора вода, і біля лінії горизонту повільно дрейфує айсберг. – Надзвичайно красива колірна гамма, що передає ефект блиску величезних брил льоду, надає картині радісного і урочистого звучання. Свіжість фарб заворожує. Художникові вдалося передати на полотні справжню гармонію води, льоду і безкрайого рожево- бузкового антарктичного неба. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1. Організація сприйняття творів мистецтва (Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин із зображенням зимового пейзажу, виконані видатними ху-дожниками; пропонує уважно роздивитися картини, скласти опис-твір за картиною, іцо найбільше вразила; визначити, які засоби виразності використав художник для відображення свого ставлення.) 2. Пояснення до творчого завдання Намалюйте свій зимовий пейзаж, застосовуючи техніку набризку. Перш ніж розпочати роботу кольором, слід виконати ескіз за допомогою простого олівця. Потім із цупкого картону вирізати трафарети. Для кожного плану — свій трафарет. Потім роботу виконуєть в кольорі згідно із запропонованою схемою. 3. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу. V. Підбиття підсумків 1. Обговорення учнівських робіт 2. Бесіда: – Що найбільше сподобалося на уроці? – Які емоції викликав урок? 3. Прибирання робочих місць. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4111 | |
Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предм... |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Всього коментарів: 0 | |