💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Тварини

Урок 22

Тема. Тварини

Мета: Сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, умови їх проживання; вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення; формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам’яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин.

На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: плакати «Тварини України», «Птахи України», демонстраційні матеріали «Тварини України», «Птахи України», «Комахи».

ХІД УРОКУ

1. Вправа «Погода».

— Який сьогодні день?

— Які число і місяць?

— Який стан неба?

— Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?

— Як змінилась погода за цей тиждень?

Із метою оцінки рівня знань учнів і визначення, наскільки вони обізнані з темою взагалі, проведіть гру «Що ми знаємо про тварин». Ймовірно, що діти не зможуть відповісти на всі запитання. Та й відповіді можуть бути помилковими. Але мета гри — акцентувати увагу на змісті питань, які будуть розглядатися на уроці, а не на отриманні правильної відповіді.

Попросіть дітей утворити коло і по черзі відповісти на питання:

— Яких диких тварин ви знаєте?

— Яких домашніх тварин ви знаєте?

— Назвіть відмінності між дикими тваринами або птахами і домашніми.

— Назвіть схожість між ними.

— Чим харчуються хижаки?

— Чим харчуються домашні тварини?

— Чим харчуються птахи?

За правильну відповідь дитина отримує бал. Перемагає той, що набрав більшу кількість балів.

2. Робота з малюнками і загадками.

• Він із казки,

Він із пісні,

В нього зубки,

Як залізні.

Капустину Він гризе,

Зветься звір На букву З. (Заєць)

• Без води не може жить.

Має рот, та все мовчить. (Риба)

• Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав глибокий сніг,

Він поспати трохи ліг. (Ведмідь)

• Вік свій ходить з клунками,

Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд)

• Колючий клубочок Прибіг у садочок.

В нього стільки голочок,

Як на небі зірочок,

Але не мав, бідний, нитки,

Не пошив шапки, свитки,

Рукавичок, чобіток,

Сів, та й плаче. (Їжачок)

• Літає крилами, ходить ногами,

Висить догори лапками. (Кажан)

• Хвостик, як ниточка, сама — як калиточка,

А очі, як — насінинки. (Миша)

• Хто на собі свій будинок носить? (Слимак, черепаха)

• Хоч не шию я ніколи,

А голок завжди доволі. (Їжак)

• Колючий клубочок прибіг у садочок. (Їжак)

• Ніс — як у свинки,

Та колючі щетинки. (Їжак)

• Влітку сіренький, а взимку — біленький.

Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. (Заєць)

• Кинув на палку, піймав не галку,

Скубу не пір’я, їм не м’ясо. (Риба)

• Що то воно: в воді водиться, з хвостом родиться,

А як виростає, хвіст відпадає? (Жаба)

• Тисяча тисяч бондарів Роблять хати без дворів. (Мурахи)

• Летить — пищить, сяде — мовчить.

Хто його вб’є, той кров свою проллє. (Комар)

• Із одним вікном хатина,

Роботяща в ній родина,

По квітках усе літають,

Мед пахучий добувають. (Бджоли, вулик)

• Не руками скувалося,

Не руками і ткалося.

Десь далеко уродилося,

У куточку вмостилося.

• Сидить злодій тихо-тихо,

Комусь буде лихо-лихо. (Павутиння і павук)

• Сам чорний, та не ворон,

Є роги, та не бик.

Шість ніг без копит. (Рогатий жук)

• Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

• Уночі гуляє, а вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

• Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

• Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки,

Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. (Чорногуз)

— Як назвати одним словом відгадки?

Висновок. Тварин є дуже багато. Всі вони різні.

Фізкультхвилинка

ЗАЙЧЕНЯТА

Забавлялись зайченята,

(встати, підняти руки вгору, потягнутися) Виглядаючи маму і тата.

(Руки на пояс, повторити вліво-вправо з присіданням.) Ось так — лапку до лапки,

(поплескати в долоні)

Ось так — шапку до шапки,

(руки до голови — вгору)

Ось так — вусом потрусим,

(похитати головою)

Так, так, так!

(Пострибати.)

3.         Робота за підручником (С. 64).

Учитель читає текст, вміщений у підручнику.

— Яка мурашка?

— Який лось?

— На що схожий метелик? Їжак? Вуж?

— Який вовк? Яка лисиця?

Учитель пропонує учням розглянути малюнки у підручнику, назвати зображених тварин. Розповісти, хто з них літає, плаває, ходить, стрибає, повзає.

Учитель. Однією з відмінностей тварин від рослин є те, що тварини можуть утекти, полетіти або попливти від своїх переслідувачів.

Крім того, у багатьох тварин є можливість сховатися у своїх норах і лігвищах. Але є тварини, що, так само, як і рослини, не можуть бігати. Наприклад, корали, які живуть у морях та океанах.

4. Робота із загадками.

• По полю гасає, овечок хапає, та всіх лякає. (Вовк)

• Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід.

Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

• Сам вечірньої години Заховався в кущ калини.

Та на дудочці одну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

• Я руда і невеличка,

Дуже схожа на лисичку,

Та курей не поїдаю,

По деревах лиш стрибаю. (Білка)

— Де живуть ці тварини? (У лісі)

— Які ще тварини живуть у лісі?

5. Робота за підручником (С. 65).

Учні розглядають малюнки, називають зображених тварин. Користуючись умовними позначками, розповідають, де живуть ці тварини, а також розповідають про тварин, які живуть поруч із людиною.

6. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 50—51).

Учні за малюнками відзначають, де зустрічаються ті або інші тварини, знаходять зайвих, поділяють на групи: дикі і свійські.

7. Підсумок уроку.

— До якої природи належать тварини (живоїчи неживої)? Чому?

— На які групи поділяють тварин?

— Назвіть, яких ви знаєте звірів, птахів, комах, риб, плазунів?

— Які загадки про тварин ви знаєте?

На уроці можна використати такі завдання.

• Гра «Лісові характери».

Попросіть дітей написати на листочках:

1) хто в лісі найголовніший;

2) хто в лісі найхитріший;

3) хто в лісі найсильніший;

4) хто в лісі найсміливіший;

5) хто в лісі найдобріший тощо.

Потім попросіть дітей пояснити свої думки.

Висновок. У лісі живуть дикі тварини.

• Робота з додатками (С. 104—105).

1.         Учитель читає вірш Катерини Перелісної «Чапля».

— Де живе чапля?

— Чим вона живиться?

2.         Читання вірша Петра Ребра «Чому заєць косоокий».

— Чим живиться заєць?

— Де він знаходить собі їжу?

— Кого боїться заєць? Чому?

• Гра «Хто де живе».

Діти утворюють коло, вчитель запитує всіх дітей по черзі: які тварини або птахи живуть в лісі (в полі, на лузі, в морі, в пустелі)? Діти по черзі перераховують цих тварин. Той, хто не зміг назвати тварину, залишає коло. Перемагає гравець, який останнім залишився в колі.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (15.12.2013)
Переглядів: 2494 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Народні промисли України
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Білоруська народна казка «Легкий хліб»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]