Урок 22 Тема. ТвариниМета: Сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, умови їх проживання; вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення; формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам’яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: плакати «Тварини України», «Птахи України», демонстраційні матеріали «Тварини України», «Птахи України», «Комахи». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день? — Які число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? — Як змінилась погода за цей тиждень? Із метою оцінки рівня знань учнів і визначення, наскільки вони обізнані з темою взагалі, проведіть гру «Що ми знаємо про тварин». Ймовірно, що діти не зможуть відповісти на всі запитання. Та й відповіді можуть бути помилковими. Але мета гри — акцентувати увагу на змісті питань, які будуть розглядатися на уроці, а не на отриманні правильної відповіді. Попросіть дітей утворити коло і по черзі відповісти на питання: — Яких диких тварин ви знаєте? — Яких домашніх тварин ви знаєте? — Назвіть відмінності між дикими тваринами або птахами і домашніми. — Назвіть схожість між ними. — Чим харчуються хижаки? — Чим харчуються домашні тварини? — Чим харчуються птахи? За правильну відповідь дитина отримує бал. Перемагає той, що набрав більшу кількість балів. 2. Робота з малюнками і загадками. • Він із казки, Він із пісні, В нього зубки, Як залізні. Капустину Він гризе, Зветься звір На букву З. (Заєць) • Без води не може жить. Має рот, та все мовчить. (Риба) • Влітку медом ласував, Досхочу малини мав, А як впав глибокий сніг, Він поспати трохи ліг. (Ведмідь) • Вік свій ходить з клунками, Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд) • Колючий клубочок Прибіг у садочок. В нього стільки голочок, Як на небі зірочок, Але не мав, бідний, нитки, Не пошив шапки, свитки, Рукавичок, чобіток, Сів, та й плаче. (Їжачок) • Літає крилами, ходить ногами, Висить догори лапками. (Кажан) • Хвостик, як ниточка, сама — як калиточка, А очі, як — насінинки. (Миша) • Хто на собі свій будинок носить? (Слимак, черепаха) • Хоч не шию я ніколи, А голок завжди доволі. (Їжак) • Колючий клубочок прибіг у садочок. (Їжак) • Ніс — як у свинки, Та колючі щетинки. (Їжак) • Влітку сіренький, а взимку — біленький. Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. (Заєць) • Кинув на палку, піймав не галку, Скубу не пір’я, їм не м’ясо. (Риба) • Що то воно: в воді водиться, з хвостом родиться, А як виростає, хвіст відпадає? (Жаба) • Тисяча тисяч бондарів Роблять хати без дворів. (Мурахи) • Летить — пищить, сяде — мовчить. Хто його вб’є, той кров свою проллє. (Комар) • Із одним вікном хатина, Роботяща в ній родина, По квітках усе літають, Мед пахучий добувають. (Бджоли, вулик) • Не руками скувалося, Не руками і ткалося. Десь далеко уродилося, У куточку вмостилося. • Сидить злодій тихо-тихо, Комусь буде лихо-лихо. (Павутиння і павук) • Сам чорний, та не ворон, Є роги, та не бик. Шість ніг без копит. (Рогатий жук) • Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах) • Уночі гуляє, а вдень спочиває. Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова) • Вірно людям я служу, Їм дерева стережу, Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним здобуваю. (Дятел) • Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки, Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. (Чорногуз) — Як назвати одним словом відгадки? Висновок. Тварин є дуже багато. Всі вони різні. Фізкультхвилинка ЗАЙЧЕНЯТА Забавлялись зайченята, (встати, підняти руки вгору, потягнутися) Виглядаючи маму і тата. (Руки на пояс, повторити вліво-вправо з присіданням.) Ось так — лапку до лапки, (поплескати в долоні) Ось так — шапку до шапки, (руки до голови — вгору) Ось так — вусом потрусим, (похитати головою) Так, так, так! (Пострибати.) 3. Робота за підручником (С. 64). Учитель читає текст, вміщений у підручнику. — Яка мурашка? — Який лось? — На що схожий метелик? Їжак? Вуж? — Який вовк? Яка лисиця? Учитель пропонує учням розглянути малюнки у підручнику, назвати зображених тварин. Розповісти, хто з них літає, плаває, ходить, стрибає, повзає. Учитель. Однією з відмінностей тварин від рослин є те, що тварини можуть утекти, полетіти або попливти від своїх переслідувачів. Крім того, у багатьох тварин є можливість сховатися у своїх норах і лігвищах. Але є тварини, що, так само, як і рослини, не можуть бігати. Наприклад, корали, які живуть у морях та океанах. 4. Робота із загадками. • По полю гасає, овечок хапає, та всіх лякає. (Вовк) • Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником, Схопила півня на обід. Та й замела мітлою слід. (Лисиця) • Сам вечірньої години Заховався в кущ калини. Та на дудочці одну Грає пісню чарівну. (Соловей) • Я руда і невеличка, Дуже схожа на лисичку, Та курей не поїдаю, По деревах лиш стрибаю. (Білка) — Де живуть ці тварини? (У лісі) — Які ще тварини живуть у лісі? 5. Робота за підручником (С. 65). Учні розглядають малюнки, називають зображених тварин. Користуючись умовними позначками, розповідають, де живуть ці тварини, а також розповідають про тварин, які живуть поруч із людиною. 6. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 50—51). Учні за малюнками відзначають, де зустрічаються ті або інші тварини, знаходять зайвих, поділяють на групи: дикі і свійські. 7. Підсумок уроку. — До якої природи належать тварини (живоїчи неживої)? Чому? — На які групи поділяють тварин? — Назвіть, яких ви знаєте звірів, птахів, комах, риб, плазунів? — Які загадки про тварин ви знаєте? На уроці можна використати такі завдання. • Гра «Лісові характери». Попросіть дітей написати на листочках: 1) хто в лісі найголовніший; 2) хто в лісі найхитріший; 3) хто в лісі найсильніший; 4) хто в лісі найсміливіший; 5) хто в лісі найдобріший тощо. Потім попросіть дітей пояснити свої думки. Висновок. У лісі живуть дикі тварини. • Робота з додатками (С. 104—105). 1. Учитель читає вірш Катерини Перелісної «Чапля». — Де живе чапля? — Чим вона живиться? 2. Читання вірша Петра Ребра «Чому заєць косоокий». — Чим живиться заєць? — Де він знаходить собі їжу? — Кого боїться заєць? Чому? • Гра «Хто де живе». Діти утворюють коло, вчитель запитує всіх дітей по черзі: які тварини або птахи живуть в лісі (в полі, на лузі, в морі, в пустелі)? Діти по черзі перераховують цих тварин. Той, хто не зміг назвати тварину, залишає коло. Перемагає гравець, який останнім залишився в колі. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2494 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Народні промисли України |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Білоруська народна казка «Легкий хліб» |
Всього коментарів: 0 | |