💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми

УРОК 78

Казки маленькі, а розуму в них багато.

Тема. В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми

Мета: систематизувати знання учнів із теми «Казки українських письменників»; розвивати навички читання, діалогічне і монологічне мовлення; виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість українських письменників.

Обладнання: таблиця Шульте, картки-блискавки, картки з деформованим текстом.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Мовна розминка.

1) Орфоепічні вправи.

У ч и т е л ь . Уявіть собі, що ви ведучі телепередачі. Ви повинні бути акторами. Актори, ведучі повинні багато читати, швидко орієнтуватись у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але і чують.

Отже, промовте: га-ха, зі-сі, ву-фу, аб-ап, ти-ши, бу-ку.

2) Чистомовка.

— Ду-ду-ду, чі-чі-чі,

Де ночуєш ти вночі?

— Чі-чі-чі, ду-ду-ду,

Я ночую у саду.

— Ду-ду-ду, чі-чі-чі,

Од садка віддай ключі.

— Чі-чі-чі, ду-ду-ду...

Загубив і не знайду.

А. М'ястківський

3) Робота за таблицею Шульте.

4) Скоромовка

Норці не потрібна нірка

Норка носить теплу шкірку.

В. Гринько

2. Робота з картками.

Деформовані тексти.

Змагання між двома командами. Кожна команда читає свій текст і згадує, з якої казки уривок, хто її автор.

Картка 1

«Я ан валені ічо балачи сінг. Він кийта лийбілийбі і тийпухнас, шийм'як аз мох. А озмор... від гоньо нідику єн тевчеш скрізь шкудоляє, вітьна пила мерзнуть. І огоніч поїстипо. Жах!» («Чи є зима?» О. Буценя).

Картка 2

«Оп муто мосаму зеруо вавпла векийли білйи лебьді з довгою єшию і ничорм дзьомоб. огноОд зура зустрів лебьді сріблятус куриб і тівхо її стиз'ї. таСла куриб проситияс». («Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку», М. Трублаїні).

II. Мотивація навчальної діяльності

Відгадування загадок.

1) Страшний та рогатий,

Чорний та крилатий,

По дорозі чути гук —

Хто ж то лізе? ... (Жук)

2) Тьох, тьох, тьох, тіву-тів!

Лине радісно з гаїв.

То співаночка чия?

Ну, звичайно ж ... (солов'я).

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Завдання учням.

Опрацювання казки В. Сухомлинського «Соловей і Жук».

1) Мовчазне читання казки. Тестування.

Тест «Що з двох правильне?»

1. «Соловей і Жук» — це:

а) казка;

б) оповідання.

2. У саду співав:

а) Жук;

б) Соловей.

3. Соловей хотів, щоб: а) Жука краще б зовсім не

було; б) Жук допоміг йому співати.

4. Жук і Соловей спитали думку: а) хлопчика;

б) дівчинки.

5. Кого дівчинка хотіла залишити?

а) Солов'я і Жука; б) Солов'я.

6. Автор хотів сказати цією казкою, що у світі мають залишитися:

а) живі істоти;

б) ті, які гарно співають.

2) Гра «Дочитай речення до кінця».

Учитель показує картки-блискавки. Учні у текст знаходять і читають вголос кінець речення.

Слова на картках:

«Йогопісня...», «Аколо ...», «Тине ...», «Полетіли ...», «Хай собі ...»

2. Робота в зошитах (с. 55, завдання 5).

3. Фізку льтхвилинка.

IV. Підсумок із теми

1. Вікторина.

Вікторина «З яких казок ці рядки?»

1. «Покришив дрібненько, склав у високий глечик з вузькою шийкою...» («Лисичка і Журавель»,

І. Франко).

2. «Ну й Рябко наш молодець! Ну й розумні в мене діти!» («Вовк і козенята», Н. Забіла).

3. «Лиска тихо промовля: — «Отакий, як в Солов'я!»» («Як Лиска голосок собі кувала», В. Каменчук).

4. «Якби мені знайти кого-небудь, хто вміє читати. Це мабуть, дуже цікава казочка». («Зайчаткова казочка», Ю. Ярмиш).

2. Інсценування казок.

Клас поділити на дві групи. Обирається капітан — «режисер» кожної команди. «Режисер» визначає «акторів» для читання казки в особах і дикторів — для читання віршованої казки.

Команди вибирають твори самостійно, готуються, а тоді читають в особах і декламують казки-вірші.

V. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— На якому етапі уроку вам найбільше подобалось працювати?

VI. Домашнє завдання

1. Прочитати твір, який найбільше сподобався.

2. Створити незвичайну смішну казочку-суміш із тих казок, які читали.

Казки народів Європи.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3104 | Рейтинг: 0.0/0
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку»
Охорона природного довкілля
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]