УРОК 78 Казки маленькі, а розуму в них багато. Тема. В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із темиМета: систематизувати знання учнів із теми «Казки українських письменників»; розвивати навички читання, діалогічне і монологічне мовлення; виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість українських письменників. Обладнання: таблиця Шульте, картки-блискавки, картки з деформованим текстом. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. 1) Орфоепічні вправи. У ч и т е л ь . Уявіть собі, що ви ведучі телепередачі. Ви повинні бути акторами. Актори, ведучі повинні багато читати, швидко орієнтуватись у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але і чують. Отже, промовте: га-ха, зі-сі, ву-фу, аб-ап, ти-ши, бу-ку. 2) Чистомовка. — Ду-ду-ду, чі-чі-чі, Де ночуєш ти вночі? — Чі-чі-чі, ду-ду-ду, Я ночую у саду. — Ду-ду-ду, чі-чі-чі, Од садка віддай ключі. — Чі-чі-чі, ду-ду-ду... Загубив і не знайду. А. М'ястківський 3) Робота за таблицею Шульте. 4) Скоромовка Норці не потрібна нірка Норка носить теплу шкірку. В. Гринько 2. Робота з картками. Деформовані тексти. Змагання між двома командами. Кожна команда читає свій текст і згадує, з якої казки уривок, хто її автор. Картка 1 «Я ан валені ічо балачи сінг. Він кийта лийбілийбі і тийпухнас, шийм'як аз мох. А озмор... від гоньо нідику єн тевчеш скрізь шкудоляє, вітьна пила мерзнуть. І огоніч поїстипо. Жах!» («Чи є зима?» О. Буценя). Картка 2 «Оп муто мосаму зеруо вавпла векийли білйи лебьді з довгою єшию і ничорм дзьомоб. огноОд зура зустрів лебьді сріблятус куриб і тівхо її стиз'ї. таСла куриб проситияс». («Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку», М. Трублаїні). II. Мотивація навчальної діяльності Відгадування загадок. 1) Страшний та рогатий, Чорний та крилатий, По дорозі чути гук — Хто ж то лізе? ... (Жук) 2) Тьох, тьох, тьох, тіву-тів! Лине радісно з гаїв. То співаночка чия? Ну, звичайно ж ... (солов'я). III. Опрацювання нового матеріалу 1. Завдання учням. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Соловей і Жук». 1) Мовчазне читання казки. Тестування. Тест «Що з двох правильне?» 1. «Соловей і Жук» — це: а) казка; б) оповідання. 2. У саду співав: а) Жук; б) Соловей. 3. Соловей хотів, щоб: а) Жука краще б зовсім не було; б) Жук допоміг йому співати. 4. Жук і Соловей спитали думку: а) хлопчика; б) дівчинки. 5. Кого дівчинка хотіла залишити? а) Солов'я і Жука; б) Солов'я. 6. Автор хотів сказати цією казкою, що у світі мають залишитися: а) живі істоти; б) ті, які гарно співають. 2) Гра «Дочитай речення до кінця». Учитель показує картки-блискавки. Учні у текст знаходять і читають вголос кінець речення. Слова на картках: «Йогопісня...», «Аколо ...», «Тине ...», «Полетіли ...», «Хай собі ...» 2. Робота в зошитах (с. 55, завдання 5). 3. Фізку льтхвилинка. IV. Підсумок із теми 1. Вікторина. Вікторина «З яких казок ці рядки?» 1. «Покришив дрібненько, склав у високий глечик з вузькою шийкою...» («Лисичка і Журавель», І. Франко). 2. «Ну й Рябко наш молодець! Ну й розумні в мене діти!» («Вовк і козенята», Н. Забіла). 3. «Лиска тихо промовля: — «Отакий, як в Солов'я!»» («Як Лиска голосок собі кувала», В. Каменчук). 4. «Якби мені знайти кого-небудь, хто вміє читати. Це мабуть, дуже цікава казочка». («Зайчаткова казочка», Ю. Ярмиш). 2. Інсценування казок. Клас поділити на дві групи. Обирається капітан — «режисер» кожної команди. «Режисер» визначає «акторів» для читання казки в особах і дикторів — для читання віршованої казки. Команди вибирають твори самостійно, готуються, а тоді читають в особах і декламують казки-вірші. V. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — На якому етапі уроку вам найбільше подобалось працювати? VI. Домашнє завдання 1. Прочитати твір, який найбільше сподобався. 2. Створити незвичайну смішну казочку-суміш із тих казок, які читали. Казки народів Європи. | |
| |
Переглядів: 3090 | |
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод... |
Російська народна казка «Лисичка» |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Народні іграшки з глини |
Всього коментарів: 0 | |