УРОК 7 Тема: Коли буває соромно. Сором і сором’язливість. Чи погано це, коли тобі соромно?Мета: ознайомити з моральними категоріями сором, сором’язливість', на конкретних прикладах вчити розрізняти їх; розвивати вміння висловлювати свою думку; поповнювати словниковий запас; виховувати бажання чинити добрі вчинки, за які не буде соромно. Обладнання: оповідання В. О. Сухомлинського «Захисник». ХІД УРОКУ I. Організація класу — Перед тим, як почати працювати, перевірте, чи взяли ви сьогодні з дому усмішку, гарний настрій і терпіння, бо саме вони є основними знаряддями на нашому уроці. II. Мотивація навчальної діяльності ПРОКИДАЙСЯ! І як тільки день настане, То тихенько до віконця Ти підстав свою долоньку Під промінчик ніжний сонця. Прибери мерщій в кімнаті И чистим, вмитим за сніданком Привітайся до матусі: — Рідна нене, з добрим ранком! Потім радісним, привітним Поспішай до трав, до квітів, А, щоб день минув не марно, З усіма поводься гарно! — Хай цей віршик стане запорукою доброго настрою на весь урок. III. Повідомлення теми і мети уроку — Тема нашого уроку — це два слова сором і сором’язливість. Ми поговоримо про те, коли приходить таке почуття. IV. Робота над темою уроку 1. Бесіда. — Щодня людина говорить різні слова, виконує певні дії, переживає певні почуття, але, на жаль, і вони не завжди заслуговують поваги або захоплення. Часто словом або ділом можна когось образити. Одразу цього можна й не помітити, але згодом наш внутрішній голос ніби докоряє нам за цей вчинок. І нам тоді стає соромно. — Чи трапляється таке з вами? — Чому таке відбулось? 2. Робота над прислів’ями і приказками за темою. 3. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Захисник». Прочитання твору вчителем. — Скажіть, будь-ласка, яке почуття охопило хлопчика? — Чому йому стало соромно? — Як би ви вчинили в такій ситуації? Фізкультхвилинка. 4. Складання правил гарної поведінки. — Щоб не потрапляти у неприємні ситуації, за які вам буде соромно, необхідно дотримуватися певних правил поведінки. Давайте разом складемо ці правила. • Завжди дотримуйтеся свого слова. • Перед виконанням справи добре подумай. • Не будь лінивим. • Виконуй справу із задоволенням. • Виконуй все вчасно, ніколи не вимагай винагороди. • Допомагай людям сам, не чекай, поки тебе проситимуть. • Завжди виконуй тільки добрі справи, за які тобі не буде соромно. 5. Гра «Так — ні». — Зараз я запропоную вам завдання, а ви, якщо вважаєте, що це гарний вчинок (тобто такий, за який вам не буде соромно), плеснете в долоні, а якщо — це поганий вчинок, то мовчатимете. • Допомагати мамі мити посуд. • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить. • Не вмиватися. • Берегти рідну природу та охороняти її. • Шанувати працю інших людей. • Галасувати, коли хтось відпочиває. • Бути стриманим, вихованим. • Обманювати, хвалитися. • Насміхатися з чужого горя. • Добре вчитися, багато читати. • Не слухати батьків. • Допомагати друзям у біді. • Ділитися тим, що є. • Ображати інших. • Захищати слабких. • Спати на уроках. • Любити своїх батьків. V. Підсумок уроку — Сьогодні ми говорили про почуття сорому. Яке це почуття — добре або погане? — Я бажаю вам стати добрими, совісними людьми. Нехай ваші вчинки завжди викликають повагу і вам ніколи не буде за них соромно. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2258 | |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |