УРОК 32 Тема. Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Казковий флот»Мета: 1. Закріпити знання про силуетну форму, орнамент як основний засіб передачі декоративності предмета. 2. Відпрацювати навички зі спрощення елементів орнаменту, об’ємних і колірних співвідношень, навчити правильно застосовувати у своїх творчих роботах орнамент, враховуючи силуетну форму. 3. Виховувати любов до декоративно-ужиткового мистецтва. Обладнання: матеріали: фломастери, кольорові олівці, гелеві ручки, воскова крейда (на вибір учнів), ножиці, клей, папір, альбом із шаблонами (с. 58—60); зоровий ряд: репродукції декоративного розпису на предметах побуту, глобус, зображення кораблів. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування. На попередньому уроці ми говорили про український жіночий народний костюм. — Назвіть, які види ДУМ використовуються для прикрашання одягу. — Які мотиви використовують вишивальниці в орнаментах? — А як ви гадаєте, чи можна використовувати візерунок для прикрашання дуже великих предметів, наприклад, стін будинку, бортів корабля? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Якщо подивитися на земну кулю, то ми побачимо, що моря й океани покривають дві третини земної поверхні. Водна стихія — одна з найнебезпечніших і найнепередбачуваніших. Відважні мореплавці наносили на карту контури нових берегів далеких земель. Таких людей називали шукачами пригод. Мандрівники завжди піддавали своє життя великому ризику. Вони могли зустріти лютих звірів, розбійників чи потрапити в шторм, однак страх перед незвіданим не міг зупинити цих людей. Христофор Колумб відкрив Ямайку, Кубу, Гаїті. Він досяг берегів Південної Америки, але так і не довідався, що відкрив новий материк. Джеймс Кук склав карту узбережжя Нової Зеландії, Васко да Гама досяг берегів Південної Африки. Морські судна мають бути дуже міцними, щоб протистояти сильним вітрам і величезним хвилям. Читання уривка з казки О. С. Пушкіна «Казка про царя Салтана». IV. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми створимо казковий вітрильний флот. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя з елементами бесіди. Перші кораблі рухалися за допомогою весел і вітрил. Одними з найбільш швидкохідних судів були кліпери з прямими вітрилами. У середині ХIX століття вони перевозили чай з Китаю до Лондона, долаючи більше 8 000 км за 100 днів. На зміну їм прийшли пароплави, які рухалися за допомогою парового двигуна. Сучасні океанські лайнери — це щось середнє між готелем і парком розваг, вони забезпечені двигуном на гумовій подушці. Змінювалася не тільки система руху, але й сама форма кораблів. (Учитель розглядає разом із учнями малюнки кораблів, аналізує їхню форму, декор, колірне рішення.) Дуже часто можна було зустріти кораблі, ніс яких був виконаний у вигляді яких-небудь міфологічних істот, героїв, богів, що надавало цим суднам незвичайної казковості. Неабияку роль відіграє й колірне рішення та пропрацювання деталей, які допомагають більш повно розкрити образ, виділити найбільш значущі місця силуету. Не залишалися непоміченими й вітрила, на які наносився герб або інші символи, розпізнавальні знаки. Напевно, вам усім відомі з літературних творів піратські кораблі, на прапорах яких зображувався череп зі схрещеними кістками. Багато піратів плавали під чорним або червоним прапором. VI. Практична робота Створення композиції «Казковий флот». Назва нашої роботи говорить сама про себе. Наш флот буде торговельним, він доставлятиме довгоочікувані заморські товари, і тому його слід прикрасити якомога яскравіше, щоб на морській гладі його було добре видно. Етапи виконання корабля. 1) Виріжте з альбому із шаблонами силует корабля, щогли, вітрила. 2) Складіть альбомний аркуш навпіл довгими сторонами та прикладіть нижню частину шаблона корабля до лінії згину. Обведіть і виріжте відразу два шари. 3) Зігніть по пунктирній червоній лінії та зробіть ножицями розріз по наміченій чорній суцільній лінії. 4) Складаючи альбомний аркуш білого паперу й поєднуючи лінію згину із середньою лінією шаблонів, виконайте вітрила й щогли. 5) Виконайте декоративну прикрасу у вигляді орнаментів, візерунків або інших деталей. 6) Зберіть корабель і розмістіть на папері синього кольору. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Оцінка діяльності учнів на уроці. Завдання на наступний урок: принести фломастери або кольорові олівці. | |
| |
Переглядів: 1619 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Птахи |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Всього коментарів: 0 | |