УРОК 37 Тема. У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читанняМета: вчити дітей слухати співрозмовника, говорити, читати, формувати навички правильного виразного читання; показати учням значимість сім'ї у житті людини; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, чуйність, доброту, людяність, бажання наслідувати кращі зразки поведінки членів сім'ї. Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрацій, збірники творів «Позакласне читання-2». Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності 1. Відгадування загадки. Цифра ця усім говорить, Скільки днів до тижня входить. А як поряд стане «я», То це буде вже ... (сім'я). 2. Слово вчителя. Кожен із нас живе в своїй родині серед близьких і дорогих людей. Тато, мама, діти — це родина. Дід, баба, дядько, тітка, дідькові і тітчині діти — рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня, — це рід. Рід до роду — народ. Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу, до своєї землі. 3. Мовна розминка. Вправа з пальцями. Оцей пальчик — наш дідусь, Оцей пальчик — баба. Оцей пальчик — наш татусь, Оцей пальчик — мама. А цей пальчик — буду я! От і вся моя сім'я. II. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Виставка книг. Бесіда. — Які з книг, що є на виставці, ви читали? — Які книги вам сподобались? — Якою книжкою ви б доповнили виставку? — За заголовком книги (вчитель пропонує або учень вибирає) здогадайтесь про її зміст. 2. Робота з текстом. Читання оповідання А. М'ястківського «Наш рід». 1) Читання оповідання вчителем. Бесіда. — Що вишивала мама на полотні? — Чому сорочка українська? — Якого ми роду? 2) Читання оповідання в особах. 3. Колективна робота. Обговорення прочитаних творів. (Твори учні самостійно добирають або ж їх рекомендує вчитель; збірник творів «Позакласне читання»). 1) Бесіда. — Які твори ви прочитали? — Чи сподобались вони вам? — Які твори ти б порадив прочитати своїм однокласникам? 2) Батько і мати — два сонця (записано на дошці). Бесіда. — Як ви розумієте ці слова пісні? — Дайте відповідь: хто тебе так щиро любить, і вбирає, і голубить, і кладе у ліжко спати? (Мати). 4. Хвилинки поезії. Читання віршів про маму. Бесіда. — Поясніть вислів: «Мати — берегиня роду». — Кого називає поет сонцем поряд з матір'ю? — Якими ще словами звертаються діти до батька? — Зі словом «батько» народ пов'язує низку оберегів від усього злого на шляху людини. — Прочитайте їх назви. Б*»іТЬК1ВЩі««Н*і*^ б• *• ТЬКІВСЬК• • • Х«**Ті«*^ б• • • ТЬКІВСЬК»• •Кр««*Ніі(ЦЯі — З давніх-давен батько шанувався в родині. Батько давав дозвіл споживати хліб. А на Святий вечір, вносячи «дідуха» (житній сніп) до хати, він першим благословляв, вітав родину зі святою вечерею. 5. Творче завдання. Дібрати означення до слова тато. Зразок. Тато (який?) сильний, ... 6. Хвилини поезії,. У ч и т е л ь. Не можна уявити свого життя без мудрих, лагідних, всезнаючих бабусь і дідусів. Це вони відкривають нам скарбницю звичаїв і традицій нашого народу. Вірші про бабусю і дідуся з додатку збірника (с. 94 «Мій дідусь»). III. Оцінювання і самооцінювання 1. Робота у групах. Змагання Всезнайок (за прочитаними творами збірника «Позакласне читання-2(1)», с. 92-100). Клас ділиться на дві команди, обирає капітанів, журі. 1) Змагання капітанів. Тести 1. Хто надкусив соковитий персик і подарував рідним щасливу усмішку? а) мама; б) Вітя; в) тато. 2. Продовжити речення: а) «Бабусю, он той найбільший персик — то ...». б) «Спочатку всі з'їмо по одному. Щоб вистачило...». 3. Ці речення зустрічались у творі: а) «Працьовита в нас сім'я»; б) «Тільки тобі, бабусю»; в) «Із сиром пироги». 2) Завдання для команд. Питання 1. «Добрим чарівником» був: а) тато; б) дідусь; в) Микола. 2. Продовжте речення: «Добрий чарівник» .... а) зварив обід; б) перевів бабусю через дорогу; в) гарно відремонтував сходи тітці Ганні. 3. З якого твору слова: «Мамо, ну відпочинь же трошки!» а) «Навіщо кажуть «спасибі»»; б) «Недогадлива донька»; в) «Працьовита в нас сім'я». 4. Хто не вмів жаліти по-справжньому? 5. Що означає жаліти по-справжньому? 6. Куди ховається робота? а) за шафу; б) в невідоме місце; в) від очей лінивих дітей. 7. З якого твору слова: «Він же не жива істота: не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів». а) «Із сиром пироги»; б) «Куди ховається робота»; в) «Навіщо кажуть «спасибі»». 3) Літературна гра. Завдання: відновити вірш (розрізати І строфу вірша «Дивний звір», перемішати картки). Перша команда У хаті в нас з недавніх пір з•а •в•і •в с••я ••д•у •ж •е• •д и••в •н и••й • ••зв ••і•р .• •• ••• • Живе собі і геть не йде А звуть його: Не-знаю-де. Учора, щойно я заснув, Мої штанці він проковтнув! Друга команда — Ну годі з мене, — я сказав, І за порядком стежить став. В шухляду клав я олівці І вішав на стілець штанці. Безладдя звів я нанівець І звірові прийшов кінець. 4) Гра «Початки, кінцівки». Скласти прислів'я. (Діти отримують картки з «початком» і «кінцем» прислів'їв). І команда «Початки» «Кінцівки» На сонці тепло, а щастя на землі Без сім'ї немає біля матері добре II команда «Початки» «Кінцівки» До людей по розум коли в сім'ї лад Нащо й клад до мами посерце 5) Загадки. 1. Скільки було: баба, дві матері, дві дочки і онука? (Троє). 2. Скільки душ у сім'ї Омелька? (Вчитель читає вірш). У нашого Омелька невеличка сімейка. Тільки він, та вона, та старий, та стара, та Петро, та Іван, та Федот, та Степан, та Василь, та Панас, та Микола, та Влас, та той хлопець, що в нас, та дві дівки косаті, та два парубки вусаті, та два зяті у хаті, й три невістки пихаті, та дві Христі в намисті, та дві ляльки в колисці, — Ось яка в Омелька маленька сімейка. Треба йти до хати всіх порахувати. IV. Підбиття підсумків уроку Підбиття підсумків загань. Визначення переможців. V. Домашнє завдання Читати твори з теми: «Цікавий світ навколо тебе». | |
| |
Переглядів: 7391 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Лікарські рослини |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Всього коментарів: 0 | |