Урок №21 Тема: Ми вивчаємо клавіатуруМета уроку: продовжити знайомити учнів із клавіатурою; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати цікавість до уроку інформатики. Обладнання: програма "Клавіатурний тренажер". Хід уроку І. Організація класу. Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно вчинили діти, прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас? Наприклад: 1. Дуже старанна учениця, виконуючи завдання на комп 'ютері, притулилась щільно до екрану монітора і стала водити пальцем по тексту на екрані монітора. • Чи порушила вона правила техніки безпеки. Якщо так, то які? 2. Уважна учениця помітила, що дівчинка Мата взяла з собою на урок улюблені іграшки: плюшевого ведмедика і ляльку Барбі і посадила поруч з монітором. • Яке правило техніки безпеки порушила дівчинка Маша? II. Перевірка домашнього завдання. • Згадайте, діти, яку тему вивчали на минулому уроці? 1. Фронтальне опитування. • Що розташовано на клавіатурі? • Що можна бачити на клавішах вгорі? • Що розміщено нижче? • Скільки букв на одній клавіші? • Як набрати українські слова? • Показати на малюнку сховані зображення (сторінка 43 у підручнику). Розминка. Діти, на минулому уроці ви вчились заповнювати магічні квадрати. Заповніть самостійно такі магічні квадрати. (Перевірка самостійної роботи). А сьогодні ми будемо вчитися розгадувати кросворди. Словникова робота. Кросворд - гра-задача, в якій фігуру з квадратів слід заповнити літерами, з яких складаються потрібні слова. 1. Впишіть у клітинки букви так, щоб утворились слова, які містять цифру 3 і закінчуються на букву "а". 1. Добре відома кожній дитині водойма. 2. "Золота" пора року. 3. Зимою і літом маячить одним цвітом. 4. Садова кущова колюча смачна ягода. Якщо ви правильно впишете у відповідні клітинки 4 слова, то у І виділеному вертикальному стовпчику прочитаєте слово, що означає добре відоме усім природне явище, пов'язане з появою води на траві, листах дерев. Повідомлення теми і мети уроку. Діти, щоб перейти до вивчення нової теми, зараз повторимо вживання великої букви, крапки, знака оклику, знака питання. • Коли пишеться велика буква? • Коли ставиться крапка, знак оклику, знак питання? • Навести приклади. А сьогодні ми продовжимо вивчати клавіатуру, ознайомимось з клавішею пропуску, з тим, як ввести велику літеру і розділові знаки. Отже, І тема сьогоднішнього уроку "Ми вивчаємо клавіатуру" (тема записана на І дошці). III. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя з елементами бесіди. Внизу на клавіатурі є клавіша пропуску. Хто знає, що нею можна І встановити? (Нею можна встановити проміжок між словами.) Правильно, діти. Справа від клавіші "пропуск" розташовані клавіші руху курсору по І екрану монітора. Вони виділені на малюнку вгорі. Сьогодні ви ще дізнаєтесь, як можна вводити великі літери. Для | цього використовують клавішу ЗЬій. Щоб ввести велику літеру, треба спочатку натиснути і тримати клавішу Зііій. Потім натиснути клавішу з потрібною літерою і тоді відпустити ЗЬій. Інколи потрібно, щоб усі букви були великими. Наприклад, заголовок до тексту. Тоді досить натиснути на клавішу Сарз Ьоск. При цьому клавіатура переключається в інший режим, всі букви будуть великими. Якщо знову натиснути на цю клавішу, ви знову повернетесь до режиму малих букв. Якщо натиснути клавішу з цифрою, тримаючи клавішу 8пій, то на екрані відобразиться розділовий знак або спеціальний символ. Наприклад, якщо натиснете 8Ьій+1, то отримаєте знак оклику. 5. Робота з підручником. Діти, відкрийте підручник на сторінці 44. а) читання абзацами вголос; б) робота парами (після читання один учень дає
питання Питання до абзаців: • Для чого служить клавіша пропуску? • Що розташовано справа від клавіші "пропуск"? • Як ввести велику літеру? • Що потрібно зробити, щоб усі букви були великими? • Як отримати знак оклику "!"? 6. Фізкульхвилинка. 1, 2 - всі пірнають; 3,4- виринають; 5, 6 - на воді кріпнуть крильця молоді; 7, 8 - що є сили всі до берега поплили; 9, 10 - обтрусились і за парти опустились. IV. Робота за комп'ютером. 1. Бесіда. Діти, як тримати спину, коли сидите за комп'ютером? Сьогодні ми продовжимо ловити рибу разом з котом. Будемо вводити великі літери та розділові знаки. 2. Практична робота учнів. (Вчитель та лаборант допомагають учням працювати за комп'ютером). 3. Релаксація. Вправи для очей. 1.
Сидячи за столом, розслабитесь і повільно поводіть 2. Подивіться на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім переведіть погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. IV. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку. Зараз перевіримо, як ви засвоїли тему уроку. • Як ввести велику букву? • Для чого служить клавіша пропуску? • Як ввести всі великі букви в слові? • Що нового дізнались? V. Домашнє завдання (диференційоване). Виконати завдання "Для розумників і розумниць" з підручника на сторінці 45. • Які вузлики зав'яжуться, якщо потягнути за кінчики мотузки? • Що тут зайве? Чому? Вибирайте завдання за своїм бажанням. | |
| |
Переглядів: 3130 | |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб... |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Всього коментарів: 0 | |