УРОК 18 Тема: Число і цифра 7. Написання цифри 7. Порівняння чисел у межах 7. Складання і розв'язування прикладівМета: ввести поняття числа «сім», познайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв'язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент — Добрий день, діти! Чуєте, хтось стукає у двері? Давайте подивимося, хто там. Це листоноша, він приніс нам посилку. Подивимося, що в ній? Тут письмо і ключі. Давайте прочитаємо письмо. Здрастуйте, діти! Пишуть вам із чарівної країни Математики. У нашому королівстві нещастя: злий чаклун зачарував усіх жителів. Коли настає день, жителі країни не можуть рухатися, тому що не світить корона королеви Математики. Зняти чари з нас можуть тільки діти, які зможуть виконати всі завдання чаклуна. Тому будьте уважні, щоб не припускатися помилок, інакше ви не зможете зняти чари. Допоможіть нам, будь ласка! Ми надсилаємо вам багато ключів, щоб ви змогли відчинити двері нашої країни. До зустрічі!Чарівнічоловічки II. Актуалізація опорних знань учнів — Вирушаємо в путь. А дорога в нас складна й небезпечна, тому ми всі повинні бути дружними, уважними, допомагати одне одному. — Давайте всі разом полічимо від 1 до 10, від 10 до 1. — А тепер перший ряд лічить від 1 до 6; другий — від 1 до 7; третій — від 7 до 1. — Я бачу, що ви вмієте лічити, тому в дорогу вирушаємо всі разом! — Але що це? — Давайте дізнаємось, які номери в наших ключиків. — Назвіть число, попереднє до числа 2. — Назвіть число, яке стоїть між числами 1 і 3. — Назвіть число, наступне до числа 2. — Назвіть число, попереднє до числа 5. — Назвіть число, наступне до числа 4. (Ключі з номерами.) — Ми повинні дібрати ключики, щоб при додаванні номерків, які на них написані, утворювалося число 6. (На замках: 5 і 1; 4 і 2; 2 і 4; 1 і 5; 3 і 3.) — Отже, ми дібрали ключики до наших замків, і замочки вже відчинилися. — Але що це в теремку? Скринька, і теж зачарована. А щоб зняти 3 неї чари, ми маємо розв’язати задачі чаклуна. 3 Весела лічба • Білка сушить на мотузці Два гриби й три морквини. Прибіг їжачок, забрав грибок, А зайчата — три морквини. Що залишилося на мотузці? • До сірої чаплі на урок Прилетіло 6 сорок. А із них лише дві сороки Приготували уроки. Скільки ледарів-сорок Прилетіло на урок? — Молодці, діти! Ви зняли чари із скриньки, а в ній, подивіться, маршрут, яким ми повинні рухатися. Але Математична країна дуже Стоїть красень-теремок, А на дверях,висить замок. Це все приказка. А казка теж коротка. От, будь ласка, Вам ключів велика в’язка, Ключик потрібний ви знайдіть, І швидко двері відчиніть. 2 Повторення понять «наступне» й «попереднє» число далеко. Хто ж нам допоможе до неї дістатися? Ой, ви чуєте, хто це? Це гуси-лебеді. Попросіть їх, щоб вони прийняли нас на свої крила. гуси, гуси, гусенята, Візьміть ви нас на крилята. (Двічі) III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Ознайомлення зі складом числа 7 — Гуси нас почули й прилетіли. Давайте порахуємо їх! (6) — А маленьке гусеня дуже втомилося й пізніше прилетіло до нас. (Додамо ще одне гусеня,.) — Так скільки стало гусей, діти? (7) — Як же їх стільки стало? (До 6 додати 1.) — Отже, щоб дістати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7, «сімкою». (Показ цифри.) — Це число буде дороговказною зіркою в нашій подорожі. Узагалі число 7 — магічне число. Воно перебуває в гармонії із природою і являє собою 7 квітів веселки, 7 планет, 7 днів тижня, 7 чудес світа. Як число дня народження, 7 символізує секрет, а також знання, які ми так прагнемо одержати сьогодні на уроці. 2 Ознайомлення із друкованою й рукописною цифрою 7 Цифра сім, — як кочерга, В неї, бач, одна нога. • Пояснення написання цифри вчителем. — Цифра сім складається із трьох елементів: хвилястої лінії, великої й маленької палички. Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона повинна бути горизонтальною. — А зараз напишемо цифру в повітрі (пам’ятаємо про дзеркальне відображення). • Написання цифри 7 у зошиті. ● Фізкультхвилинка Гуси сірі летіли. (Біг на місці, Так, летіли. Так, летілирухи руками, як крильми.) І присіли, посиділи, Та й знову полетіли,(Продовження бігу.) А потім знову присіли.(Знову біг.) Ігрову вправу повторити 2-3 рази. — Перед тим, як узяти нас на свої крила, гусенята прагнуть погратися. Для цього ви повинні викласти на своїх столах кружечки, кількість яких відповідає цифрі, яку я вам покажу. (Учитель показує цифри, а діти викладають кружечки.) — Тепер ми всі вирушаємо в путь. 4 Порівняння чисел — І ми приземлилися біля Математичної країни. Але подивіться, не тільки ми приїхали допомогти жителям країни. Тут уже є багато наших друзів, і вони зовсім розгубилися, тому що погано знають математику. Першим розгубився Незнайко. Злий чаклун сказав, щоб він порівняв кількість будиночків на одній і другій вулицях Математичної країни. І він ніяк не може зрозуміти, де будиночків більше, а де — менше. Давайте йому допоможемо! (Виставити на набірному полотні дві вулиці будиночків.) — Скільки будинків на першій вулиці? (6) — А на другій? (7) — На першій вулиці будинків більше або менше, ніж на другий? (Менше) — Отже, 6 < 7. — Скільки будиночків стало на першій вулиці? (7) А на другій? (5) На першій вулиці будинків більше або менше, ніж на другій? (Більше) — Отже, 7 > 5. 5 Лічба у межах 7 — Ми допомогли Незнайкові розв’язати задачу чаклуна, а Маль-віні дісталася ще складніша задача. Чаклун прагне, щоб вона розмістила будиночки відповідно до їх номерів від 1 до 7. Допоможемо їй! (Від 1 до 7, від 7 до 1) — Будинок під яким номером передує будинку під номером 7? — Будинок під яким номером буде наступним для будинку під номером 6? — Тож яке число буде попереднім до числа 7? А наступним до числа 6? — Назвіть попереднє й наступне числа для чисел 3; 5. — І Мальвіні ми допомогли! 6 Складання й розв'язування прикладів на додавання — Не може впоратися зі своїми задачами й Буратіно. Він прагне порахувати кількість будинків на вулицях, де він зупинявся. — Скільки будинків на першій вулиці? (5) — А на другій? (2) — Скільки всього будинків? (7) — Який приклад складемо? (5 + 2 = 7) ● Фізкультхвилинка Ми тупотим ногами: Туп,туп,туп. Ми плещемо в долоні: Хлоп,хлоп, хлоп. Качаємо головою. Ми руки піднімаємо, Ми руки опускаємо, Ми руки розведемо, Мов літаки летим. А потім опускаємо, За парти всі сідаємо. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Гра «Знайди кожній цифрі відповідне місце» (робота з дидактичним матеріалом) 2 Гра «Покажи цифру 7 за допомогою руки» V. Підсумок уроку. Рефлексія — А от і замок Чаклуна. Ми виконали всі його завдання і можемо ввійти до замку. Подивіться, от і корона королеви Математики. — Тепер давайте розповімо королеві Математики, хто нам допоміг знайти її корону. — Скільки друзів нам допомагало? — А кого ми зустріли першим, другим і т. д.? — З яким числом сьогодні ми ознайомилися? — А як утворюється число 7? — Королева Математики дуже задоволена й вдячна вам за ваші знання. (Ходьба на місці.) (Нахили голови праворуч, ліворуч.) (Руки вгору.) (Руки вниз). (Руки в сторони.) (Руки вниз.) Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6619 | |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Що потрібно знати про природу |
Всього коментарів: 0 | |