Урок 24 Тема. Іменна книжка тваринМета: Познайомити учнів із традиційними кличками тварин, які живуть поряд з людиною; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, активності дітей; розповісти їм, як створити іменну книжку тварин; спонукати до спостереження за тваринами, до читання казок про них; спрямовувати практичну діяльність учнів, пов’язану з дбайливим ставленням до домашніх тварин; вчити піклуватися про них. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Свійські тварини і птахи». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день? — Які число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? 2. Робота із загадками. • Хто з хвостиком, із вушками, В кого лапки з подушками? Як ступа, ніхто не чує, Тихо крадучись полює. І маленькі сірі мишки Утікають геть від... (кішки.) • Лежить на сіні, сама не їсть й іншим не дає. (Собака) • І вдень, і вночі у кожусі на печі. (Кіт) — Яка загальна назва цих тварин? — У кого живуть дома кішка або собака? — Які вони мають клички? 3. Робота за підручником (С. 67). Учні розглядають малюнки, називають тварин і дають їм клички. — Де живуть ці тварини? — Які ще тварини можуть жити поряд із людиною? Тварини — це наші вірні друзі: собаки, кішки, хом’яки, папуги, черепахи, рибки. 4. Створення книги «Клички тварин». Учитель пояснює, що для створення іменної книжки тварин потрібно зробити фотографії, або намалювати своїх улюбленців, або розмістити фотографії чи малюнки у альбомі. Підписати їх, зазначивши клички. Це можуть бути корови, телята, лошата, коти, собаки, хом’яки, папуги, черепахи, рибки. Діти відгадують загадку про котика. — Чи вміють тварини говорити? — Де тварини завжди говорять? (У казках) Учні пригадують, в яких казках кіт є головним героєм. Проводиться робота за ілюстраціями до казок «Котик і Півник» та «Лисичка і Журавель». — До якої казки перша ілюстрація? — Де жили Котик і Півник? — Що трапилося із Півником? Чому? — Хто його врятував? — Яким був Котик? А Півник? — До якої казки друга ілюстрація? — Чи дружили Лисичка з Журавлем? — Хто першим запросив друга у гості? — Як пригощала Лисичка Журавля? — Як Журавель пригощав Лисичку? — Чому зіпсувалася їхня дружба? Діти називають інші казки, в яких головними дійовими особами є тварини. Фізкультхвилинка ВЕДМЕЖАТА Ведмежата в лісі жили, Головою вертіли. Ось так, ось так — головою вертіли. Ведмежата мед шукали, Дружно дерево гойдали, Ось так, ось так — дружно дерево гойдали. Перевалюючись ходили Та із річки воду пили. Ось так, ось так — та із річки воду пили. Ну, а потім танцювали, Вище лапи піднімали. Ось так, ось так — вище лапи піднімали. 5. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 53, завдання 3). Діти розглядають малюнки тварин, що живуть поряд із людиною, дають їм клички і позначають стрілками, чим їх можна нагодувати. Знаходять, яка тварина є зайвою. 6. Підсумок уроку. — Які тварини є у вас дома? — Які у них клички? — Які свійські тварини є у вашої бабусі у селі? — Що вони їдять? — Яких тварин можна тримати вдома? — Як їх доглядати? — Чому не можна підходити до тварин, коли вони їдять, б’ються або граються одне з одним? — Які загадки про тварин ви запам’ятали? На уроці можна також використати такі завдання. • Бесіда «Тварини навколо нас». — Ти, звичайно, бачив багато фільмів про дружбу людини із собакою. У цих фільмах собаки добрі і обов’язково люблять дітей. Та в житті не все буває так добре, як в кіно. Собаки на вулиці трапляються злі, вони можуть покусати і дорослого, і дитину. Але навіть дресирований собака може вкусити, якщо людина неправильно поводиться. До речі, в цьому випадку небезпечною може виявитися і кішка. Тому запам’ятай прості... Правила поведінки із кішками і собаками 1) Не нав’язуйся тварині в друзі, якщо вона дружити не хоче — гарчить, шипить. 2) Не чіпай собаку або кішку, коли вони їдять або когось охороняють — особливо своїх дитинчат. 3) Не штовхай і не нападай жартома на хазяїна собаки — собака жарт зрозуміє по-своєму. 4) Не тікай на вулиці від собаки. 5) Не гладь незнайомих тварин. 6) Будь ввічливим із чужим собакою або кішкою, якщо ти в гостях. Про те, чи можна з ними грати, запитай у господаря. 7) Твій власний собака або кішка може багато витерпіти від тебе, та межа терпіння є й у них. 8) Гуляючи зі своїм собакою, вчи його бути ввічливим. 9) Якщо собака рветься з повідка і гавкає на перехожих, він не винний. Просто його господар — не зовсім вихована людина. 10) Людям чомусь здається, що кусаються здебільшого бродячі тварини. Але лікарі говорять інше: з кожних десяти вкушених вісім чоловік постраждали від своїх або сусідських собак і кішок. 11) Запам’ятай, що бродячий собака майже ніколи не нападає першим. Отже, винною досить часто буває сама людина, тому що неправильно поводиться. Наприклад, якщо вона порушує правила поведінки, про які зараз говорили. Або порушує межу, що охороняється собакою, — входить у двір, який собака вважає своїм. Звичайно у відповідь на гавкіт бродячого собаки досить нагнутися до землі (начебто за каменем) або взяти в руки палицю, щоб собака відскочив. Правда, скоріш за все, він ітиме на відстані і гавкатиме. Якщо ти побіжиш, то собака зрозуміє це як твою слабкість і схоче на тебе напасти. Але це — на вулиці. Якщо ж собака захищає двір, то він може і напасти. Отже краще вийти з двору або покликати тих, кого собака вважає господарями. Небезпечно також зустрічатися із собакою в будь-яких вузьких проходах. Тут може вкусити навіть дресирований пес. Тому, якщо в під’їзді або ліфті тобі назустріч йде людина із собакою, краще зупинися і пропусти їх. Всього один укус собаки, кішки або навіть миші може виявитися небезпечним для людини. • Тест. Якщо ти зустрінеш по дорозі собаку, то: а) обійдеш її на безпечній відстані; б) почнеш тікати; в) будеш дражнити; г) погладиш його. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1611 | |
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка» |
Уроки чемності |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Всього коментарів: 0 | |