Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на закладці до книжки, квадраті
Урок 35–36

Тема. Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на закладці до книжки, квадраті

Мета: дати загальне поняття про орнамент, учити розміщувати елементи симетричного орнаменту з рослинних і геометричних форм на площині; розви-вати фантазію, почуття рівноваги, акуратність; виховувати творчі здібності.

Обладнання: демонстраційне (зразки виробів, схематичне зображення орнаменту, малюнки орнаментів); індивідуальне (кольорові папір та олівці, клей, пензлики).

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Учитель

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм.

ІІ. Актуалізація знань та уявлень учнів

Демонстрація розпису на кераміці, розгляд малюнків.

— Чи знаєте ви, хто створює такі гарні речі?

— Чим прикрашено їх? Які природні форми ви впізнаєте? (Вироби при-крашено горошинами, хвилястими лініями, квіточками, листочками, геомет-ричними формами.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми вчитимемося вирізувати листочки, квіточки, геомет-ричні форми, а також складати з них орнамент на закладці до книжки, у квадраті.

IV. Формування нових знань

— Чи знаєте ви, що таке орнамент?

Орнамент — це оздоблювальний візерунок, в якому ритмічно повторю-ються геометричні елементи або рослинні чи тваринні мотиви.

1. Розгляд і аналіз елементів узору. Звертаємо увагу дітей на розмір і фор-му квітів, листків, на їх симетричне розміщення.

2. Пояснення способу виготовлення квітів складанням паперу вчетверо.

На складеному аркуші креслимо лінію, а потім вирізуємо по ній, роз-гортаємо квітку, що утворилася.

3. Виготовлення квітів складанням аркуша у 8 разів. Щоб одержати квіт-ку з багатьма пелюстками, папір складаємо так, як показано на малюн-ку. Уважно подивіться на зразок і скажіть, у скільки разів треба скласти квадрат, щоб вийшла заготовка для такої квітки.

4. Пояснення способу виготовлення листків рослин перегинанням папе-ру удвічі. Слід наголосити, що за формою листки бувають різні. Учитель показує їх зразки.

5. Розподіл учнів на групи (по 4–5 осіб) за виявленим бажанням виготов-ляти певну квітку. Кожна група працює над спільним завданням: один учень вирізує деталь, інший — листки, відповідальний за роботу роз-міщує деталі на папері і наклеює узор.

6. На закладці до книжки кожен учень самостійно викладає орнамент з рослинних чи геометричних форм.

V. Практична робота

1. Добір кольорового паперу.

2. Вирізування квітів та листків.

3. Позначення крапками місць симетричного розміщення квітів та лист-ків.

4. Наклеювання деталей узору.

Під час роботи вчитель допомагає дітям у доборі картону як фону, у вирізуванні заготовок потрібного кольору й розміру для квітів і листків, нагадує про правила поєднання кольорів, стежить за правильністю вирізу-вання (не дорізати до лінії загину на кілька міліметрів, тримати заготовку у її центрі двома пальцями — вказівним і великим), дає слушні поради, як роз-містити деталі узору на папері, тощо.

VI. Підсумок уроку

Розглянути вироби. Запропонувати дітям знайти серед них найвдаліші, виконані із дотриманням симетричності у розміщенні елементів (ліва і права сторони узору однакові за розміром, кольором та формою деталей), ви-значити, де правильно вирізані квіти, який виріб найакуратніший. Кращі роботи відібрати для класної виставки.

Діти за бажанням презентують свої вироби, використовуючи загадки про квіти чи рослини, елементи яких наявні в орнаментах.

Золотисте ситечко

Покотилось в літечко.

Загляда в віконечко,

Наче справжнє сонечко. (Соняшник)

Що за Мартин

Дереться на тин? (Хміль)

Цвіте синьо, лист зелений,

Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив —

Його не займає. (Барвінок)

Стоїть півень на току

У червонім ковпаку. (Мак)

Зелена, а не гай, біла, а не сніг,

Кучерява, та без волосся. (Береза)

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

Синьоока ця заброда

В полі водить хороводи.

Де вона вінки спліта —

Пшениці рідкі та жита. (Волошки)

Якщо хтось з учнів складав орнаменти з геометричного матеріалу, до-цільним буде нагадати й про властивості геометричних фігур.

Три у мене сторони,

Міцно зв’язані вони,

А між ними — три кути.

Хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник)

Чотири маю сторони,

Усі однакові вони.

Всі четверо кутів — прямі.

Ім’я моє назвіть самі. (Квадрат)

Ось вам загадка непроста:

Не маю жодного кута.

Фігура я геометрична,

Така гарненька, симпатична,

На сонце дуже схожа я.

Самі назвіть моє ім’я. (Коло)

Вгадай, що за фігура це.

Вона нагадує яйце! (Овал)

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 2355 | Рейтинг: 0.0/0
Дикі та свійські тварини
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
Праця людей у місті (селі)
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Українська народна казка «Рукавичка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]