Урок 35–36
Тема. Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на закладці до книжки, квадратіМета: дати загальне поняття про орнамент, учити розміщувати елементи симетричного орнаменту з рослинних і геометричних форм на площині; розви-вати фантазію, почуття рівноваги, акуратність; виховувати творчі здібності. Обладнання: демонстраційне (зразки виробів, схематичне зображення орнаменту, малюнки орнаментів); індивідуальне (кольорові папір та олівці, клей, пензлики). ХІД УРОКУ І. Організація класу Учитель Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти. Тож гаразд, часу не гаєм І урок розпочинаєм. ІІ. Актуалізація знань та уявлень учнів Демонстрація розпису на кераміці, розгляд малюнків. — Чи знаєте ви, хто створює такі гарні речі? — Чим прикрашено їх? Які природні форми ви впізнаєте? (Вироби при-крашено горошинами, хвилястими лініями, квіточками, листочками, геомет-ричними формами.) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми вчитимемося вирізувати листочки, квіточки, геомет-ричні форми, а також складати з них орнамент на закладці до книжки, у квадраті. IV. Формування нових знань — Чи знаєте ви, що таке орнамент? Орнамент — це оздоблювальний візерунок, в якому ритмічно повторю-ються геометричні елементи або рослинні чи тваринні мотиви. 1. Розгляд і аналіз елементів узору. Звертаємо увагу дітей на розмір і фор-му квітів, листків, на їх симетричне розміщення. 2. Пояснення способу виготовлення квітів складанням паперу вчетверо. На складеному аркуші креслимо лінію, а потім вирізуємо по ній, роз-гортаємо квітку, що утворилася. 3. Виготовлення квітів складанням аркуша у 8 разів. Щоб одержати квіт-ку з багатьма пелюстками, папір складаємо так, як показано на малюн-ку. Уважно подивіться на зразок і скажіть, у скільки разів треба скласти квадрат, щоб вийшла заготовка для такої квітки. 4. Пояснення способу виготовлення листків рослин перегинанням папе-ру удвічі. Слід наголосити, що за формою листки бувають різні. Учитель показує їх зразки. 5. Розподіл учнів на групи (по 4–5 осіб) за виявленим бажанням виготов-ляти певну квітку. Кожна група працює над спільним завданням: один учень вирізує деталь, інший — листки, відповідальний за роботу роз-міщує деталі на папері і наклеює узор. 6. На закладці до книжки кожен учень самостійно викладає орнамент з рослинних чи геометричних форм. V. Практична робота 1. Добір кольорового паперу. 2. Вирізування квітів та листків. 3. Позначення крапками місць симетричного розміщення квітів та лист-ків. 4. Наклеювання деталей узору. Під час роботи вчитель допомагає дітям у доборі картону як фону, у вирізуванні заготовок потрібного кольору й розміру для квітів і листків, нагадує про правила поєднання кольорів, стежить за правильністю вирізу-вання (не дорізати до лінії загину на кілька міліметрів, тримати заготовку у її центрі двома пальцями — вказівним і великим), дає слушні поради, як роз-містити деталі узору на папері, тощо. VI. Підсумок уроку Розглянути вироби. Запропонувати дітям знайти серед них найвдаліші, виконані із дотриманням симетричності у розміщенні елементів (ліва і права сторони узору однакові за розміром, кольором та формою деталей), ви-значити, де правильно вирізані квіти, який виріб найакуратніший. Кращі роботи відібрати для класної виставки. Діти за бажанням презентують свої вироби, використовуючи загадки про квіти чи рослини, елементи яких наявні в орнаментах. Золотисте ситечко Покотилось в літечко. Загляда в віконечко, Наче справжнє сонечко. (Соняшник) Що за Мартин Дереться на тин? (Хміль) Цвіте синьо, лист зелений, Квітник прикрашає. Хоч мороз усе побив — Його не займає. (Барвінок) Стоїть півень на току У червонім ковпаку. (Мак) Зелена, а не гай, біла, а не сніг, Кучерява, та без волосся. (Береза) Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло, Потім стало біле-біле І за вітром полетіло. (Кульбаба) Синьоока ця заброда В полі водить хороводи. Де вона вінки спліта — Пшениці рідкі та жита. (Волошки) Якщо хтось з учнів складав орнаменти з геометричного матеріалу, до-цільним буде нагадати й про властивості геометричних фігур. Три у мене сторони, Міцно зв’язані вони, А між ними — три кути. Хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник) Чотири маю сторони, Усі однакові вони. Всі четверо кутів — прямі. Ім’я моє назвіть самі. (Квадрат) Ось вам загадка непроста: Не маю жодного кута. Фігура я геометрична, Така гарненька, симпатична, На сонце дуже схожа я. Самі назвіть моє ім’я. (Коло) Вгадай, що за фігура це. Вона нагадує яйце! (Овал) | |
| |
Переглядів: 2392 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |