💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»

Урок 28

Тема. Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»

Мета: ознайомити учнів із природними та штучними волокнами, виготовленням із них ниток, застосуванням ниток; навчити плетіння «косичкою»; розвивати м’язи пальців, координацію рухів; виховувати естетичний смак, охайність у роботі.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки ниток та тканини, ляльки з одягом, зразок закладки (плетіння); для індивідуального користування — вишивальні та швейні нитки, голка, посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми дізнаємося, з чого виготовляють нитки, які властивості вони мають; познайомимось із плетінням; навчимося плести «косичкою»; виготовимо закладку.

ІІІ. Робота над темою уроку

Учитель вивішує на дошці малюнки одягу. Учні називають намальовані речі.

— Як одним словом назвати всі ці речі? (Одяг)

— Як розрізняють одяг? (Для хлопчиків та для дівчаток)

— Який одяг носять хлопчики? (Сорочку, штани, светр, шкарпетки)

— Який одяг носять дівчатка? (Сорочку, сукню, спідницю, панчохи, шкарпетки, шарф, хустинку, фартушок)

Гра «Одягніть ляльку».

Дві дівчинки по черзі одягають кожна свою ляльку (хто швидше), потім називають одяг.

— Діти, скажіть із чого виготовляють одяг? (Із тканини)

— А з чого виготовляють тканину? (Із ниток)

Робота з посібником (С. 75, № 3 — «Тканини»).

— Люди вирощують рослини, які називають льон і бавовник. Подивіться на малюнки та скажіть, який вигляд вони мають.

(Діти розповідають за малюнками.)

— На що схожі біленькі кульки бавовнику?

— Так, на вату, бо це і є вата. Погляньте, як можна шматочки вати перетворити на ниточку.

(Учитель витягує вату, а потім скручує її.)

— Руками це робити довго і важко. Спробуйте самі.

(Діти беруть шматочки вати і, наслідуючи вчителя, витягують, а потім скручують ниточку.)

— Це дуже складна вправа! Ниточка виходить нерівна. Рівні і міцні нитки людям допомагають виробляти машини. А коли нитки отримали, то їх переплітають. Переплетіння ниток добре видно на марлі.

(Розглядання марлі на світлі.)

— Ось так і отримують тканину. А у льону немає коробочки, як у бавовнику.

Як ви гадаєте, з якої частини рослини виробляють нитки? Так, стеблинку роблять м’якою і розпушують. А потім скручують так само, як і вату.

Так звідки ж одяг до нас «прийшов»?

Такий одяг «прийшов» із поля: тканини — рослинного походження.

(Учитель демонструє шматочки тканини.)

Крім рослинних текстильних волокон існують і тваринні. Шовкові волокна отримують із коконів тутового шовкопряду. (Демонстрація.) Шовкову нитку пряде гусінь, бо вона живиться листям тутового дерева (шовковиці).

(Учитель демонструє шматочки шовкової тканини.)

— Вовняні волокна отримують із настриженої шерсті тварин — овець, кіз, кроликів.

(Демонстрація тканин.)

Робота з посібником.

— Ці тканини дають тварини. Є ще одна група волокон — це штучні та синтетичні. Ці волокна отримують способом хімічної обробки речовин — нафти, газу, кам’яного вугілля, з деревної целюлози.

(Демонстрація тканин.)

— Сьогодні ми вдосконалимо навички плетіння «косички» у три пасма.

Раніше люди плели предмети побуту, головні убори, деталі для прикрашання одягу. Українські дівчата плели довгі коси.

Ось зараз ми і спробуємо заплести «косички» нашим дівчаткам. Спочатку проведемо змагання серед дівчаток, а потім — серед хлопців.

(Діти заплітають «косички».)

— Для того, щоб сплести «косичку» у три пасма, необхідні нитки. Пасма складають докупи, зв’язують. Потім виконують плетіння.

ІV. Інструктаж

— Здвоєну закладку, що плетена у три пасма, виготовляють у такій послідовності (Посібник, С. 76, № 74 «Плетіння»).

1. Візьміть три шнурочки, сплетіть у косичку у три пасма до кінця заготовки (а).

2. Зігніть «косичку» удвоє. Зшийте кольоровими нитками краї «косички».

3. Зробіть бахрому, підрівняйте.

(Учні згадують правила роботи з голкою.)

V. Практична робота

Учні добирають нитки або шнурочки, відрізають, зв’язують. Працюють у парах: один учень тримає, а другий — плете. Потім — навпаки.

Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм,

Лінькам волю не даєм!

Руки — вгору, руки — вниз,

На сусіда подивись!

Руки — вгору, руки — вбоки

І зроби чотири скоки.

Птахи наші прилетіли,

Ми за парти тихо сіли.

Учні продовжують роботу. Після завершення плетіння двох косичок складають удвоє та зшивають.

— Тепер закладку покладіть у книжку.

VІ. Підсумок уроку

— Які тканини існують?

— Яким є призначення ниток?

Смішинка-веселинка

— А тепер виправте помилку. Чи вмієте ви одягатися?

• Шкарпетки носять на шиї, а шарф — на голові.

• Сукню носять на голові, а капелюх — на тулубі.

• Панчохи носять на руках, а рукавиці — на ногах.

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести білу бавовняну тканину, шпильки, голку, ножиці, олівець, аркуш паперу в клітинку.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 2805 | Рейтинг: 1.0/1
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]