Урок 28 Тема. Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» Мета: ознайомити учнів із природними та штучними волокнами, виготовленням із них ниток, застосуванням ниток; навчити плетіння «косичкою»; розвивати м’язи пальців, координацію рухів; виховувати естетичний смак, охайність у роботі. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки ниток та тканини, ляльки з одягом, зразок закладки (плетіння); для індивідуального користування — вишивальні та швейні нитки, голка, посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми дізнаємося, з чого виготовляють нитки, які властивості вони мають; познайомимось із плетінням; навчимося плести «косичкою»; виготовимо закладку. ІІІ. Робота над темою уроку Учитель вивішує на дошці малюнки одягу. Учні називають намальовані речі. — Як одним словом назвати всі ці речі? (Одяг) — Як розрізняють одяг? (Для хлопчиків та для дівчаток) — Який одяг носять хлопчики? (Сорочку, штани, светр, шкарпетки) — Який одяг носять дівчатка? (Сорочку, сукню, спідницю, панчохи, шкарпетки, шарф, хустинку, фартушок) Гра «Одягніть ляльку». Дві дівчинки по черзі одягають кожна свою ляльку (хто швидше), потім називають одяг. — Діти, скажіть із чого виготовляють одяг? (Із тканини) — А з чого виготовляють тканину? (Із ниток) Робота з посібником (С. 75, № 3 — «Тканини»). — Люди вирощують рослини, які називають льон і бавовник. Подивіться на малюнки та скажіть, який вигляд вони мають. (Діти розповідають за малюнками.) — На що схожі біленькі кульки бавовнику? — Так, на вату, бо це і є вата. Погляньте, як можна шматочки вати перетворити на ниточку. (Учитель витягує вату, а потім скручує її.) — Руками це робити довго і важко. Спробуйте самі. (Діти беруть шматочки вати і, наслідуючи вчителя, витягують, а потім скручують ниточку.) — Це дуже складна вправа! Ниточка виходить нерівна. Рівні і міцні нитки людям допомагають виробляти машини. А коли нитки отримали, то їх переплітають. Переплетіння ниток добре видно на марлі. (Розглядання марлі на світлі.) — Ось так і отримують тканину. А у льону немає коробочки, як у бавовнику. Як ви гадаєте, з якої частини рослини виробляють нитки? Так, стеблинку роблять м’якою і розпушують. А потім скручують так само, як і вату. Так звідки ж одяг до нас «прийшов»? Такий одяг «прийшов» із поля: тканини — рослинного походження. (Учитель демонструє шматочки тканини.) Крім рослинних текстильних волокон існують і тваринні. Шовкові волокна отримують із коконів тутового шовкопряду. (Демонстрація.) Шовкову нитку пряде гусінь, бо вона живиться листям тутового дерева (шовковиці). (Учитель демонструє шматочки шовкової тканини.) — Вовняні волокна отримують із настриженої шерсті тварин — овець, кіз, кроликів. (Демонстрація тканин.) Робота з посібником. — Ці тканини дають тварини. Є ще одна група волокон — це штучні та синтетичні. Ці волокна отримують способом хімічної обробки речовин — нафти, газу, кам’яного вугілля, з деревної целюлози. (Демонстрація тканин.) — Сьогодні ми вдосконалимо навички плетіння «косички» у три пасма. Раніше люди плели предмети побуту, головні убори, деталі для прикрашання одягу. Українські дівчата плели довгі коси. Ось зараз ми і спробуємо заплести «косички» нашим дівчаткам. Спочатку проведемо змагання серед дівчаток, а потім — серед хлопців. (Діти заплітають «косички».) — Для того, щоб сплести «косичку» у три пасма, необхідні нитки. Пасма складають докупи, зв’язують. Потім виконують плетіння. ІV. Інструктаж — Здвоєну закладку, що плетена у три пасма, виготовляють у такій послідовності (Посібник, С. 76, № 74 «Плетіння»). 1. Візьміть три шнурочки, сплетіть у косичку у три пасма до кінця заготовки (а). 2. Зігніть «косичку» удвоє. Зшийте кольоровими нитками краї «косички». 3. Зробіть бахрому, підрівняйте. (Учні згадують правила роботи з голкою.) V. Практична робота Учні добирають нитки або шнурочки, відрізають, зв’язують. Працюють у парах: один учень тримає, а другий — плете. Потім — навпаки. Фізкультхвилинка Ми з-за парт мерщій встаєм, Лінькам волю не даєм! Руки — вгору, руки — вниз, На сусіда подивись! Руки — вгору, руки — вбоки І зроби чотири скоки. Птахи наші прилетіли, Ми за парти тихо сіли. Учні продовжують роботу. Після завершення плетіння двох косичок складають удвоє та зшивають. — Тепер закладку покладіть у книжку. VІ. Підсумок уроку — Які тканини існують? — Яким є призначення ниток? Смішинка-веселинка — А тепер виправте помилку. Чи вмієте ви одягатися? • Шкарпетки носять на шиї, а шарф — на голові. • Сукню носять на голові, а капелюх — на тулубі. • Панчохи носять на руках, а рукавиці — на ногах. VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести білу бавовняну тканину, шпильки, голку, ножиці, олівець, аркуш паперу в клітинку. | |
| |
Переглядів: 2848 | |
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
«Золотаосінь» |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Це цікаво знати |
Всього коментарів: 0 | |