💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»

Урок 28

Тема. Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»

Мета: ознайомити учнів із природними та штучними волокнами, виготовленням із них ниток, застосуванням ниток; навчити плетіння «косичкою»; розвивати м’язи пальців, координацію рухів; виховувати естетичний смак, охайність у роботі.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки ниток та тканини, ляльки з одягом, зразок закладки (плетіння); для індивідуального користування — вишивальні та швейні нитки, голка, посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми дізнаємося, з чого виготовляють нитки, які властивості вони мають; познайомимось із плетінням; навчимося плести «косичкою»; виготовимо закладку.

ІІІ. Робота над темою уроку

Учитель вивішує на дошці малюнки одягу. Учні називають намальовані речі.

— Як одним словом назвати всі ці речі? (Одяг)

— Як розрізняють одяг? (Для хлопчиків та для дівчаток)

— Який одяг носять хлопчики? (Сорочку, штани, светр, шкарпетки)

— Який одяг носять дівчатка? (Сорочку, сукню, спідницю, панчохи, шкарпетки, шарф, хустинку, фартушок)

Гра «Одягніть ляльку».

Дві дівчинки по черзі одягають кожна свою ляльку (хто швидше), потім називають одяг.

— Діти, скажіть із чого виготовляють одяг? (Із тканини)

— А з чого виготовляють тканину? (Із ниток)

Робота з посібником (С. 75, № 3 — «Тканини»).

— Люди вирощують рослини, які називають льон і бавовник. Подивіться на малюнки та скажіть, який вигляд вони мають.

(Діти розповідають за малюнками.)

— На що схожі біленькі кульки бавовнику?

— Так, на вату, бо це і є вата. Погляньте, як можна шматочки вати перетворити на ниточку.

(Учитель витягує вату, а потім скручує її.)

— Руками це робити довго і важко. Спробуйте самі.

(Діти беруть шматочки вати і, наслідуючи вчителя, витягують, а потім скручують ниточку.)

— Це дуже складна вправа! Ниточка виходить нерівна. Рівні і міцні нитки людям допомагають виробляти машини. А коли нитки отримали, то їх переплітають. Переплетіння ниток добре видно на марлі.

(Розглядання марлі на світлі.)

— Ось так і отримують тканину. А у льону немає коробочки, як у бавовнику.

Як ви гадаєте, з якої частини рослини виробляють нитки? Так, стеблинку роблять м’якою і розпушують. А потім скручують так само, як і вату.

Так звідки ж одяг до нас «прийшов»?

Такий одяг «прийшов» із поля: тканини — рослинного походження.

(Учитель демонструє шматочки тканини.)

Крім рослинних текстильних волокон існують і тваринні. Шовкові волокна отримують із коконів тутового шовкопряду. (Демонстрація.) Шовкову нитку пряде гусінь, бо вона живиться листям тутового дерева (шовковиці).

(Учитель демонструє шматочки шовкової тканини.)

— Вовняні волокна отримують із настриженої шерсті тварин — овець, кіз, кроликів.

(Демонстрація тканин.)

Робота з посібником.

— Ці тканини дають тварини. Є ще одна група волокон — це штучні та синтетичні. Ці волокна отримують способом хімічної обробки речовин — нафти, газу, кам’яного вугілля, з деревної целюлози.

(Демонстрація тканин.)

— Сьогодні ми вдосконалимо навички плетіння «косички» у три пасма.

Раніше люди плели предмети побуту, головні убори, деталі для прикрашання одягу. Українські дівчата плели довгі коси.

Ось зараз ми і спробуємо заплести «косички» нашим дівчаткам. Спочатку проведемо змагання серед дівчаток, а потім — серед хлопців.

(Діти заплітають «косички».)

— Для того, щоб сплести «косичку» у три пасма, необхідні нитки. Пасма складають докупи, зв’язують. Потім виконують плетіння.

ІV. Інструктаж

— Здвоєну закладку, що плетена у три пасма, виготовляють у такій послідовності (Посібник, С. 76, № 74 «Плетіння»).

1. Візьміть три шнурочки, сплетіть у косичку у три пасма до кінця заготовки (а).

2. Зігніть «косичку» удвоє. Зшийте кольоровими нитками краї «косички».

3. Зробіть бахрому, підрівняйте.

(Учні згадують правила роботи з голкою.)

V. Практична робота

Учні добирають нитки або шнурочки, відрізають, зв’язують. Працюють у парах: один учень тримає, а другий — плете. Потім — навпаки.

Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм,

Лінькам волю не даєм!

Руки — вгору, руки — вниз,

На сусіда подивись!

Руки — вгору, руки — вбоки

І зроби чотири скоки.

Птахи наші прилетіли,

Ми за парти тихо сіли.

Учні продовжують роботу. Після завершення плетіння двох косичок складають удвоє та зшивають.

— Тепер закладку покладіть у книжку.

VІ. Підсумок уроку

— Які тканини існують?

— Яким є призначення ниток?

Смішинка-веселинка

— А тепер виправте помилку. Чи вмієте ви одягатися?

• Шкарпетки носять на шиї, а шарф — на голові.

• Сукню носять на голові, а капелюх — на тулубі.

• Панчохи носять на руках, а рукавиці — на ногах.

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести білу бавовняну тканину, шпильки, голку, ножиці, олівець, аркуш паперу в клітинку.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 2848 | Рейтинг: 1.0/1
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
«Золотаосінь»
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Це цікаво знати
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]