Із папером, і з картоном працювати ми майстри!
Урок 34

Тема. Із папером, і з картоном працювати ми майстри!

Мета: вчити учнів працювати з паперам та картоном індивідуально, в парах та групами; закріпити знання учнів про папір та картон, розвивати мовлення учнів; виховувати любов до природи.

Обладнання: папір, картон, ножиці, клей, пензлики, картки, зразки, шаблони.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Слово учителя.

— Сьогодні, діти, до нас завітають гості — Папір і Картон. Адже на по-передніх уроках ми багато чого навчилися. А якщо дещо й забули, то біда невелика! Адже на уроці працюватиме «Довідкове бюро».

Вибачаючись, до класу заходить Незнайко.

— Хто ти такий? А чому ти зайшов сюди? Цікаво, що ти приніс?

Н е з н а й к о. Потім покажу!

— Оскільки тема сьогоднішнього заняття «Робота з папером і карто-ном», то попросимо «Довідкове бюро» нагадати, що таке папір. (Розповідь про папір.)

Заходять Папір і Картон.

ІІІ. Інсценування

П а п і р. Раді зустрічі з вами! Сподіваємося, що ви нас не забули.

К а р т о н. Зараз це перевіримо. Ми принесли з собою кілька запитань і завдань. От і влаштуємо невеличкий екзамен. Хто дасть повну і правильну відповідь — одержить нагороду.

П а п і р. Що у мене в руках? (Показує газету)

У ч н і. Газета.

К а р т о н. Правильно. А з якого виду паперу її виготовлено?

У ч н і. Газету друкують на газетному папері, він не цупкий, добре вбирає воду. А на уроках трудового навчання він слугував для виготовлення виробів з пап’є-маше.

К а р т о н. Як називається вид паперу, на якому друкують книжки, жур-нали?

У ч н і. Так і називається — журнальний.

Н е з н а й к о. Ось у мене карта. Та я не знаю, з якого паперу її вигото-вили. Можна я запитаю в «Довідкового бюро»?

П а п і р. Зачекай, Незнайку! Напевно відповідь знають учні.

У ч и т е л ь. Давайте запитаємо в «Довідкового бюро».

К а р т о н. Що в мене в руках?

У ч н і. Зошити.

К а р т о н. А з якого паперу вони виготовляються?

Н е з н а й к о. А я знаю, що є поштовий папір. На ньому пишуть листи.

П а п і р. Молодець, Незнайку! Може, ти ще скажеш, для чого потрібен креслярсько-малювальний папір?

Н е з н а й к о. Для малювання і... більше не знаю.

П а п і р. Хто допоможе?

К а р т о н. А що ви пам’ятаєте про мене?

П а п і р. Ви добре відповідали! (Нагороджує учнів)

К а р т о н. А зараз ми перевіримо, як ви вмієте працювати з нами, які ви майстри.

Н е з н а й к о. А я не знаю, що потрібно для роботи з папером і картоном.

У ч и т е л ь. Давайте допоможемо Незнайкові. А чи добре ви підготувались до роботи? «Довідкове бюро» нагадає головні правила роботи з папером.

ІІІ. Повідомлення завдань уроку

— Сьогодні, діти, ми будемо з вами працювати над виготовленням квітів.

Пізнання світу починається з добра. Природа, зокрема, рослинний світ, були тим добротворцем, якого людина шанувала й обожнювала в усі часи. Тому сьо-годні ми поговоримо про вічних супутників людського життя і в горі, і в радо-щах — про квіти. Палахкотять біля вікон українських осель животрепетним  вогнем мальви і жоржини, чорнобривці й маки, буяють різнобарвами на-гідки, рожі, ромашки — незрадливі обереги нашої спадщини. Вони — на клумбах, в кімнаті у вазонах, вони — на вишиваних рушниках та серветках. Засушені, їх у давнину клали за образи. А ще квіти є й на нашому націо-нальному одязі, в українському віночку. Мова квітів зародилася давно, але символіка збереглася. Мак символізує красу і молодість, нарцис — надію і ніжність, тюльпан — гордість. Квіти вирощують цілий рік у великих тепли-цях — оранжереях. Квіти бувають штучні: пластмасові, з тканини. А ми бу-демо виготовляти їх з паперу. Для роботи ми розділимося на три групи.

Перша група буде працювати над виготовленням тюльпанів способом зшивання. У вас на партах є інструкції щодо виготовлення тюльпана. На дош ці є зразок виробу. Кожен пункт інструкції відповідає цифрі на зразку. Читайте, зверніть увагу на 4, 5 пункти. Друга група буде працювати над виготовленням аплікації «Нарциси у вазі». У кожного з вас на парті є великий конверт. Там ви знайдете все необхідне для роботи. Розгляньте зразок виробу на дошці і все те, що є в конверті. Третя група буде працювати над виготовленням мака групою, бригадою. Бригадир розподілить між вами обов’язки.

А тепер, діти, приступайте до роботи, але не забувайте, що ви працює-те з клеєм і ножицями.

IV. Практична робота груп

V. Огляд та презентація робіт групами

Кожна група розповідає про квіти, які вона виготовила. Діти згадують загадки, легенди, співають пісні про квіти (див. додаток).

VI. Хвилинка екологічного виховання

— Для того, щоб квіти милували не тільки ваше око, а й усіх людей нав-круги, ми повинні берегти їх. Для збереження всіх рідкісних рослин створе-но Червону книгу. Занесені до неї рослини заборонено знищувати.

В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти:

Тюльпани, маки, нарциси ніжні

І вісник березня — підсніжни?.

Ми всі — господарі природи,

Тож збережемо її вроду!

VII. Оцінювання учнів

VIII. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок? Що нового дізналися на уроці?

ДОДАТОК

Стоїть півень на току

У червонім ковпаку. (Мак)

На тичці, в капличці,

Без вікон, без дверей —

Повна хата людей. (Мак)

Повна діжка жита

Ковпаком накрита. (Мак)

Навесні він розквітає,

Кольори яскраві має,

Як цибуля, корінці

Та загострені кінці.

Гордовитий дуже пан.

Відгадали? Це — ... (тюльпан).

Соромлива квітка ця,

Не показує лиця,

А голівку наклоняє,

Ароматом звеселяє.

Жовті й білі пелюстки.

Відгадайте, хто такий? (Нарцис)

Легенда про нарцис (див. розробку уроку 31).

УКРАЇНСЬКІ КВІТИ

Вийшли зрання на гуляння

Українські діти,

Їх стрічали і вітали

Українські квіти.

Ось волошки, сонні трошки,

Синім шовком шиті,

Ясноокі, чисто вмиті,

Розбрелись по житі.

Ось рожева конюшина,

А на ній і комашина,

Що, не дивлячись на ранок,

Їсть солодке на сніданок.

На горбочку мак

В шапці, як козак.

Він яскравий, як вогонь!

А бундючний — Бог боронь!

Вміє задаватись так

Тільки ще будяк!

Там росте холодна м’ята

(Добре пахне, як пом’ята),

Там шовковая трава

Щось шепоче, як жива.

А з травички — ніжні личка:

То вже «Братик і Сестричка»

У тих самих кольорах,

Що на наших прапорах.

Розбрелись по полю діти —

Більші, менші і малі —

Молоді яскраві квіти

Української землі.

(Г. Черінь)

ЖИВИЙ ВІНОЧОК

Дружно вибігли ми вранці

Танцювати на ділянці.

Кожен має свій рядочок,

Кожен сіє все, що хоче:

Сіє Оля

Матіоли,

Ми із Грицем —

Чорнобривці,

А Катруся і Наталка

Сіють зернятка фіалки.

Близнюки зробили так:

Узялися сіять мак

(Треба не забути,

Щоб не переплутать:

У Настусі — білий мак,

А червоний — Галин мак).

Поливали ми охоче

Всі засіяні рядочки,

І одного ранку

Зацвіла ділянка!

Аж розбіглися в нас очі —

Не ділянка, а віночок!

(М. Сулима)

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 2383 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Наш вернісаж
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Я. Щоголів «Зимовий ранок». М. Рильський «Зима». Леся Українка «Сніг з морозо...
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]