💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Як людина пізнає світ

Урок 5

Тема. Як людина пізнає світ

Мета: ознайомити учнів із органами чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); учити називати їх; сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; учити знаходити між ними схоже і відмінне, визначати істотні ознаки; розвивати мовлення; виховувати повагу до однокласників.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

•• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. повідомлення т е м и і м е т и у р о к у

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як людина пізнає світ.

III. вивчення нового матеріалу

1 Бесіда

— Які звуки ви чули, коли йшли до школи? (Гавкав собака їхала машина, розмовляли люди.)

— Які запахи ви відчували, гуляючи на шкільному подвір'ї? (Запах хвойних дерев, трав'янистих рослин)

— Хто з вас гладив собаку, кішку? Що ви відчували? (Гладячи собаку, кішку, ми відчуваємо тепло тіла тварини, м'якість шерсті, форму тіла; бачимо радість тварини.)

— Що допомогло вам побачити предмети, почути звуки, відчути запахи, відчути тепло? (У цьому нам допомогли очі, вуха, ніс, шкіра.)

— Чи будемо ми відчувати тепло і м'якість шерсті собаки або кішки, якщо тварина торкнеться нашої щоки або голої ноги?

— Якщо ми гладитимемо собаку, кішку в рукавичках, то ми зможемо відчути тепло тварини? (Ми можемо відчувати, що шерсть тварини м'яка, не лише руками, але і щокою, і лобом, і ногою, якщо нога гола.)

— Уявіть, що ви загоряєте на сонечку. Що ви бачите? чуєте? відчуваєте?

— Що допомогло вам?

Висновок. Іформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття (носа, очей, вух, шкіри).

2 Гра «Око, вухо»

Діти утворюють коло.

— Я називатиму частини тіла людини: голова, рука, ніс, лоб, шия, вуха, губи, палець, нога тощо. Якщо ви почуєте слово «око», то повинні швидко сісти на місце, потім підвестися і сказати, що ви бачите праворуч від себе.

• Фізкультхвилинка

3 Гра «Відгадай, чий голосок»

Спочатку обирають ведучого, йому зав'язують очі. Весь клас хором промовляє слова:

Нумо дружно встанемо в кружок

І скажемо:

— Відгадай, чий голосок!

Слова «Відгадай, чий голосок» промовляє тільки той, на кого показує учитель. Ведучий повинен відгадати, хто говорить.

— Який орган чуття допомагав вам грати? (Вуха)

IV. узагальнення й систематизація з н а н ь та вмінь у ч н і в

1 Робота над загадками

— Чи знаєте ви себе? Відгадайте загадки.

• Один говорить, двоє дивляться та слухають. (Язик, очі, вуха)

• Два сусіди-непосидьки: вдень на роботі, вночі на відпочинку. (Очі)

• Між двох світил я в середині один. (Ніс)

• П'ять братиків — роками рівні, ростом різні. (Пальці)

• Усе життя одне одну обганяють, а обігнати одна одну не можуть. (Ноги)

• Червоні двері в моїй печері,

Білі звірі сидять біля дверей.

І м'ясо, і хліб — усю здобич мою —

Я з радістю білим звірам віддаю. (Губи, зуби)

2 Гра «Що змінилося?»

На набірне полотно виставляють предметні малюнки. За командою «День — ніч» учні заплющують та розплющують очі. Учитель змінює порядок, кількість предметів і запитує, що змінилося.

• Було собі два брата й обидва Кіндрата,

Через доріжку живуть,

А один одного не бачать. (Очі)

• Маленьке, кругленьке,

А весь світ бачить. (Око)

• Два віконця маємо,

Добре про них дбаємо,

Обидва близько себе,

Як зорі до неба. (Очі)

• Прийшла біда — тече вода. (Око)

— Якою є відгадка до всіх цих загадок?

3 Гра «Хто краще чує»

Учитель пропонує дітям заплющити очі, зосередитися і намагатися запам'ятати всі звуки, які вони почують протягом однієї хвилини. Потім діти розплющують очі та називають все, що вони почули. Перемагає той, хто почув більше звуків.

Учитель просить дітей зосередитися і намагатися почути, як працює їх організм: як стукає їх серце, які звуки видають, рухаючись суглоби тощо. Після цього діти розповідають усе, що вони почули, і про звуки свого організму.

Один учень — ведучий — імітує звуки тварин. Хто відгадав — стає ведучим.

Ведучий учень вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що побачив учень. Це може бути, наприклад годинник. Хто першим правильно назвав круглий предмет, той називає іншу ознаку. Це може бути матеріал, із якого зроблені предмети:

• певного кольору;

• прямокутні;

• дерев'яні;

• металеві;

• кам'яні;

• назви яких починаються з певної літери тощо.

V. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Що таке органи чуття?

— Назвіть органи чуття.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 4514 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із...
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]