Урок 5 Тема. Як людина пізнає світМета: ознайомити учнів із органами чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); учити називати їх; сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; учити знаходити між ними схоже і відмінне, визначати істотні ознаки; розвивати мовлення; виховувати повагу до однокласників. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент •• Вправа «Погода» — Яка зараз пора року? — Який місяць? — Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Який стан неба? — Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. повідомлення т е м и і м е т и у р о к у — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як людина пізнає світ. III. вивчення нового матеріалу 1 Бесіда — Які звуки ви чули, коли йшли до школи? (Гавкав собака їхала машина, розмовляли люди.) — Які запахи ви відчували, гуляючи на шкільному подвір'ї? (Запах хвойних дерев, трав'янистих рослин) — Хто з вас гладив собаку, кішку? Що ви відчували? (Гладячи собаку, кішку, ми відчуваємо тепло тіла тварини, м'якість шерсті, форму тіла; бачимо радість тварини.) — Що допомогло вам побачити предмети, почути звуки, відчути запахи, відчути тепло? (У цьому нам допомогли очі, вуха, ніс, шкіра.) — Чи будемо ми відчувати тепло і м'якість шерсті собаки або кішки, якщо тварина торкнеться нашої щоки або голої ноги? — Якщо ми гладитимемо собаку, кішку в рукавичках, то ми зможемо відчути тепло тварини? (Ми можемо відчувати, що шерсть тварини м'яка, не лише руками, але і щокою, і лобом, і ногою, якщо нога гола.) — Уявіть, що ви загоряєте на сонечку. Що ви бачите? чуєте? відчуваєте? — Що допомогло вам? Висновок. Іформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття (носа, очей, вух, шкіри). 2 Гра «Око, вухо» Діти утворюють коло. — Я називатиму частини тіла людини: голова, рука, ніс, лоб, шия, вуха, губи, палець, нога тощо. Якщо ви почуєте слово «око», то повинні швидко сісти на місце, потім підвестися і сказати, що ви бачите праворуч від себе. • Фізкультхвилинка 3 Гра «Відгадай, чий голосок» Спочатку обирають ведучого, йому зав'язують очі. Весь клас хором промовляє слова: Нумо дружно встанемо в кружок І скажемо: — Відгадай, чий голосок! Слова «Відгадай, чий голосок» промовляє тільки той, на кого показує учитель. Ведучий повинен відгадати, хто говорить. — Який орган чуття допомагав вам грати? (Вуха) IV. узагальнення й систематизація з н а н ь та вмінь у ч н і в 1 Робота над загадками — Чи знаєте ви себе? Відгадайте загадки. • Один говорить, двоє дивляться та слухають. (Язик, очі, вуха) • Два сусіди-непосидьки: вдень на роботі, вночі на відпочинку. (Очі) • Між двох світил я в середині один. (Ніс) • П'ять братиків — роками рівні, ростом різні. (Пальці) • Усе життя одне одну обганяють, а обігнати одна одну не можуть. (Ноги) • Червоні двері в моїй печері, Білі звірі сидять біля дверей. І м'ясо, і хліб — усю здобич мою — Я з радістю білим звірам віддаю. (Губи, зуби) 2 Гра «Що змінилося?» На набірне полотно виставляють предметні малюнки. За командою «День — ніч» учні заплющують та розплющують очі. Учитель змінює порядок, кількість предметів і запитує, що змінилося. • Було собі два брата й обидва Кіндрата, Через доріжку живуть, А один одного не бачать. (Очі) • Маленьке, кругленьке, А весь світ бачить. (Око) • Два віконця маємо, Добре про них дбаємо, Обидва близько себе, Як зорі до неба. (Очі) • Прийшла біда — тече вода. (Око) — Якою є відгадка до всіх цих загадок? 3 Гра «Хто краще чує» Учитель пропонує дітям заплющити очі, зосередитися і намагатися запам'ятати всі звуки, які вони почують протягом однієї хвилини. Потім діти розплющують очі та називають все, що вони почули. Перемагає той, хто почув більше звуків. Учитель просить дітей зосередитися і намагатися почути, як працює їх організм: як стукає їх серце, які звуки видають, рухаючись суглоби тощо. Після цього діти розповідають усе, що вони почули, і про звуки свого організму. Один учень — ведучий — імітує звуки тварин. Хто відгадав — стає ведучим. Ведучий учень вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що побачив учень. Це може бути, наприклад годинник. Хто першим правильно назвав круглий предмет, той називає іншу ознаку. Це може бути матеріал, із якого зроблені предмети: • певного кольору; • прямокутні; • дерев'яні; • металеві; • кам'яні; • назви яких починаються з певної літери тощо. V. Підсумок уроку — Що нового дізналися на уроці? — Що таке органи чуття? — Назвіть органи чуття. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4493 | |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Вступне заняття |
Всього коментарів: 0 | |