Урок людяності «Краса і добро врятує світ»

УРОК 35

Тема. Урок людяності «Краса і добро врятує світ»

Мета: створити уявлення про морально-етичний зміст стосунків із навколишнім світом; формувати почуття чуйності і доброзичливості; розвивати уяву, мислення, пам'ять; вчити виразно читати вірші; формувати уміння створювати красу своїми руками за допомогою фарб та інших засобів; виховувати любов до поезії, рідного краю, естетичний смак; узагальнювати знання про правила поведінки в громадських місцях.

Форма уроку: інтегрований урок: природознавство — класний керівник, малювання — вчитель образотворчого мистецтва, музика — вчитель музики.

Обладнання: пейзажі різних куточків природи; малюнки квітів, пташок, метеликів; записи «Вальсу квітів» П.Чайковського, пісень «Сину, сину, ангел мій», «Біжить весна», «Джерело».

Хід уроку

І. Ознайомлення з темою і метою уроку

— Природа — це гармонія і краса небокраю, зеленого і тваринного світу. І людина — частинка цієї гармонії, краси — не перестає дивуватись і милуватись цією надзвичайно розумно створеною красою. «Світ врятує краса»,— так сказав відомий письменник. Але, якщо навколо панує добро і немає зла. Тоді це так!

Всім відомо, що зло знищує красу. І тому сьогодні поговоримо про красу і добро, будемо вчитись створювати красу, проповідувати добро словами поетів і своїми вчинками. Тобто, вчимося бути справжніми людьми.

Я і вчителі музики та малювання (імена та по батькові) постараємося провести так цей урок Людяності, щоб ваші душі завжди вчились відгукуватись на красу, добро і любов; розповсюджували навколо себе ці почуття, адже добро помножує добро.

У нас сьогодні справжнє свято,

Гостей зібралося багато.

А ну ж, на мене подивіться

І веселенько посміхніться.

II. Основна частина уроку

— Як ви розумієте слова «рідний край»? Адже недарма говорять: «Як у гостях не добре, а вдома найкраще», бо ти на своїй рідній землі. Колись, давнимдавно, на такій же землі і не за безкрайніми морями, не за дрімучими лісами, не за високими кам'яними горами, а ось тут (показує на карту) був веселий, багатий, мальований, але зачаклований злими людьми, зневолений двома неволями край. Одна неволя — панська, друга — царська. І жили там рабами в тяжкій чужій роботі люди. І називали той край — Україна.

Україна — це не лише країна смутку і жалю, а й країна великої краси. Краса її — це тихі води і ясні зорі, зелені сади і білі хатки, лани золотої пшениці і багатоводні ріки, співучі роботящі люди. Ось така наша країна! Полюбуйтесь цією красою. (Роздивляються малюнки-пейзажі).

(Учні співають пісню «Стоїть гора високая» на слова Л. Глібова).

— Красу навколишнього світу описали поети у віршах.

— Здавна на землі люди цінували праведне життя — чесне, щире, відкрите. Треба утримуватись від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, догоне забувається і породжує зло. А от добро помножує добро. Не давайте злу перебороти добро. Щоб люди вас поважали, приязно ставилися, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтеся до людей так, як би ви хотіли, щоб люди ставилися до вас.

III. Закріплення знань, умінь і навичок

1. Завдання «Що значить бути добрим».

(Малюнки: хлопчики ламають дерева, у дівчаток великі букети квітів; в автобусі діти сидять, а поруч стоять бабусі).

Ситуації:

— на зупинці чимало людей. Ти станеш в чергу, чи проберешся, щоб бути першим?

— ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону ввійшов дідусь (бабуся). Твої дії?

— ти йдеш по вулиці і їси морозиво. Закінчив їсти, куди викинеш обгортку?

2. Гра «ввічливо-не ввічливо».

Потрібно (хлопок — ні):

1) Привітатися під час зустрічі.

2) Штовхнути і не вибачитись.

3) Допомогти підняти річ.

4) До всіх у родині бути уважним і ласкавим.

5) Інколи обманювати товариша.

6) Не дотримуватись традицій родини, школи.

7) Знімати рукавиці під час вітання.

8) Хлопчикам знімати головні убори в приміщеннях.

3. Слово вчителя.

— Ви напевне чули про лицарів. Яку людину ми називаємо лицарем? Лицарем називають людину, котра здатна на подвиг заради іншої людини. Така людина прекрасна! Лицар той, кого не лякає важка праця, хто уважний до своїх близьких, у кого в грудях б'ється благородне серце. Послухайте поради, як стати красивим не лише своїм зовнішнім виглядом, а й прекрасним своєю людяністю.

IV. Музична пауза

— Красу природи можна передати музичними звуками. Ось як про це написав поет.

1. Гра «Добери квітку до музики».

На партах лежать різні квіти. Вчитель музики виконує музичний акорд, а учні піднімають відповідну квітку, пояснюють (або хто хоче побути квіткою, виходить. Вчитель грає, а учні імпровізують, виконують танок квітів).

(Звучить «Вальс квітів» П. Чайковського).

2. Гра «Вгадай тварину».

Вчитель музики грає музичний портрет якоїсь тварини.

— Який характер у тварини? Як це передається у звуках?

— Чи чуєте ви в музиці голос цього звіра? Що він нагадує?

— Визначте характер рухів цієї тварини.

(Звучить пісня «Біжить весна» у виконанні М. Гнатюка.)

3. Конкурс малюнків.

Вчитель малювання розповідає про картину: завдяки чому художнику вдалося передати красу природи у кольорі.

Кожен вибирає предмет природи і малює.

Виставка і оцінка малюнків.

V. Підсумки уроку

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (24.10.2013)
Переглядів: 3497 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до шкільної майстерні
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]