Тварини

Урок 32

Тема. Тварини

Мета: уточнити уявлення учнів про тварин (до тварин належать не лише звірі, риби і птахи, але і метелик, і бабка); ознайомити з ознаками живих організмів (на прикладі тварин); продемонструвати різноманітність тваринного світу; учити класифікувати зображення комах, риб, птахів, звірів, пояснюючи сутність класифікації; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Розгляньте силуети на дошці. Хто тут зображений?

— Що об'єднує вовка, ведмедя, рись і лисицю? Як назвати їх одним словом? (Тварини)

Усюди тварини нас оточують:

Стрибають, плавають, в небі літають.

У землі причаїлися, снують під ногами.

Скільки усього їх живе поряд з нами?

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з ознаками тварин.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Гра «Що ми знаємо про тварин»

Мета: оцінити рівень знань учнів і визначити, наскільки вони обізнані з темою взагалі. Імовірно, що діти не зможуть відповісти на всі запитання, та й відповіді можуть бути помилковими. Мета гри — акцентування уваги на змісті питань, що будуть розглядатися на уроці, а не на отриманні правильної відповіді.

• Яких диких тварин ви знаєте?

• Яких свійських тварин ви знаєте?

• Назвіть відмінності між дикими і свійськими тваринами або птахами.

• Назвіть їх спільні ознаки.

• Чим харчуються хижаки?

• Чим харчуються свійські тварини?

• Чим харчуються птахи?

За правильну відповідь кожна дитина отримує 1 бал. Перемагає учень, який набрав найбільшу кількість балів.

2 Робота над загадками (за малюнками)

• Він із казки,

Він із пісні,

В нього зубки

Як залізні.

Капустину

Він гризе,

Зветься звір

На букву «Зе». (Заєць)

• Без води не може жить.

Має рот, та все мовчить. (Риба)

• Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав глибокий сніг,

Він поспати трохи ліг. (Ведмідь)

• Вік свій ходить з клунками,

Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд)

Колючий клубочок

Прибіг у садочок.

В нього стільки голочок,

Як на небі зірочок,

Але не мав, бідний, нитки,

Не пошив шапки, свитки,

Рукавичок, чобіток,

Сів, та й плаче... (їжачок).

• Тисяча тисяч бондарів

Роблять хати без дворів. (Мурахи)

• Летить — пищить, сяде — мовчить.

Хто його вб'є, той кров свою проллє. (Комар)

• Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

• Уночі гуляє, а вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

• Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

— Як назвати одним словом відгадки?

Висновок. Тварин дуже багато. Усі вони різні.

— Розгляньте малюнки.

— Яка мурашка?

— Який лось?

— На що схожий метелик? їжак? вуж?

— Який вовк?

— Яка лисиця?

— Розкажіть, хто з них літає, плаває, ходить, стрибає, повзає. лазять літають

— Назвіть істотні ознаки тваринного світу. (Тварини народжуються, дихають, живляться, залишають потомство.)

•• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

• Гра «Хто зайвий?»

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Доведіть, що тварини — частина живої природи.

— Які групи тварин ви знаєте?



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.08.2013)
Переглядів: 2041 | Рейтинг: 5.0/1
Два уроки поспіль. У царстві рослин
І. Жиленко «Доброго ранку!..», Т. Коломієць «Задзвонив синенький дзвоник». В....
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура...
Вітальна листівка до дня матері
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]