Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гніздо»

УРОК 83

Тема. Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гніздо»

Мета: ознайомити учнів з англійською казкою, вчити самостійно визначати дійових осіб, давати їм характеристики, описувати процес праці, розширювати знання дітей про поведінку тварин; розвивати навички швидкого виразного читання, уміння знаходити в тексті висновки; виховувати терпіння, почуття поваги та вдячності до майстрів праці, бажання виконувати будь-яку справу якісно.

Обладнання: політична карта світу, краєвиди Англії та Лондона, вірші англійською мовою, предметні малюнки з зображенням пташок, маска сороки, картки з зображенням героїв європейських казок, таблички з цифрами 1-6.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Зараз ви прослухаєте вірш, спробуйте визначити, якою мовою він написаний. (Пропонується вірш англійською мовою).

Отже, сьогодні ми подорожуватимемо до Англії.

Англія — це європейська країна, але розташована вона на великому острові і потрапити до цієї країни можна лише пароплавом або літаком. Її площа — 244 046 км2, населення — 58 245 000 людей. Англія — відносно невелика країна, проте мовою її народу розмовляють багато народів світу.

Так само як і в інших народів, у англійського є свої народні казки. З однією з казок ми ознайомимося сьогодні.

На уроці ви дізнаєтесь, як будує гніздо сорока.

Розширите свої знання про поведінку тварин у природі.

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Завдання учням.

У ч и т е л ь . Прочитайте вірш В. Фетисова «Хто кого вчить» і спробуймо поставити переплутані рядочки на свої місця, щоб дізнатися, про кого ж буде англійська казка. лісових Звірі в хащах, в водах річкових риби, віток поміж птиці своїх діток учать.

(Звірі в хащах лісових, риби в водах річкових, птиці поміж віток учать своїх діток).

— Про кого розповідається в цьому вірші? (Про звірів, риб, пташок).

— Як ви гадаєте, чого можуть навчити тварини своїх діток? (Як полювати, ховатися від хижаків, добувати собі їжу, будувати гнізда, боятися людей...).

— А ось в англійській народній казці, усі птахи звернулися до сороки навчити їх будувати, як гадаєте, що? Про це допоможе вам дізнатися загадка, яку треба відгадати.

Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати.

— Хто ці гості? Чи правильно їх назвали в загадці гостями? (Птахи не гості, тому що вони прилітають на батьківщину, де вони народилися).

— Як називаються їхні хатки? Правильно, гнізда.

Отже, сорока вчитиме своїх пташок будувати гніздо.

2. Робота з текстом.

1) Читання казки вчителем. Перевірка сприймання.

2) Словникова робота.

а) пояснення значення слів і виразів.

Глузд — розум;

заприсяглася — твердо пообіцяла;

хворостинка — суха тонка гілочка;

абияк — неякісно;

зрештою — тут: нарешті, після всього;

трісочка — невеликий тонкий шматок деревини;

ні глузду, ні тями — ні розуму, ні вміння,

в) добирання синонімів до слів,

торочить — повторює; недотепа — невміла, нерозумна.

3) Читання казки учнями вголос.

4) Аналіз казки. Бесіда.

— Про що йдеться у творі?

— В яку пору року відбуваються події?

— Які ж пташки звертаються до сороки?

— Чи знайшлася хоча б одна пташка, яка дослухала б сороку до кінця?

— Як пташки поставились до пояснень сороки?

Зачитайте це місце.

— Що основне хотів сказати народ у цьому творі? (Нетерплячий ніколи не стане гарним майстром).

3. Розвиток зв'язного мовлення.

У ч и т е л ь . Спробуйте уявити казку. Зараз ми зіграємо у казкове кіно.

Заплющте очі і посидьте в тиші, поки казковий годинник відрахує 15 секунд (у записі цокання годинника). Кого ви побачили? Кого уявили?

(Розповідь дітей про свої уявлення).

— Як ви гадаєте, чому ви побачили різних дійових осіб? (У всіх різна уява).

— Визначте, що правдиве, а що вигадане в казці.

4. Вправи з читання.

Робота над виразним читанням.

1) Бесіда.

— Зачитайте виразно уривок з казки, до якого можна дібрати приказку розуму не позичиш.

— Знайдіть і прочитайте п'ять висновків казки.

— Доповніть речення:

Сорока будує.

Сорока будує .

Сорока будує .

сорока будує .

сорока будує .

2) Прочитати прислів'я, вставити пропущені слова. Пояснити значення.

Де багато ... (пташок), там нема ... (комашок).

III. Узагальнення і систематизація знань

Бесіда.

— Які українські казки про пташок ви читали?

— Прослухайте казковий вірш і доберіть синоніми до слів чкурнула, дременула.

1-й у ч е н ь . Де, Сороко-білобоко, ти була?

Що, Сороко-білобоко, принесла?

2-й у ч е н ь . Покружляла, покружляла угорі.

Горобців порозганяла у дворі.

Стріла півня розбишаку-пісняра

І чкурнула, дременула із двора.

— Продовжте речення: «Бути терпимим означає...»

— А що було б, якби пташки були терплячими і дочекалися до кінця розповіді сороки?

— Впізнайте яка пташка співає? (Слухання пташиних голосів у грамзаписі — горлиця, зозуля, соловей, дрізд, синиця).

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— З якою казкою ви сьогодні ознайомились?

— Чому ж пташки в'ють гнізда по-різному?

— Який висновок ви зробили для себе?

V. Домашнє завдання

1. Підготуватись до виразного читання та переказу казки.

2. Виконати завдання дослідника, визначене у підручнику на с. 93.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 3567 | Рейтинг: 0.0/0
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Природа Українських Карпат
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]