💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»

УРОК 73

Друзі пізнаються в біді.

Тема. М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»

Мета: вчити орієнтуватись у змісті твору; правильно з відповідною інтонацією читати казку; ділити на частини твір; формувати вміння визначати головну думку твору; розвивати навички виразного читання, спостережливість, уміння переказувати за малюнковим планом; виховувати любов до казки.

Обладнання: картки для розширення поля читання, таблиця з віршем; малюнки і маски лебедя, рибки, жабки, горобця, слова на картках.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Артикуляційні вправи.

— Дмухніть на кульбабку.

— Як квакає жабка?

— Як пищать пташенята?

— Як шипить лебідь?

2. Мовна розминка.

1) Мовна загадка: чого нема у воді, а є в морі, річці, озері? (Звука [р]).

2) Вправи на розвиток чіткості вимови.

Учитель називає ланцюжки слів, учні вголос повторюють, з'ясовують, чим подібні слова у ланцюжках, чим подібні ланцюжки.

риба — рибка — рибина — риб'ячий

жаба — жабка — жабеня — жаб'ячий

горобець — горобчик — горобеня — горобиний.

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправи з читання.

1) Вправи на розширення поля читання.

Учні в парах працюють із картками. Учитель допомагає учням із низьким рівнем підготовки,

н . е то . ді са . док

н . а са . ма ри . бка

т . и бі . да озе . ро

2) Читання вірша з таблиці М. Клокової.

Рибка плаває в водиці,

Рибці весело гулять.

— Рибко, рибко-витівниця,

Хочем ми тебе впіймать!

Рибка воду сколихнула,

Хліба крихітку взяла,

Рибка хвостиком махнула,

Рибка хутко попливла.

2. Бесіда.

— Про кого ми прочитали вірш?

— Чи вдалось дітям упіймати рибку?

— Чому?

— Чому автор називає рибку витівницею?

— Сьогодні ми прочитаємо авторську казку. Написав її відомий письменник Микола Трублаїні.

Прочитайте з дошки назву казки. Як ви гадаєте, хто буде дійовими особами?

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота з текстом.

1) Слухання казки. Учні називають дійових осіб казки.

2) Словникова робота.

а) Читання колонок слів із дошки.

білий в озері одного разу

великий з шиєю не їж

срібляста у воді чого ти

глибокому на дно мене тут

довгою на берег а сама

б) Добір синонімів до слів.

Виплигнула — стрибнула, вискочила: довідалась — дізналася; зраділа — втішилася.

3) Читання казки «ланцюжком» уголос. Бесіда.

— Чому рибка знайшла черевики в озері?

— Кому розповіла про свою біду?

— До кого звернулась по допомогу жабка?

— А куди полетів горобчик?

4) Читання казки в особах.

У ч и т е л ь . З якою інтонацією слід читати слова дійових осіб? Зверніть увагу на слова-підказки, які допоможуть визначити інтонацію: рибка просилася, жабка питає, Наталочка наказала.

5) Характеристика героїв казки. Бесіда.

— Хто прийшов на допомогу сріблястій рибці?

— Як ви назвете цих героїв?

— Хто з дійових осіб вам не сподобався?

— Чому?

— Чий вчинок вам сподобався?

— Зверніть увагу, як автор називає дійових осіб, які порівняння вживає. З'єднайте частини порівнянь.

I варіант

лебідь молодчик

рибка зелена

горобчик красень

жабка срібляста

II варіант

мовчазний, як сонечко

дівчинка, як горобчик

гордий, як риба

жвавий, як лебідь

2. Робота з наочністю.

Переказ казки за малюнками у підручнику.

3. Робота в зошитах (с. 51, завдання 1).

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— Що автор хотів сказати цією казкою читачеві?

— Що ви зрозуміли, прочитавши казку?

— Яке з прислів'їв ви б поставили заголовком казки?

1. Друзі пізнаються в біді. 2. Людина без друга, як їжа без солі. 3. Дружба та братство — дорожчі багатства.

У. Домашнє завдання

1) Дібрати прислів'я до казки.

2) Читати казку в особах.

3) Переказати казку.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 6232 | Рейтинг: 1.0/1
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Аналіз контрольної роботи. Додавання двоцифрових чисел без переходу через дес...
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Вправи та задачі на засвоєння ...
Продовжуємо вивчати клавіатуру
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]