УРОК 73 Друзі пізнаються в біді. Тема. М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»Мета: вчити орієнтуватись у змісті твору; правильно з відповідною інтонацією читати казку; ділити на частини твір; формувати вміння визначати головну думку твору; розвивати навички виразного читання, спостережливість, уміння переказувати за малюнковим планом; виховувати любов до казки. Обладнання: картки для розширення поля читання, таблиця з віршем; малюнки і маски лебедя, рибки, жабки, горобця, слова на картках. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Артикуляційні вправи. — Дмухніть на кульбабку. — Як квакає жабка? — Як пищать пташенята? — Як шипить лебідь? 2. Мовна розминка. 1) Мовна загадка: чого нема у воді, а є в морі, річці, озері? (Звука [р]). 2) Вправи на розвиток чіткості вимови. Учитель називає ланцюжки слів, учні вголос повторюють, з'ясовують, чим подібні слова у ланцюжках, чим подібні ланцюжки. риба — рибка — рибина — риб'ячий жаба — жабка — жабеня — жаб'ячий горобець — горобчик — горобеня — горобиний. II. Мотивація навчальної діяльності 1. Вправи з читання. 1) Вправи на розширення поля читання. Учні в парах працюють із картками. Учитель допомагає учням із низьким рівнем підготовки, н . е то . ді са . док н . а са . ма ри . бка т . и бі . да озе . ро 2) Читання вірша з таблиці М. Клокової. Рибка плаває в водиці, Рибці весело гулять. — Рибко, рибко-витівниця, Хочем ми тебе впіймать! Рибка воду сколихнула, Хліба крихітку взяла, Рибка хвостиком махнула, Рибка хутко попливла. 2. Бесіда. — Про кого ми прочитали вірш? — Чи вдалось дітям упіймати рибку? — Чому? — Чому автор називає рибку витівницею? — Сьогодні ми прочитаємо авторську казку. Написав її відомий письменник Микола Трублаїні. Прочитайте з дошки назву казки. Як ви гадаєте, хто буде дійовими особами? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. 1) Слухання казки. Учні називають дійових осіб казки. 2) Словникова робота. а) Читання колонок слів із дошки. білий в озері одного разу великий з шиєю не їж срібляста у воді чого ти глибокому на дно мене тут довгою на берег а сама б) Добір синонімів до слів. Виплигнула — стрибнула, вискочила: довідалась — дізналася; зраділа — втішилася. 3) Читання казки «ланцюжком» уголос. Бесіда. — Чому рибка знайшла черевики в озері? — Кому розповіла про свою біду? — До кого звернулась по допомогу жабка? — А куди полетів горобчик? 4) Читання казки в особах. У ч и т е л ь . З якою інтонацією слід читати слова дійових осіб? Зверніть увагу на слова-підказки, які допоможуть визначити інтонацію: рибка просилася, жабка питає, Наталочка наказала. 5) Характеристика героїв казки. Бесіда. — Хто прийшов на допомогу сріблястій рибці? — Як ви назвете цих героїв? — Хто з дійових осіб вам не сподобався? — Чому? — Чий вчинок вам сподобався? — Зверніть увагу, як автор називає дійових осіб, які порівняння вживає. З'єднайте частини порівнянь. I варіант лебідь молодчик рибка зелена горобчик красень жабка срібляста II варіант мовчазний, як сонечко дівчинка, як горобчик гордий, як риба жвавий, як лебідь 2. Робота з наочністю. Переказ казки за малюнками у підручнику. 3. Робота в зошитах (с. 51, завдання 1). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Що автор хотів сказати цією казкою читачеві? — Що ви зрозуміли, прочитавши казку? — Яке з прислів'їв ви б поставили заголовком казки? 1. Друзі пізнаються в біді. 2. Людина без друга, як їжа без солі. 3. Дружба та братство — дорожчі багатства. У. Домашнє завдання 1) Дібрати прислів'я до казки. 2) Читати казку в особах. 3) Переказати казку. | |
| |
Переглядів: 6147 | |
Чорне та Азовське моря. Значення морів |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Всього коментарів: 0 | |