УРОК 81 Коли щось робиш, думай про наслідки. Тема. Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змія»Мета: опрацювати болгарську казку, вчити учнів складати план до неї, стисло переказувати текст за планом; розвивати навички виразного читання, вміти регулювати темп читання, силу голосу; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бажання робити людям добро. Обладнання: політична карта світу, тлумачні словники, грамзапис пісні «Сонячна Болгарія» у виконанні П. Кіркорова. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною Казок. Погляньте на політичну карту світу. Тут є фішки, якими позначені країни, з казками яких ми вже з вами ознайомились — Україна, Росія, Білорусь. Сьогодні ми побуваємо ще в одній із прекрасних сонячних країн, де тепле Чорне море, багато сонця, фруктів, золотих пляжів для дітей. (Слухання грамзапису пісні «Сонячна Болгарія» у виконанні П. Кіркорова). — Хто здогадався, про яку країну йдеться? Площа Болгарії — 110 912 км2, проживає 8 982 000 людей. — Подивіться на виставку книжок болгарських народних казок. Прочитаймо їх назви. Одну з цих казок ми розглянемо сьогодні на уроці. — Тож ми опрацюємо казку «Виноград і змія», приділимо увагу вдосконаленню навичок виразного читання, будемо вчитися складати план до казки, визначати головну думку твору, переказувати за планом. II. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. 1) Виразне читання казки сильнішими учнями. 2) Словникова робота. У ч и т е л ь . Знайдіть у своїх словниках значення поданих слів: виноградник — ділянка, засаджена виноградом; розгнівалась — розсердилась; купа — велика гора; господар — власник чогось; щосили — дуже сильно. 3) Вправи на правильну вимову слів, чоловік покликав виноградник майбутнього каміння минуло кухоль відновитися золотий наслідки щосили оддалік 4) Читання казки способом «учень — учитель — учень». Бесіда. — Що надумав виноград? — Які стосунки склалися у нього зі змією? — Який злочин вчинив син виноградаря? — Чому змія більше не захотіла дружити з виноградарем? — Як ви вважаєте, хто в кінці вчинив добре, а хто — погано? Доведіть свою думку. — Яких друзів хотіли б мати ви? 5) Робота над характеристикою персонажів казки. — Які слова можна дібрати до характеристики батька і сина. (Батько: добрий, турботливий, порядний, довірливий; син: злий, жорстокий, заздрісний, немилосердний). — Чи зміг батько виправити ту помилку, яку зробив його син? — Знайдіть у казці вислів, який може бути її головною думкою. — Я ви розумієте його зміст? — Чи знаєте ви, яку роль виконує образ змії? (В українських казках — змія хитра, підступна тварина, в індійських казках — це взірець мудрості). 6) Робота над виразністю читання. У ч и т е л ь . Прочитайте в дійових особах III частину казки і знайдіть речення, які слід прочитати сумно; з презирством; із проханням. 7) Складання плану казки. План 1. Дружба виноградаря і змії. 2. Вчинок сина та його наслідки. 3. Спроба відновити дружбу. 8) Переказ казки за планом. III. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Який ви зробили головний висновок для себе, прочитавши казку? — Що засуджується в казці? — Чого вчить нас ця казка? — Який би словесний малюнок ви створили до казки? IV. Домашнє завдання 1) Переказувати казку. 2) Відшукати в казці ті вислови, які можна назвати крилатими. | |
| |
Переглядів: 4021 | |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Лікарські рослини |
Праця людей у місті (селі) |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Всього коментарів: 0 | |