УРОК 17 Тема. Українська народна казка «Рукавичка».Мета: навчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки; розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення; формувати уміння усно переказувати казку, зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації; виховувати увагу до мови казок. Обладнання: індивідуальні складові таблиці, картки для контролю швидкості читання, малюнки до кросворда, маски тварин, ілюстрації до казки. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Артикуляційні вправи. 1) Гра «Впіймай звук». Ходить квочка коло кілочка, Водить діточок, маленьких курочок. У ч и т е л ь . Який звук упіймали? 2) Фонетична зарядка. Бесіда. — Як кличе курчат курка? — А качка каченят? — А жаба жабенят? — Яка пісенька у півня? 2. Вправи з читання. 1) Контроль швидкості читання. Читання складів у складовій таблиці. 2) Гра «Загадай казку». Буква «ка» казки складає, А тому у вас питає: — Розкажіть, в яких казках Є герої букви «ка»? Діти пригадують казки або казкових героїв, у назвах яких є буква «к». II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні ми прочитаємо на уроці ще одну казку, в назві якої є буква «к». Дізнатися назву казки зможете, якщо відгадаєте загадку. Що за хатка на узліссі? Вся ворушиться, дрижить. Де не взявсь — кабан біжить, Тут і сови, і ведмідь, Й кожен в хатці хоче жить. Так вже тісно їм усім — Ось-ось-ось порветься дім. Що за дім такий лежить, І ворушиться й дрижить? — То яку казку будемо читати? («Рукавичка»). — Хто її автор? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Вправи з читання. Опрацювання казки «Рукавичка». 1) Слухання казки (в записі). Бесіда. — Яких героїв казки ви запам'ятали? — Де взялася у лісі рукавичка? 2) Словникова робота. шкряботушка біжить скрекотушка де не взявся побігайчик вилазить сестричка суне братик влізла іклан плигає набрід прибіг У ч и т е л ь . Прочитайте слова, правильно наголошуючи. Що об'єднує слова першого стовпчика? А другого? 3) Повторне читання казки (мовчки). Бесіда. — Чи в повному об'ємі казка у підручнику? — Якої частини немає? 4) Аналіз казки з елементами вибіркового читання. — Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці. — Чому мишку названо шкряботушкою? А жабку — скрекотушкою? Чому лисичка-сестричка? — Кого звірі вже не хотіли впускати? Прочитайте чому. — Скільки тварин поселилося у рукавичці? 2. Гра «Посели у рукавичку». Для гри треба макет рукавички, в яку можна запихати карточки із написаними першими складами назв тварин. У ч и т е л ь. За першим складом відгадайте тварину. А з дошки прочитайте, як її називають у казці і яку дію вона виконує. Зразок. За... (зайчик-побігайчик прибіг). Жа... (жабка-скрекотушка плигає) — Чому у мене залишилась карточка? Хто тут сховався? Чи можемо поселити у рукавичку собачку? Чому? 3. Фізкультхвилинка. Пташка високо літає, Зайчик весело стрибає, Тихо лис десь пробіжить, Кабан під деревом сидить. Десь в барлозі спить ведмідь. Всіх звіряток цих любіть! 4. Завдання учням з елементами бесіди. Спостереження за мовою казки. Розвиток зв'язного мовлення учнів. — Прочитайте початок казки. — А як по-іншому починаються казки? Переробіть початок. — Доберіть слова, близькі за значенням до слів іде, лихо. — Доберіть слова, протилежні за значенням, до слів: влізла, мало, загубив, сидить, питає. — Розгляньте малюнки. Кого з героїв художник не зобразив? — Пригадайте, як закінчилась казка. Розкажіть її кінець. — Давайте продовжимо казку. Куди ж тварини пішли зимувати? IV. Оцінювання і самооцінювання Робота в зошитах (с. 9, завдання 3,4). V. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Яку казку прочитали? — Чого вона вчить? VI. Домашнє завдання Підготувати інсценізацію казки. | |
| |
Переглядів: 7857 | |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Водойми України |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Що може комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |