УРОК 87 Тема: Таблиця додавання числа 6. Задачі, до яких поставлено два запитанняМета: розглянути випадки додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток виду Ц + 6; продовжувати складання таблиці додавання; продовжувати роботу над задачами і виразами вивчених видів; розвивати обчислювальні навички, спостережливість, логічне мислення учнів; виховувати уважність. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав дзвінок, Починається УРОК. Наші вушка на макушці, Слухаємо, запам’ятовуємо, Ні хвилинки не втрачаємо. II. Повторення вивченого матеріалу 1 «Швидка лічба» 7 + 4; 11 - 2; 9 + 3; 12 - 5; 7 + 4; 11 - 3; 8 + 5; 13 - 4; 9 + 5; 14 - 10. 2 Гра «Зайве число» 16; 19; 17; 20; 13; 11; 12; 9. 3 Розв'язування задач • Білка-мама, білченя По горіхи йдуть щодня. І, збираючи горіхи, Білченя сказало тихо: — Ось чотири, ось ще п’ять. Як же їх порахувать? (9) • Кіт Матвій із річки йшов, Чималенький ніс улов. Щоб хвилинку відпочити, На пеньок край стежки сів, Взявся рибку полічити: Три лини, сім карасів. Три плюс сім — додать не може. Хто Матвію допоможе? (10) • Десять стиглих зерен сої Хом’ячок у нірку з поля За щоками наносив, З них чотири зразу з’їв. Лишок перегодом з’їсть. Скільки в нього зерен?... (6) • Стоїть клен, на клені 2 гілки, на кожній гілці — по 2 вишні. Скільки всього вишень росте на клені? 4 Каліграфічна хвилинка — Відгадайте загадку. • Скільки букв є у дракона І нулів у мільйона, Різних шахових фігур, Ніг у майського хруща І сторін у скрині. Якщо не зможемо самі порахувать, Нам підкаже цифра... (шість). — Напишіть у зошиті рядок цієї цифри. III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток (додавання частинами), складемо таблицю додавання числа 6 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне додавання числа 6. Перші доданки — це числа від 1 до 9. Вони записані у стовпчик. Другим доданком у виразі є число 6. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати. (5 + 6; 6 + 6; 7 + 6; 8 + 6; 9 + 6) 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти суму 5 + 6 = ; 9 + 6 = . 5 1 15 3 Робота над складеною таблицею — Прочитайте таблицю додавання числа 6. — Прочитайте таблицю додавання числа 6, починаючи від найбільшого результату. 1 + = 7 2 + = 8 3 + = 9 4 + = 10 5 + 6 = 6 + = 7 + = 8 + = 9 + = — Прочитайте тільки результати таблиці. — Прочитайте результати таблиці від найменшого числа до найбільшого. — Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка Дід у полечко ходив,(Ходьба на місці.) Раз ходив, два ходив, три ходив. В полі ріпку посадив. (Нахиляння тулуба вперед-назад.) Раз садив, два садив, три садив. А тоді сидів, чекав,(Присідання.) Вже й мороз його лякав, (Стрибки.) Вже і дощик накрапав, (Помахируками перед обличчям.) Вже і сонечко пекло — (Потягування.) Вгору ріпку потягло. 4 Розв'язування прикладів (з коментуванням) 8 + 6 + 1 = 7 + 6 - 3 = 12 - 3 + 5 = 6 + 6 - 10 =3 + 6 - 7 = 10 + 6 - 1 = V. Розвиток математичних знань 1 Самостійна робота. Розв'язування задач На годівниці сиділо 10 пташок. Прилетіло ще 2 пташки. Скільки пташок стало на годівниці? 2 Розв'язування задачі, до якої поставлено два запитання Миколка зловив 5 карасів, а окунів — на 1 більше. Скільки всього риби наловив Миколка? На дошці — короткий запис. Карасів— 5 ^-------------1 Окунів — ?, на 1 більше Після аналізу задачі розв’язання записується в зошит. 5 + 1 = 6 (ок.) — Відповімо на друге запитання задачі. Скільки всього риби наловив Миколка? — Запишемо умову цієї задачі, використовуючи відповідь на перше запитання. Карасів— 5 Окунів — 6 Після аналізу задачі розв’язання записується в зошит. 5 + 6 = 11 (р.) Висновок. Відповідь першої задачі є числовим даним для відповіді на друге запитання задачі. Щоб умову задачі не повторювати двічі, із двох задач склали одну. ● Пальчикова гімнастика Що таке? Що ми чуємо? Це дощ стукає по даху. А тепер пішов сильніше І по дахові б’є швидше. (Постукування подушечкою великого пальця правої руки, потім — лівої.) 3 Гра «Число заблукало» 1; 2; 3; □; 52; 4;6; 8; □13; 11; □; 7 4 Розв'язування прикладів, у яких різниця дорівнює 3 9 - 6 10 - 77 - 3 10 - 3 8 - 5 10 - 53 - 3 3 - 0 5 Логічна задача Братові 14 років, сестрі — 10. Скільки років буде братові, коли сестрі виповниться стільки, скільки йому тепер? VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що вчилися робити на уроці? — які завдання викликали у вас труднощі? — яке завдання вам би хотілося виконати ще раз? — З яким настроєм ідете з УРОКу? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1840 | |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Всього коментарів: 0 | |