Урок № 16
Тема: «Вітальні листівки. Оздоблення листівки».Мета: ознайомити учнів із видами святкових листівок; вчити планувати послідовність виконання трудових операцій; формувати вміння роботи з папером; розвивати творчість; фантазію; виховувати естетичний смак і культуру праці. Обладнання: зразки вітальних листівок, кольоровий папір, картон, шаблони, клей, пензлики, ножиці. Тип уроку: комбінований. Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж. Хід уроку І. Організація класу: 1. Привітання: – Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній. Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 2. Перевірка готовності до уроку. 3. Упорядкування робочих місць. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності: – Сьогодні до нас завітав Незнайко. Він приніс на урок інструменти та прилади. Давайте перевіримо, як ви підготувалися до уроку, і допоможемо Незнайкові підготувати все необхідне для уроку. Учні пригадують, які матеріали та інструменти потрібні для роботи з папером. Учитель розповідає казку для учнів та Незнайка, щоб вони не забували, що саме потрібно для роботи з папером. – Жили-були у шухляді письмового стола клей, пензлик, ножиці, простий олівець, папір та лінійка. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря – хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав олівець і креслив ним під лінійку. Потім вирізував ножицями окремі деталі і наклеював їх на аркуш. Вийшов гарний човен із вітрилами. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут – людина, її вмілі руки. Отож, коли клей, ножиці, простий олівець, папір, пензлик та лінійку знову повернули у шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб їх швидше взяли до роботи. – Тож давайте братися до діла і вчитися виготовляти вітальні листівки до нового року! ІІІ. Засвоєння нового навчального матеріалу: 1. Хвилинка практичного вправляння – Діти, візьміть олівці і проведіть у повітрі пряму, криву лінії, коло. – Складіть папір навпіл і намалюйте на ньому півовали – великий і малий. (Учитель на дошці показує, як це зробити.) Виріжте їх ножицями. – Занурте у клей пензлики з тонким і широким кінчиком. Проведіть ними по паперу. Які сліди залишилися? Коли зручно користуватися пензлем з широким і тонким кінчиком? 2. Аналіз зразка аплікації (акцентується увага на формі, розміщенні, кольорових деталей). 3. Залучення дітей до розмови про те, як виготовляти окремі елементи, компонувати їх. 4. Бесіда. – Вправно робимо з паперу Пелюстки, листки, стеблини. Саморобний цвіт пелюсток Не остудить зима люта, Не засушить жарке літо Тих пелюсток, того цвіту. Ніби цвіт у лузі, полі, Веселить паперу колір. – На день народження чи якесь інше свято рідним та друзям приємно да-рувати вироби, особливо якщо вони зроблені власними руками. IV. Практична робота Пам’ятка: 1. Перш ніж розпочати, поміркуй, що й як будеш робити. 2. Підготуй робоче місце. 3. Працюючи, підтримуй порядок. 4. Бережи інструменти, економ матеріал, прагни виконати завдання якнайкраще. 5. Закінчивши роботу, прибери. Вивішування та розгляд спеціальної таблиці, на якій показано зразки елементів і технологія їх виготовлення. Послідовність виконання роботи 1. Підготувати основу з цупкого паперу білого кольору розміром 200–300 мм. 2. Згинаємо заготовку навпіл і, добре пригладивши лінію згину, розгортаємо заготовку. 3. На лівій половині намічаємо майбутній виріз. 4. Квітка. Беремо круги, в яких діаметр кожного наступного більший від діаметра попереднього на 10 мм (10 мм, 20 мм, 30 мм, 40 мм, 50 мм). 5. Розміщення квітки на правій стороні заготовки. 6. Розмістивши деталі, вирізуємо круги. 7. Склеюємо деталі, накладаємо одна на одну. 8. Вирізаємо листя, стебло довільної форми у двох примірниках. 9. Монтаж аплікації. 10. Наклеювання виробу. 1) Квітку з одним примірником стебла і листя наклеюємо на праву поло-вину розгорнутої листівки. 2) Закриваємо листівку і на ліву половину наклеюємо другий примірник деталей. V. Виставка та аналіз робіт VI. Бесіда про бережливе ставлення до природи, економне використання паперу: – Хто спиляв берізку й дуба На папір нам?.. У ч е н ь. Лісоруби! – На тракторах і всюдиходах З болота витягли колоди, В автомобілях везли їх: У ЗІЛах, МАЗах... У ч е н ь. Водії. – А хто із колод тих у заводях рік Плоти довгі в’яже? Майстри... У ч е н ь. Плотарі! – Минуть мілководдя плоти, минуть вир, Коли за собою їх тягне... У ч е н ь. Буксир! – Хто з ріки плоти дістане? Крановщик підйомним... У ч е н ь. Краном! – Тоді на завод помчать від води Вагони колод швидкі... У ч е н ь. Поїзди! – Всі Будемо ми в школі, вдома Папір завжди економить! VII. Підсумок уроку – Чого нового навчилися на уроці? – З якими словами привітання ви будете вдома вручати листівки своїм рідним. | |
| |
Переглядів: 8295 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Весняні свята. Великдень |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Всього коментарів: 0 | |