Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас
Урок 29–30

Тема. Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас

Мета: навчити учнів виготовляти ялинкові прикраси з яєчних шкара-луп та смужок паперу; створити в них святковий настрій; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати естетичний смак, бережливе ставлен-ня до зелених насаджень, до природи.

Обладнання: зразки виробів, шкаралупи яєць, кольоровий папір, клей, ножиці, нитки, технологічні картки.

ХІД УРОКУ

І. Підготовка робочих місць (перед початком уроку)

II. Організація класу

— Діти, яка зараз пора року?

— З чого це видно?

— Скільки місяців триває зима? Назвіть зимові місяці.

— Чи любите ви зиму? Чому?

— Які свята ми відзначаємо взимку?

— Яке зимове свято ви любите відзначати у школі?

— Так, Новорічне свято дуже цікаве. Адже в гості до вас приходить лі-сова красуня.

Відгадайте, про що я веду мову.

Що за гостя в нас така:

І висока, і струнка,

Сяє сріблом угорі,

На гіллячках — ліхтарі,

І ростуть на ній не шишки,

А цукерки і горішки?

— Правильно, це ялинка. Їй ми радіємо, прикрашаємо її яскравими іграшками, довкола неї водимо хоровод.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

1. Розповідь учителя.

— Тисячі ялинок вирубують кожного року, щоб вони радували нас. Але закінчуються свята, ялинка обсипається, і ми викидаємо її на смітник. Чи варто для кількаденного задоволення вирубати цілі ліси?

— А яку ялинку слід прикрашати? (Штучну)

— А щоб у хаті пахло хвоєю, можна із гілочок ялини чи сосни зробити букет і прикрасити його іграшками.

Щоб ялинок не рубати,

Треба штучні купувати.

Ось погляньте, перед вами

Ці красуні разом з нами

Рік Новий прийшли стрічати,

Радість людям дарувати.

(Показую три ялинки.)

— Але на ялинках ані прикрас, ані іграшок немає. Тож сьогодні ми бу-демо виготовляти ялинкові прикраси.

Ми ялинку прикрашали,

Але іграшок не стало.

На порозі уже свято,

Гостей скоро зустрічати.

А на гілочках ялинки —

Ні гірлянди, ні сніжинки...

І ніхто, ніхто не чує,

Як Снігуронька сумує!

Ой, як швидко час біжить!

Юнийдруг! Допоможи!

IV. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів

1. Розгляд зразків виробів.

2. Технологія виготовлення виробу.

Робота з підручником «Трудове навчання» для 1 класу (С. 53).

3. Виготовлення іграшок з яєчної шкаралупи «Курчатко-півник», «Курчат-ко-курочка» під керівництвом учителя.

V. Фізкультхвилинка

VI. Продовження самостійної роботи учнів

1. Відгадування загадки.

Має вуса, пишний хвіст

І негарну звичку —

Спершу добре він поїсть,

Потім миє личко. (Кіт)

Додатковий матеріал для вчителя

Домашні коти — нащадки дикого кота, що колись жив у Північній

Африці. Його приручили єгиптяни ще 5 тисяч років тому. Кіт у них вважав-ся священною твариною. Хто вбивав його, того страчували. Господарі по-мерлого ходили в жалобі, на честь котів будували храми, до їхніх зображень приносили пожертви.

А в Європі про «маленького тигра» не знали довго. Там мишей лови-ли вужі і лисиці. Лише згодом у найбагатших городян з’явилися єгипет-ські тварини. До речі, характер пухнастого дива певною мірою залежить від кольору хутра. Чорні кицьки — нервові, чутливі, цікаві, дуже люблять ласку. Чорні з білим — легко звикають до господаря, особливо до дітей.

Смугасті — замкнуті, понад усе цінують волю і незалежність. Руді та руді з білим — люблять спокій і домашній затишок. Білі — вередливі, нервові, вразливі, дивакуваті. Очі у кота бачать у темряві у шість разів краще за люд-ські, а вуха вловлюють навіть такі звуки, які людям видаються тишею.

Коти бояться води, хоча полюбляють рибку. А в Туреччині в озері Вам живуть красиві білі коти. Так, так: вони живуть у воді і навіть сплять у ній!

Був випадок, коли кіт, залишений на місці відпочинку, повернувся до-дому, подолавши 2 400 кілометрів.

Тривалість життя кішок — 15–20 років.

2. Технологія виготовлення ялинкової іграшки «Котик» зі смужок па перу:

• заготовити смужки однакової ширини і різної довжини;

• склеювання кілець з довших смужок для тулуба тварини;

• склеювання кілець менших розмірів для зображення голівки;

• вирізування з кольорового паперу очей, вушок, носа, хвоста, лапок.

VII. Фізкультхвилинка

VIII. Практична діяльність учнів під керівництвом учителя

Підручник «Трудове навчання» (С. 51, технологічна картка № 49).

IX. Аналіз дитячих виробів, відбір кращих іграшок

Х. Прикрашання ялинки

XI. Прибирання робочих місць

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 7372 | Рейтинг: 0.0/0
Шестиногі сусіди. Добирання заголовка до тексту
З чого все почалося
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо...
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]