Урок 26 Тема. Розв’язання складеної задачі двома способами (ознайомлення). Периметр трикутника. Порівняння виразівМета: ознайомити учнів з розв’язанням складеної задачі двома способами; вправляти у порівнянні виразів за їх числовим значенням; удосконалювати навички усних обчислень; розвивати логічне мислення дітей. Обладнання: сигнальні картки, схеми задач, предметні малюнки, геометричні фігури. Хід уроку I. Актуалізація знань учнів 1. Перевірка домашнього завдання Перший учень зачитує, на які два доданки розклав число 13. Другий — число 16. Третій — число 18. 2. Усні обчислення 1) Учні виходять по черзі до дошки і «заганяють» м’яч у ворота. 2) Математичний диктант. Учні працюють із сигнальними картками. • 7 збільшити на 8; • 12 зменшити на 3; • 14 зменшити на 10; • доданок 5, доданок 6, знайти суму; • суму чисел 3 і 6 збільшити на 9; • різницю чисел 14 і 7 збільшити на 6; • сусіди числа 19; • попереднє число для числа 13. 3) Виконання завдання № 184 (усно) ланцюжком. II. Р обота над новим матеріалом 1. Робота над задачами 1) Розв’язання задачі № 187. Діти читають задачу. Учитель проводить аналіз задачі. — Про що йде мова в задачі? — Що в задачі відомо? — Про що треба дізнатися? Учитель записує на дошці скорочену умову задачі. Було — 8 з. і 7 з. Віддав — 5 з. Залишилось — ? з. Учитель говорить дітям, що задачу можна розв’язати двома способами. Діти читають питання до першого способу. — Якою дією знайдемо, скільки зошитів всього було у хлопчика? 8 + 7 = 15 (з.) — Якою дією знайдемо кількість зошитів, які залишились у хлопчика? 15 – 5 = 10 (з.) Діти читають питання другого способу і говорять, які дії будуть виконувати. — Як дізнатися, скільки зошитів у лінію залишилось? 7 — 5 = 2 (з.) — в лінію. — Як дізнатися, скільки всього зошитів залишилось? 2 + 8 = 10 (з.) 2) Розв’язання задачі. Учитель читає дітям додаткову задачу. Учні уважно слухають. На клумбі росло 9 червоних троянд і 7 жовтих троянд. Зрізали 5 жовтих троянд. Скільки троянд залишилось на клумбі? Учитель аналізує задачу. За допомогою дітей записує на дошці скорочену умову задачі. Було — 9 тр. і 7 тр. Зрізали — 5 тр. Залишилось — ? тр. Діти пропонують питання щодо розв’язання задачі першим способом. Записують розв’язання самостійно. Потім пропонують питання щодо розв’язання задачі другим способом. Записують задачу на дошці і в зошитах. 3) Первинне закріплення. Пояснення способів розв’язання задачі № 188. 4) Задача з логічним навантаженням. Піднімаючись сходами, хлопчик ступив на першу сходинку, на другу, третю, четверту, п’яту, шосту, а далі став крокувати через одну. Запишіть номери сходинок, на які він ступав до 18-ї включно. 5) Перевірка роботи. 2. Фізкультхвилинка 3. Знаходження периметра трикутника На дошці — трикутники із заданими сторонами. Знайти периметр трикутників. Діти повторюють, як знайти периметр трикутника. 5 см 5 см 4 см 5 см 4 см 3 см Діти під керівництвом учителя говорять, як знайти периметр даних трикутників. 4. Самостійна робота Виконання завдання № 186. 1 варіант знаходить периметр першого трикутника; 2 варіант знаходить периметр другого трикутника. 5. Перевірка роботи 6. Колективне виконання завдання № 185 III. Підсумок уроку IV. Домашнє завдання С. 39, № 189, № 190. | |
| |
Переглядів: 2962 | |
Значення повітря для живої природи |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Київ — столиця України |
Всього коментарів: 0 | |