Урок 6 Тема. «Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Робота з деформованим текстомМета. Формувати в учнів уміння усвідомлювати цілісність речення, визначати тип речень, ставити потрібні розділові знаки в кінці речень; розвивати увагу, мовлення, пам'ять; виховувати любов до рідного краю. Матеріали і обладнання. Малюнки: степ, ліс України, міста, ріки України, Чорне море; зошит з розвитку мовлення. Хід уроку І. Організаційний момент. II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. 1. Учитель загадує загадки. Учні відгадують. У світі одна - всім потрібна вона. (Батьківщина) Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов'їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься... (Україна) 2. Читання теми уроку з дошки. Пояснення прислів'їв. За рідний край і життя віддай. У рідному краю і сонце ясніше світить. Там земля мила, де мати народила. 3. Повідомлення вчителем того, що на уроці діти будуть встановлювати межі речень.
III. Основна частина уроку. 1. Робота в зошиті з розвитку мовлення. Завдання 1. Які бувають речення? Які розділові знаки ставляться в кінці речень? Завдання 2. Розставте розділові знаки в кінці речень. Визначте типи речень. Доведіть свою думку. Хіба можна не любити свій рідний край? Рідний край є в кожної людини. Любіть, діти, свій рідний край!
Придумайте речення про рідний край.
Фізкультхвилинка. Вийти за парти, Стати всім в ряд, Наче шикуємось всі на парад. Руки попереду, нарізно ноги, Вперед нахилитись, торкнутись підлоги. «Раз» - нахились, «два» - піднімись, В темпі виконуй і не барись.
Завдання 3. Поділіть тексти на речення. Доберіть заголовки до кожного тексту. Юні садівники У садку сміх, гомін. Що відбувається? Це діти допомагають дорослим збирати урожай. Ось червоніють спілі яблучка. Там синіють сливи. А які пахучі груші! Радісно юним садівникам. Рідний край Наш рідний край - Україна. Найбільша річка України - Дніпро. Вона впадає у Чорне море. На берегах Дніпра розкинувся Київ. Чудовий ліс Як чудово в лісі! А скільки тут грибів та ягід! Ось промайнула білка. Куди вона зникла? Де її будиночок? А ось пролетіла сорока. Цікаво, куди вона подорожує? 2. Читання текстів. Інтонування речень. 3. Самостійна робота в зошиті. Завдання 4. Запишіть текст на вибір. 4. Перевірка самостійної роботи.
IV. Підсумок уроку. - Чого ви навчилися на уроці? - Спробуйте розпитати один одного про рідний край. (Складання дітьми діалогів про рідний край). - Послухайте вірш М. Сингаївського і скажіть, чого він нас навчає, до чого закликає. Я все люблю в своїм краю: Криницю, звідки воду п'ю, Та повні гомону ліси, Та дзвони срібної роси... Я все люблю в своїм краю: Найбільше - матінку свою, Ласкаву, радісну, єдину... Люблю, як сонце, Батьківщину.
V. Домашнє завдання. Складіть і запишіть три речення про рідний край. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 6196 | |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Ще про клавіатуру |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
Всього коментарів: 0 | |