💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Робота з деформованим текстом

Урок 6

Тема.  «Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Робота з деформованим текстом

Мета. Формувати в учнів уміння усвідомлювати ціліс­ність речення, визначати тип речень, ставити потрібні розділові знаки в кінці речень; розвивати увагу, мовлен­ня, пам'ять; виховувати любов до рідного краю.

Матеріали і обладнання. Малюнки: степ, ліс України, міс­та, ріки України, Чорне море; зошит з розвитку мовлення.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

1. Учитель загадує загадки. Учні відгадують.

У світі одна - всім потрібна вона.  (Батьківщина)

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна)

2. Читання теми уроку з дошки. Пояснення прислів'їв.

За рідний край і життя віддай.

У рідному краю і сонце ясніше світить.

Там земля мила, де мати народила.

3. Повідомлення вчителем того, що на уроці діти будуть вста­новлювати межі речень.

 

III. Основна частина уроку.

1. Робота в зошиті з розвитку мовлення.

Завдання 1. Які бувають речення? Які розділові знаки став­ляться в кінці речень?

Завдання 2. Розставте розділові знаки в кінці речень. Визна­чте типи речень. Доведіть свою думку.

            Хіба можна не любити свій рідний край?

            Рідний край є в кожної людини.

            Любіть, діти, свій рідний край!

 

Придумайте речення про рідний край.

 

Фізкультхвилинка.

Вийти за парти,

Стати всім в ряд,

Наче шикуємось всі на парад.

Руки попереду, нарізно ноги,

Вперед нахилитись, торкнутись підлоги.

«Раз» - нахились, «два» - піднімись,

В темпі виконуй і не барись.

 

Завдання 3. Поділіть тексти на речення. Доберіть заголовки до кожного тексту.

Юні садівники

            У садку сміх, гомін. Що відбувається? Це діти допомагають дорослим збирати урожай. Ось червоніють спілі яблучка. Там си­ніють сливи. А які пахучі груші! Радісно юним садівникам.

Рідний край

            Наш рідний край - Україна. Найбільша річка України - Дні­про. Вона впадає у Чорне море. На берегах Дніпра розкинувся Київ.

Чудовий ліс

            Як чудово в лісі! А скільки тут грибів та ягід! Ось промайнула білка. Куди вона зникла? Де її будиночок? А ось пролетіла соро­ка. Цікаво, куди вона подорожує?

2. Читання текстів. Інтонування речень.

3. Самостійна робота в зошиті.

Завдання 4. Запишіть текст на вибір.

4. Перевірка самостійної роботи.

 

IV.      Підсумок уроку.

- Чого ви навчилися на уроці?

- Спробуйте розпитати один одного про рідний край. (Складання дітьми діалогів про рідний край).

- Послухайте вірш М. Сингаївського і скажіть, чого він нас навчає, до чого закликає.

            Я все люблю в своїм краю:

            Криницю, звідки воду п'ю,

            Та повні гомону ліси,

            Та дзвони срібної роси...

            Я все люблю в своїм краю:

            Найбільше - матінку свою,

            Ласкаву, радісну, єдину...

            Люблю, як сонце, Батьківщину.

 

V. Домашнє завдання.

Складіть і запишіть три речення про рідний край.



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 6206 | Рейтинг: 0.0/0
Інформація. Як людина сприймає інформацію
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15
Народний календар
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Охорона тварин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]