Складання задачі, яка містить поняття «стільки ж». Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Вимірювання довжини відрізків

УРОК 39

Тема: Складання задачі, яка містить поняття «стільки ж». Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Вимірювання довжини відрізків

Мета: учити складати задачі, які містять поняття «стільки ж»; закріплювати вміння додавати й віднімати число 3 шляхом складання й розв'язування задач і прикладів; продовжити роботу над складанням задач на знаходження суми, остачі, вчити користуватися лінійкою для вимірювання довжини відрізків; розвивати математичне мовлення; виховувати культуру оформлення письмових робіт, інтерес до навчання.

ХІД УРОКУ

 I. Організаційний момент

 II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Гра «Мовчанка»

2 Робота із числовим віялом

 У білочки 4 грибочка, а в їжачка — на 3 більше. Скільки грибочків у їжачка?

 У Маші 8 яблук, а в Петрика — на 3 менше. Скільки яблук у Петрика?

 У першому акваріумі 7 рибок, а в другому — 3. Скільки рибок в обох акваріумах?

3 Гра «Допоможи Незнайкові»

 4 + 1 = 52 + 2 = 4

 6 - 1 = 4 5 + 3 = 9 9 - 2 = 6

 8 - 3 = 4

 7 - 2 = 5

 8 + 2 = 9

 4 Математичний диктант

 •6 збільшити на 3.

 •8 зменшити на 2.

 •7 плюс 1.

 •10 мінус 3.

 • Перший доданок — 2, другий доданок — 3, запишіть суму.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Запис у зошиті числових рівностей, які містять поняття «стільки ж»

 •У їжачка було 7 грибів, у білочки стільки ж. (7 = 7)

 •На клумбах розцвіло3 тюльпани і стільки ж ромашок. (3= 3)

 • На годівницю сіло 4 горобця й стільки ж синичок. (4 = 4)

 2 Гра «Чарівні фігурки». Складання задач

— Було 3 червоних квадратики й 2 жовтих. Скільки всього квадратиків?

— Було 3 червоних квадратики, а жовтих — на 2 більше. Скільки було жовтих квадратиків?

— Запишіть розв’язання задач у зошит і порівняйте їх.

— Чому вийшли однакові приклади? (Тому що, щоб до 3 додати 2 і 3 збільшити на 2, треба виконати одну й ту саму дію.)

— Чому відрізняються відповіді задач? (У першій задачі 5 квадратиків — червоних і жовтих, а в другій — 5 жовтих.)

● Фізкультхвилинка

гриша йшов-ішов-ішов, Білий гриб знайшов.

Раз — грибок, Два — грибок, Три — грибок,

Поклав їх у кузовок.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Робота над задачами

 У Сергійка — 4 машинки У Сашка — ?, на 3 більше.

— Скільки машинок у Сергійка? Скільки у Сашка? Поставте запитання до задачі.

— Як дізнатися, скільки машинок у Сашка? (4 + 3 = 7)

— Чому виконали дію додавання?

— Назвіть відповідь задачі.

 ● Творча робота над задачею

— Змініть умову задачі так, щоб її можна було розв’язати відніманням.

Аналогічно проводиться робота над задачею на знаходження остачі.

 У Марійки — 5 олівців В Олі — ?, на 3 менше.

 2 Вимірювання довжини відрізків

Запис у зошиті: 5 см, 6 см, 8 см

● Фізкультхвилинка

 Ми сьогодні малювали,

 Наші пальчики втомились.

 Наші пальчики струснемо,

 І писати знов почнемо.

 3 Самостійна робота

Вставте потрібне число.

□ - 1 = 4 7= 9 - □ 4 + 1+ □ = 6

□ + 1 = 8 3= 6 - □ 6 - 1- □ = 4

10 - □ = 9 5= 6 - □4 + 2 + □= 7

 4 Задача на кмітливість

У батька 6 синів. Кожний має сестру. Скільки всього дітей у батька? (7)

 5 Робота з геометричним матеріалом

— З яких геометричних фігур складається сніговик?

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Повторення таблиць додавання і віднімання числа 3 напам’ять, «ланцюжком».

— Що означає на 3 більше; на 3 менше?

— У Каті 7 квіточок, а в Олі — стільки ж. Скільки квіточок в Олі?

— Ми гралися?

— А Незнайкові допомагали?

— А відрізки вимірювали?

— Сніговика збирали?

— Отже, ми — молодці!



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 2601 | Рейтинг: 0.0/0
Розв'язування задач на дві дії складанням виразу (ознайомлення). Повторен...
Чому буває літо, осінь, зима, весна
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вив...
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]